جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۰۲۳۲

نماینده چابهار: مشکلات سیستان‌وبلوچستان راهکار امنیتی ندارد

نماینده چابهار: مشکلات سیستان‌وبلوچستان راهکار امنیتی ندارد
از نیروهای دست اندرکار انتظار این است این‌که بدانند مشکلات استان راهکار امنیتی ندارد بلکه باید مطالبات و صدای اعتراض مردم را بشنوند.

معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس یازدهم درباره وضعیت استان سیستان‌و بلوچستان در پی اتفاقات اخیر این استان گفت: پیرو اتفاقات تلخی که در جمعه ۸ مهرماه در سیستان و بلوچستان افتاد متاسفانه شاهد برخی از اتهام‌زنی‌ها به مردم استان بودیم در روزهای گذشته نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله محامی مصاحبه‌ای داشتند و نکاتی را عنوان کردند که نشان می‌داد آنچه که دلسوزان استان مطرح کردند واقعیت داشت، این‌که مطلقاً در اتفاقات زاهدان اثری از معاند، برانداز و تجزیه‌طلب وجود ندارد.

 

به گزارش فراز، بخش هایی از گفت و گوی سعیدی را در ادامه می‌خوانید:

 
  • ما در استان سیستان و بلوچستان چیزی به عنوان تجزیه‌طلب نداریم، این انگ‌هایی که توسط برخی به مردم استان زده شد واقعاً جفا در حق مردم سیستان و بلوچستان است. همان‌طور که آیت‌الله محامی عنوان کردند متاسفانه بسیاری تلاش داشتند صورت سوال را که جمع کثیری از نمازگزاران بی‌گناه در آن حادثه به شهادت رسیده‌اند، پاک کنند.
  • در حال حاضر باتوجه به شرایط ویژه استان چندین انتظار وجود دارد، نخست این‌که از مردم انتطار می‌رود نهایت تلاش خودشان را داشته باشند تا خدایی نکرده شرایط ناامن نشود و توجه داشته باشند. انتظار بعدی از نیروهای دست اندرکار است این‌که بدانند مشکلات استان راهکار امنیتی ندارد بلکه باید مطالبات و صدای اعتراض مردم را بشنوند.
  • شخصیتی مانند مولانا عبدالحمید از همان روز حادثه، مردم را به آرامش و پیگیری امر از مجاری قانونی دعوت کردند اما چون پاسخ مناسبی آن زمان به ایشان داده نشد، مواضع‌شان را در هفته‌های بعد سخت‌تر کردند.
  • قطعا هر کنش‌گری می‌تواند به بسیاری از مواضع ایشان نقد داشته باشد و یا آن را مورد آسیب‌شناسی قرار دهد اما بدیهی است که ایشان جایگاهی بی‌بدیل در دل مردم استان دارند و قطعا باید به  ملاحظات ایشان در راستای گذر از شرایط فعلی استان توجه شود. 
  • از سوی دیگر همه باید ندای مردم استان سیستان وبلوچستان را بشنویم و تلاش کنیم این شکافی که متاسفانه ایجاد شده است، تبدیل به یک گسل نشود.
  • آنچه که آیت‌الله محامی در فرمایشات‌شان تصدیق کردند در واقع حرف دلسوزان استان بود، این‌که هیچ‌تجزیه طلبی در استان وجود ندارد و متاسفانه سعی شده است در این حادثه صورت سوال‌ها پاک شود و ما امیدواریم دلجویی واقعی صورت گیرد.

 

منبع خبر : ایلنا
منبع: ایلنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!