جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
شنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۴
کد خبر: ۵۳۲۶۹
از ماهی ۵ میلیون تا ۵۰ میلیون...

خانم‌های تهرانی چقدر در آرایشگاه‌ها هزینه می‌کنند؟

خانم‌های تهرانی چقدر در آرایشگاه‌ها هزینه می‌کنند؟
هزینه‌های ماهانه برای زیبایی در نقاط مختلف تهران و میان طیف‌های مختلف جامعه متفاوت است. جدا از محصولات آرایشی و مراقبت‌های پوست و مو که در مجالی دیگر به آن خواهیم پرداخت، اصلی‌ترین مکانی که بانوان برای حفظ زیبایی در آن وقت می‌گذرانند و تقریبا بیشترین خدمات مورد نظر خود را از آن دریافت می‌کنند، آرایشگاه‌هاست...

تنها کافیست، یک پنجره باشد در محاصره خیابان، تنها کافیست یک روز خالی از مشغله باشد و هیاهوی وسوسه‌انگیز عابران تا نگاه تو را به خیابان‌ها بکشاند! در آخرین ماه تابستان هم که باشی، غروب‌های نسبتا خنک و خیابان‌های شلوغی که زندگی، زیر پوستشان نبض می‌زند هم که باشد، راهت را میان عابران خود به خود پیدا خواهی کرد! اگر کمی چشم بگردانی، اولین تصویری که مقابل چشمانت جان می گیرد و رنگ و زیبایی را به بوم شهر می‌پاشد، چهره زنان و دختران است. آن‌ها که چهره‌شان چه پوشیده از رنگ باشد، چه تزیین شده با یک لبخند و چه مچاله شده زیر اندوه، باز هم طراوت جامعه‌اند. از قاب پنجره تحریریه، به آن‌ها نگاه می‌کنم. به خانم جوانی که از آرایشگاه روبه‌رویی بیرون آمده و برق ناخن‌های تزیین شده‌اش با لاک اکلیلی، توی چشم می‌زند. به دختری که از خروجی مترو بالا می‌آید و سعی می‌کند مقنعه‌اش را که موهای لایت شده‌اش از آن بیرون زده، روی سرش محکم کند. به زیبایی‌هایی که میان این همه تنگا و مشکل، اصلی ترین دلخوشی آن‌هاست که سعی می‌کنند، هر ماه بخشی از هزینه‌های خود را به آن اختصاص دهند تا حفظش کنند.

 

آرایشگاه‌ها، خانه‌های پرهزینه زیبایی‌ساز

 

هزینه‌های ماهانه برای زیبایی در نقاط مختلف تهران و میان طیف‌های مختلف جامعه متفاوت است. جدا از محصولات آرایشی و مراقبت‌های پوست و مو که در مجالی دیگر به آن خواهیم پرداخت، اصلی‌ترین مکانی که بانوان برای حفظ زیبایی در آن وقت می‌گذرانند و تقریبا بیشترین خدمات مورد نظر خود را از آن دریافت می‌کنند، آرایشگاه‌هاست. پیگیری‌های «فراز» اختلاف قیمت نزدیک به ده برابری را برای بعضی از خدمات، بین نواحی شمالی‌تر و نزدیک به جنوب شهر نشان می دهند. این خدمات در چهار بخش مو (رنگ، کوتاهی، صافی و احیا، آبرسانی و ویتامینه)، پوست و صورت (پاکسازی ، اصلاح و ترمیم ابرو، کاشت مژه، ماساژ صورت، آرایش دائم صورت) ، ناخن (کاشت، کاور، مانیکور و پدیکور) و اپیلاسیون خلاصه می‌شود که در ادامه به اختصار به آن خواهیم پرداخت.

 

خدمات مو در نقاط مختلف تهران

 

جست و جویم میان آرایشگاه‌های مناطق متمول‌تر مرا به قیمت‌های جالب توجهی می‌رساند. در این مکان‌ها که آرایشگاه بیشتر با عنوان «خانه زیبایی» تعریف می‌شود، خدمات مربوط به مو گران‌تر از سایر خدمات تعریف می‌شود که البته بخش مهمی از آن به دلیل استفاده از مواد خارجی است. در خانه‌های زیبایی محدوده فرشته، ولنجک و دروس، رنگ ساده موهای کوتاه ۶۰۰ تا ۱ میلیون تومان ، رنگ و لایت هر لایت حدودا ۲۰۰ هزار تومان (مثلا ۸۰ لایت بین موهای کوتاه ۱۶ میلیون تومان) تعریف می‌شود. در مناطق مرکزی‌تر مانند سیدخندان ، رنگ و لایت موهای متوسط به سه تا ۶ میلیون تومان می‌رسد. در مناطق جنوبی‌تر تهران این مبلغ به ۸۰۰ تا ۲ میلیون تومان و در نواحی اطراف تهران بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان هزینه انجام این خدمات می‌شود.

صافی و احیای موهای آسیب دیده از دیگر خدمات پرطرفدار این روزهاست. در مناطق شمالی‌تر تهران این خدمات برای موهای کوتاه حدود ۷ میلیون تومان، در مرکز شهر، ۲ و نیم میلیون تومان، در مناطق جنوبی‌تر، ۸۰۰ تا یک میلیون تومان و در اطراف تهران، ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

اکستنشن از دیگر خدمات مربوط به موهاست که هر سه ماه نیاز به ترمیم دارد. در مناطق متمول‌تر تهران، برای اینکار از موهای طبیعی استفاده می‌شود که شاخه‌ای حداقل ۲۰۰ هزار تومان و هزینه تمام شده آن حداقل ۲۰ میلیون تومان تعریف می‌شود. این رقم گاهی ممکن است تا ۵۰ میلیون تومان هم برسد. در مرکز شهر هر شاخه موی طبیعی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، در نواحی جنوبی تهران، هرشاخه موی مصنوعی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان و در مجموع تا ۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

همچنین ساده‌ترین نوع بافت مو در خانه‌های زیبایی منطقه فرشته، زیر ۱ و نیم میلیون تومان نیست. گران‌ترین نوع این بافت‌ها درهمین مناطق تا ۸ میلیون تومان، در نقاط مرکزی شهر تا ۸۰۰ هزار تومان و در جنوب شهر تا ۱۰۰ هزار تومان قیمت می خورد. لازم به ذکر است که تمام این قیمت‌ها برای موهای بلند، دو برابر است.

 

خدمات کاشت مژه و ناخن در نواحی مختلف تهران

 

کاشت مژه و ناخن ، از خدمات پرطرفدار آرایشگاه‌هاست که بعد از چند ماه نیاز به ترمیم داد. کاشت مژه (ابریشم، روباهی، طاووسی) که گران‌ترین نوع مژه است، در مناطق فرشته، ولنجک و زعفرانیه، تا ۴ میلیون تومان تعریف می‌شود. این مبلغ در مرکز شهر ۵۰۰ تا ۱ میلیون تومان ، در جنوب شهر تا ۳۰۰ هزار تومان و در اطراف تهران تا ۱۵۰ هزار تومان انجام می‌شود.

مانیکور وی آی پی دست (شیر و عسل) در ولنجک، تا ۸۰۰ هزار تومان، پدیکور وی آی پی (همراه با ماساژ) تا یک و نیم میلیون تومان، کاشت ژورنالی ناخن تا ۲ میلیون تومان تعریف می‌شود. این خدمات(مانیکور) در مرکز شهر تا ۸۰۰ هزار تومان، پدیکور ۲۰۰ هزار تومان تعریف می‌شود. در مناطق جنوبی‌تر و حوالی تهران کاشت ناخن نسبت به پدیکورو مانیکور طرفداران بیشتری دارد. این خدمات در این مناطق تا ۱۰۰ هزار تومان قابل انجام است.

 

خدمات پوستی در نواحی مختلف تهران

 

خدمات پوستی (فیشیال، آبرسان و انواع ماسک) در منطقه یک، از سه میلیون تومان برای هر جلسه شروع می‌شود. در مناطق مرکزی‌تر پاکسازی پوست ساده‌تر انجام و تا ۸۰۰ هزار تومان برای هر جلسه هزینه دارد. آرایشگاه‌های جنوب و حومه شهر هم این خدمات را کمی ساده‌تر با ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان انجام می‌دهند. لازم به ذکر است که تمام قیمت‌های تعریف شده در گزارش، حدودی و با تحقیق از آرایشگاه‌های نواحی مختلف تهران نگاشته شده است.

در جمع بندی از نوشتار فوق، تخمین زده می‌شود که در منطقه یک تهران، اگر فرد بخواهد تمام خدمات زیبایی را انجام دهد به صورت میانگین تا ۵۰ میلیون تومان، در مناطق مرکزی تهران تا ۱۵ میلیون تومان و در مناطق جنوبی و حومه تهران از ۳ تا ۵ میلیون تومان هزینه دارد. هزینه‌ای که بسته به شرایط اقتصادی و بهداشتی جامعه برخی از اقشار آن را حذف تا تقلیل می‌دهند. برخی هم این خدمات را به گونه‌ای متفاوت با قشر کم‌توان‌تر جامعه دریافت می‌کنند مانند عنوان آرایشگران سرخانه که به ویژه پس از کرونا، از آن‌ها بسیار شنیده‌ایم.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!