جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۱۴۰۱

سقوط بیت کوین به زیر ۳۳ هزار دلار؛ ترسناک یا فرصت؟

سقوط بیت کوین به زیر ۳۳ هزار دلار؛ ترسناک یا فرصت؟
سقوط بیت کوین به مرز ۳۰ هزار دلار باعث ترس شدید بین سرمایه گذاران شده است.اما بسیاری از افراد این اوضاع را فرصتی تلقی کرده و عقیده دارند که الان بهترین زمان برای ورود به این بازار است.

بیت کوین پس از فروش گسترده سهام در ایالات متحده در هفته گذشته که بازار ارزهای دیجیتال را وارد شور و هیجان کرد و باعث شد که این ارز دیجیتال تقریباً ۱۰ درصد سقوط کند، همچنان به کاهش خود ادامه داد.

jay2_1080

بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود در روز که زیر ۳۳ هزار دلار است رسید که پایین‌ترین سطح از جولای ۲۰۲۱ است.

بیت‌کوین در سال جاری در محدوده باریکی معامله می‌شود زیرا تلاش می‌کند تا بالاترین حد خود را در اواخر سال ۲۰۲۱ به دست آورد.اکنون بیش از ۵۰ درصد از اوج قیمت خود که حدود ۶۹ هزار دلار در نوامبر  ۲۰۲۱ بود، کاهش یافته است.

سایر ارزها که گاهی اوقات به آنها آلت‌کوین نیز گفته می‌شود، ضربه سختی را متحمل شده‌اند. اتریوم، بایننس، سولانا و کاردانو همگی در هفته گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش داشته‌اند، در حالی که دوج کوین محبوب ایلان ماسک ۱۰ درصد سقوط کرده است.

در همین زمان، اتر بیش از ۷ درصد کاهش یافت و به حدود ۲۳۰۰ دلار رسید.اتریوم اکنون بیش از ۳۵ درصد از ابتدای سال کاهش یافته است.

 

1_xLASL96r-TtDwMKooxZpjQ

 

تایرون‌ راس، مدیر عامل Onramp Invest، عقیده دارد: «در حالی که این ضررها می‌تواند برای سرمایه گذاران ناراحت کننده باشد، آنها همچنین فرصتی را برای افرادی که علاقه‌مند به خرید ارزهای دیجیتال هستند فراهم می‌کند تا برنامه مالی خود را بررسی کنند و اگر برای آنها منطقی است وارد این بازار شوند.» او افزود: «وقتی می‌بینی چیزی که دوست داری  تخفیف خورده است آن را بلافاصله می‌خری، علاوه بر این ارزهای دیجیتال به شکل فزاینده‌ای برای پرداخت پذیرفته شده‌اند. »

jay1

این کاهش پس از آن رخ داد که میانگین صنعتی داوجونز بیش از هزار امتیاز و سهام نزدک، نزدیک به ۵درصد از ارزش خود را از دست داده است. این ضررها بدترین افت یک روزه را از سال   ۲۰۲۰ تا کنون به وجود آوردند. داو و نزدک همچنان در حال سقوط هستند.

 

در همین حال، فدرال رزرو در واکنش به فشارهای تورمی، نرخ بهره پایه خود را نیم درصد افزایش داد. پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت، افزایش نرخ بهره به میزان ۷۵ واحد پایه در نظر گرفته نشده است، بازار سهام افزایش یافت. اما تا روز پنجشنبه، سرمایه گذاران سودهای افزایشی فدرال رزرو را حذف کردند. ویجی آیار، معاون توسعه شرکت‌ها و بین‌المللی در صرافی کریپتو لونو، گفت: «به طور کلی بازارها تحت فشار تورم و ترس از رشد هستند.» حال با هم دیگر می خواهیم شاخص ترس و طمع را در تاریخ ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت) بررسی کنیم:

 

Capture

 

به طور کلی بازه عددی نمودار فوق بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای ۵ وضعیت می باشد که به توضیح آن‌ها می پردازیم .

– Extreme Fear : این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است . بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقیعت را مناسب برای ورود به بازار می دانند .

– Fear : این عبارت نیز زمانی نشان داده می شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است .

– Neutral : این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است .

– Greed : زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند ، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است .

– Extreme Greed : این آخرین وضعیت نمودار و موربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است . تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آن ها به بازار قیمت ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

 

 

منبع :‌ CNBC

 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!