پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ 02 May 2024
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۲۷۱۷

باکو: اجازه حمله اسرائیل از خاکمان به ایران را نمی‌دهیم

باکو: اجازه حمله اسرائیل از خاکمان به ایران را نمی‌دهیم
فاریز رضایف معاون وزیر خارجه دولت باکو ضمن بیان این که «در مناقشات دیگر کشورها مداخله نمی‌کنیم»، گفت باکو به اسرائیل اجازه حمله از خاک خود به ایران را نخواهد داد. رضایف در ادامه سخنانش گفت: «متاسفانه روابط با ایران در سطح بسیار پایینی قرار دارد. ما به عنوان یک کشور سکولار قاطعانه با وارد کردن تعصب مذهبی به روابط بین‌الملل مخالف هستیم».

«فاریز رضایف» معاون وزیر خارجه دولت باکو  در مصاحبه با رسانه‌های صهیونیستی گفت «باکو در مناقشات دیگر کشورها مداخله نمی‌کند، بنابراین به اسرائیل اجازه حمله از خاکش به ایران را نخواهد داد». 

به گزارش رسانه ارمنستانی news.am، کانال ۹ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد این مقام دولت باکو برای شرکت در یک کنفرانس به فلسطین اشغالی سفر کرد. 

رضایف در ادامه سخنانش بدون اشاره به اتهام‌زنی‌های اخیر ضد ایرانی و تنش‌آفرینی باکو در روابط با تهران گفت: «متاسفانه روابط با ایران در سطح بسیار پایینی قرار دارد. ما به عنوان یک کشور سکولار قاطعانه با وارد کردن تعصب مذهبی به روابط بین‌الملل مخالف هستیم». 

او همچنین گفت باکو فعالانه در احیای روابط بین ترکیه و رژیم صهیونیستی مشارکت داشته است. وی گفت: این دو، دوستان قدیمی و خوب ما هستند و زمانی که اختلافات بین دوستان ما پیش آمد، هر کاری کردیم تا نقطه مشترک بیابند. 

دولت باکو طی سه دهه گذشته روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی داشته و از این رژیم تسلیحات و تجهیزات نظامی خریداری می‌کند.

پس از اتفاقات اخیر در مناسبات دوجانبه و مشکلات و سوءتفاهمات ایجاد شده در پی حمله مسلحانه یک فرد با انگیزه شخصی به سفارت دولت باکو در تهران، وزرای خارجه دو کشور در دو دور گفت‌وگوی تلفنی (۱۸ و ۱۹ فروردین) درباره تحولات موجود در مناسبات دوجانبه و برخی موضوعات منطقه‌ای به رایزنی پرداختند. در این تماس‌های تلفنی ضرورت مدیریت بیشتر فضای رسانه‌ای در راستای منافع دو ملت و دو کشور جمهوری اسلامی ایران و دولت باکو مورد تأکید قرار گرفت.

همچنین حسین امیرعبداللهیان و «جیحون بایراموف» جمعه ۲۵ فروردین ماه برای بار سوم ظرف یک هفته درباره آخرین تحولات مناسبات دوجانبه تلفنی گفت‌وگو کردند. در این دور از گفت‌وگوها دو وزیر خارجه بر پیگیری توافقات فیمابین دو کشور تأکید کردند.

«عباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو هم اخیراً از دیدار و گفت‌وگو با «حکمت حاجی‌اف» دستیار رئیس‌جمهور باکو خبر داد و ابراز  امیدواری کرد نتیجه نهایی روندی که آغاز شده به نفع منافع هر دو کشور و منطقه باشد.

 

منبع خبر : فارس
منبع: فارس
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

مشروبات الکلی تقلبی کجا و چطور پر می‌شوند؟

دیدگاه؛ چرا حکمرانان شنبه را تعطیل نمی‌کنند؟

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

پیشنهاد سردبیر
زندگی