پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۴۸۷۳۸

بهترین زمان‌ برای خرید هر چیز، کی است؟

بهترین زمان‌ برای خرید هر چیز، کی است؟
از مبلمان گرفته تا ماشین و لوازم خانگی... آنچه در ادامه می‌خوانیم توصیه بهترین زمان‌های خرید برای هر یک از این اقلام است.
نویسنده :
مونس نظری

جئوف ویلیامز

 

حرف از خرید که باشد، همه دنبال بهترین پیشنهادها می‌گردیم. احساس خوبی که از خریدی به‌هنگام به آدم دست می‌دهد بی‌شباهت نیست با یافتن نقطه‌ی X نقشه در جغرافیای واقعی؛ نقطه‌ای که روی نقشه به عنوان محل اختفای گنج علامت‌گذاری شده است. قاعدتاً اگر پس از گذشت بازه طلایی خرید، از دوستان یا خانواده «بشنوید» که: وااای چه خرید توووپی. کاش تو هم فهمیده بودی خودتو می‌رسوندی... طبعاً به اندازه زمانی که خودتان را به موقع رسانده باشید لذت نخواهید برد. بنابراین اگر اغلب سؤال شما هم این بوده است که آیا برای خرید محصولی خاص زمان مناسبی را انتخاب کرده‌ام و یا بهتر است مدتی دیگر صبر کنم، در ادامه راهنمایی‌تان می‌کنم.

 

در حالی که شما این امکان را دارید در هر زمانی از سال که اراده کنید اجناس مورد نظر را بخرید (حتی اگر در پس‌زمینه، مسائل مرتبط با زنجیره تأمین همه‌گیری نیز دامن‌گیر شده باشند) باز هم چند ماهی در سال هست که زمان‌های بهتری برای خریدهایی خاص محسوب می‌شود.

 

بهترین زمان برای خرید مبلمان

 

مبلمان جدید عموماً در اواخر زمستان و پایان تابستان است که به سطح نمایشگاه‌ها می‌رسند. و بنابراین حوالی «ماه‌های فوریه و آگوست»، معمولاً معاملات و تخفیف‌های بهتری پیدا خواهید کرد. زیرا خرده‌فروشان در حال باز کردن فضا برای پیشنهادهای فصل جدید هستند.

 

در ماه «فوریه» می‌توانید از تخفیف‌ها و تبلیغات مربوط به روز ولنتاین یا روز رئیس‌جمهور نیز استفاده کنید. همین‌طور که خرید از خرده‌فروشانی چون فروشگاه مبلمان ایکیا، ویلیامز سونوما و اشلی نیز در این زمان تضمین‌شده است.

 

بهترین زمان برای خرید خانه

 

به گفته مایکل فرانکو، کارگزاری از Compass Real Estate در نیویورک، بهترین زمان برای خرید خانه ماه‌های «مارس، آگوست و یا دسامبر» است. این موضوعی است که پیش از همه‌گیری نیز صدق می‌کرد و حالا هم به همچنین. فرانکو می‌گوید: «اگر دنبال تنوع هستید، بهترین زمان ماه مارس است. چون همه چیز یا در راه‌اند و یا در بهار قرار است به بازار برسند.»

 

فرانکو در ادامه می‌گوید: «با این حال اگر دنبال بهترین معامله هستند، ماه‌های آگوست و دسامبر بهترین‌ها هستند. چون در این بازه‌ها رقابت کمتری با دیگر خریداران دارید. همین‌طور که احتمال بیشتری وجود دارد که شخصی که خانه خود را در ماه آگوست یا دسامبر برای فروش فهرست کرده، واقعاً در مورد فروش خود جدی باشد... چنین کسی به احتمال زیاد نمی‌تواند یا نمی‌خواهد تا بهار یا پاییز که بازار فروش داغ می‌شود، صبر کند.»

 

با این حال اگر قصدتان این باشد که خانه‌ای را با کمترین نرخ ممکن بخرید، احتمالاً زیاد نمی‌خواهید صبر کنید. یا شاید هم همین لحظه نیاز به نقل مکان به خانه‌ای جدید را دارید که در این صورت نیز باید هر چه زودتر برای خرید اقدام کنید. اما باز هم اگر منتظر بهبود بعضی شرایط دیگر، نظیر افزایش پس‌اندازتان هستید هم قاعدتاً «صبر» بهترین راه‌حل است.

 

خانه تنها چیزی است که باید در جدول زمانیِ خودتان باشد و نه تقویم. اما اگر وقت دارید و می‌توانید تا ماه‌های مارس، آگوست یا دسامبر صبر کنید، تلاش برای خرید خانه در این ماه‌ها هیچ ضرری بهتان نخواهد رساند.

 

بهترین زمان برای خرید خودرو

 

عموماً بهترین زمان‌ها برای خرید خودرو، ماه‌های «می، اکتبر، نوامبر و دسامبر» است. در اینجا دلایلش را اشاره کرده‌ام:

اوایل ماه می زمانی است که فصل اصلی نمایشگاه خودرو به آخر رسیده و بسیاری وسایل نقلیه جدید وارد نمایشگاه‌ها می‌شوند. در این زمان فروشندگان اغلب تخفیف‌هایی را بر مدل‌های خروجی اعمال می‌کنند. پایان ماه مه نیز حُسن روز یادبود (یکی از تعطیلات رسمی فدرال در ایالات‌متحده) را دارد؛ اینکه پیشنهادات فروشی برای جذب جمعیت تابستانی ارائه می‌شوند.

اکتبر هم زمانی است که بسیاری از مدل‌های جدید وارد نمایشگاه‌ها و نمایندگی‌ها می‌شوند و بنابراین مدل‌های قدیمی باید به بازار تزریق شوند. بنابراین در این زمان شاهد تخفیفات بیشتری برای خودروها خواهید بود.

دلیل اوکازیون بودن ماه نوامبر هم این است که در این ماه تخفیف‌ها کماکان ادامه دارند و نمایندگی‌های خودرو نیز مانند سایر خرده‌فروشان، تمایل به ارائه معاملات جمعه سیاه را دارند.

چه ویژگی خاصی در ماه دسامبر هست؟ در این ماه فروشندگان، سوای فروش دوران تعطیلات، در تلاش‌اند اهداف فروش ماهانه، پایان سه‌ماه و پایان سال خود را محقق کنند.

 

بهترین زمان برای خرید پوشاک 

 

ترا باج، کارشناس خرید TrueTrae.com، می‌گوید: «پایان فصل، بهترین زمان برای خرید پوشاک است. تاپ‌ها و مایو‌ها در این زمان تخفیف بسیاری بالایی دارند. این بازه زمانی همچنین زمان خوبی است برای خرید چند مورد ضروری در هوای گرم‌تر که کماکان می‌توانید تا ماه سپتامبر که هوا هنوز معتدل است، بپوشیدشان.»

 

کریستین گال، رئیس Rakuten Rewards (یک شرکت است و سایتی برای خرید جوایز و بازپرداخت‌های نقدی)، می‌گوید: «سپتامبر و اکتبر زمان‌های مناسبی برای کش‌رفتن مایو و شورت و لباس‌های تابستانی از فروشگاه‌هاست. در این ماه‌ها صندل و دمپایی و لوازم جانبی‌ای نظیر کلاه آفتاب‌گیر و پوشش‌های ساحلی را نیز می‌توانید با قیمت‌های عالی پیدا کنید.» به گفته گال «این ماه‌ها به طور کلی بهترین زمان‌ها هستند برای خرید کالاهای فصلیِ مختص فضاهای باز، مثل تجهیزات کمپینگ، وسایل استخر و ابزارهای ورزشی.»

 

بهترین زمان برای خرید وسایل بزرگی چون لوازم آشپزخانه (یخچال و ماشین ظرف‌شویی یا شاید هم سیستم تهویه مطبوع و ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن) «حوالی پایانِ سال» است.

باج می‌گوید: «مدل‌های جدید معمولاً در ماه نوامبر عرضه می‌شوند. بنابراین از تعطیلات آخر هفته روز کارگر تا ماه اکتبر، شاهد معاملات زیادی در لوازم خانگی بزرگ هستیم. در این بازه زمانی دیدن تخفیف‌های ۳۰ تا ۴۰ درصدی به هیچ عنوان چیز غیر‌عادی‌ای نیست. و این یعنی یک صرفه‌جویی بزرگ در خرید لوازم بزرگ». تبلیغات خانگی را می‌توانید در خرده‌فروشی‌های بزرگی چون Best Buy،  Lowe's و Home Depot مشاهده کنید.

 

فناوری لوازم خانگی جدید اغلب در ماه ژانویه در نمایشگاه CES (نمایشگاهی که توسط انجمن فناوری مصرف‌کننده برگزار می‌شود) به نمایش در‌می‌آید. مدل‌های جدیدی که در سال بعد عرضه می‌شوند هم می‌توانند قیمت‌ها را تا پایان سال کاهش دهند.

 

بهترین زمان برای خرید حلقه نامزدی

 

آپکشا کوتاری، مدیر ارشد اجرایی در RareCarat.com (یک موتور جستجوی حلقه الماس) می‌گوید: «حرف از خرید حلقه نامزدی که می‌شود ماه آگوست بهترین زمان است. خرده‌فروشان پس از گذراندن دوران فروش کم‌شان در تابستان، مشتاق فروش هستند و این زمانی است که بیشترین موجودی کالا تا پیش از رسیدن فصل اوج خرید تعطیلات در سه‌ماهه چهارم آغاز می‌شود. به طور کلی در ماه فوریه جواهرات را با تخفیف خوبی می‌توان خریداری کرد و میزان فروش آن نیز به روز ولنتاین بستگی دارد.»

 

بهترین زمان برای خرید تشک

 

چه بخواهید تشک را از فروشگاه‌های سنتی بخرید و چه به صورت آنلاین، تعطیلات آخر هفته‌ای چون روز رئیس‌جمهور زمان بسیار مساعدی است. باج می‌گوید: «آخر هفته‌های سه‌روزه! به ویژه روز یادبود و روز کارگر، زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری روی تشک‌های جدید هستند. حوالی چهارم ژوئیه نیز شاهد برخی معاملات تشک در سطح جهانی هستیم. در این زمان تخفیف‌های خوبی را هم می‌توان در کمپانی‌های سرتا، سیلی، نست، نکتار و پرپل پیدا کرد.»

 

بهترین زمان برای خرید تلویزیون

 

باج می‌گوید: «بهترین زمان‌ها برای خرید تلویزیون، جمعه سیاه و دوشنبه سایبری هستند. در این زمان‌ها تخفیف‌ها بسیار بالایند، مخصوصاً اگر مدلی مربوط به فصل‌های گذشته باشد. سوپر بول هم زمان مناسب دیگری برای معاملات تلویزیونی است. مردم می‌خواهند بازی را در بهترین صفحه نمایش ببینند و بسیاری از خرده‌فروشان هم در آن زمان شروع به تبلیغ محصولات‌شان می‌کنند.»

 

در حوالی تعطیلات زمستانی بسیاری از فروشگاه‌ها نظیر بست بای و سییِرز، تخفیف‌های زیادی روی تلویزیون‌ها می‌گذارند و برخی نیز در ماه ژانویه این تخفیف‌ها را ارائه می‌دهند. بنابراین جستجوی خود برای خرید تلویزیون را تنها به جمعه سیاه و دوشنبه سایبری و سوپر بول محدود نکنید.

 

بهترین زمان برای خرید لوازم الکترونیکی

 

در طول سال، چندین زمان برای خرید لوازم الکترونیکی وجود دارند. جمعه سیاه در ماه نوامبر، بهترین زمان سال است برای خرید لوازم الکترونیکی شخصی مثل تبلت و سیستم‌های بازی و لپ‌تاپ. ماه ژانویه نیز کمی قبل از سوپر بول، یکی از بهترین زمان‌های خرید لوازم الکترونیکی است. اما قطعاً در تعطیلات نوامبر و دسامبر می‌توانید تخفیف‌های شگفت‌انگیزی را در کانال‌های تلویزیونی‌تان پیدا کنید.

 

اگر لپ‌تاپ لازم دارید، سوای ماه‌های نوامبر و دسامبر، می‌توانید ماه آگوست را هم به جستجو بپردازید. چون در این زمان فروش‌های مربوط به دوران بازگشت به مدرسه در اوج خود قرار دارند. ماه جولای نیز کم‌کم دارد به زمان مناسبی برای فروش لوازم الکترونیکی تبدیل می‌شود. چون این ماه زمانی است که آمازون به طور کلی روز پرایم را گزارش می‌کند و رقبایش نیز معمولاً فروش کریسمس در جولای را هم دارند.

 

برای اطمینان از معاملات، تعطیلات صنعتی را هم در نظر داشته باشید. ماه «مه»، «ماه خواب بهتر» است و زمان ایده‌آلی است برای خرید اقلامی چون تشک، ملافه جدید و یا دستگاه CPAP. ماه مارس هم ماه ملی صنایع دستی است و ۲۹‌ام ژوئن هر سال نیز روز ملی دوربین است. اگر در مورد ماهی خاص و محصولی خاص در آن ماه اطلاعات کافی داشته باشید، ممکن است در «تعطیلات آن ماه» بتوانید معامله خوبی انجام دهید.

 

تعطیلات محبوب آخر هفته، مانند آخر هفته روز یادبود، آخر هفته چهارم ژانویه، آخر هفته روز رئیس‌جمهور و آخر هفته روز کار‌گر نیز معمولاً اوقات خوبی برای یافتن پیشنهادات خوب فروش و تخفیف هستند.

 

روزهای پر‌طرفداری چون جمعه سیاه و روز پس از شکر‌گزاری نیز هستند که خرده‌فروشان به طور سنتی در این روزها قیمت‌ها را کاهش می‌دهند تا مصرف‌کنندگان را تشویق به خرید کنند. شنبه‌ی مشاغل کوچک (روز پس از جمعه سیاه)، زمان دیگری برای مصرف‌کنندگان است تا از معاملات در مشاغل مستقل محلی بهره‌مند شوند. سایبر ماندی (دوشنبه پس از شکر‌گزاری) نیز زمان محبوب دیگری برای خرده‌فروشان آنلاین است برای ارائه تخفیفات شدید. در ماه جولای، در روز آمازون پرایم (که رویدادی جهانی‌ست که در آن اعضای آمازون پرایم در سراسر سایت، معاملات متعددی را انجام می‌دهند)، می‌توانید انواع معاملات و تخفیف‌ها را مشاهده کنید.

 

فاکتورِ روز: انجام بعضی خریدها در طول یک روز استراتژیک در هفته می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. برای مثل، طبق گفته FareCompare.com، صبح‌ها و بعد از ظهرهای سه‌شنبه بهترین زمان‌ها برای خرید بلیت هواپیما هستند (البته باید مطمئن شوید که حداقل دو تا چهار هفته پروازی نخواهید داشت.) چهارشنبه‌ها نیز برای خرید مواد غذایی مناسب هستند (طبق دستور وب‌سایت دستور غذای Taste of Home). در این روز، اغلب گزینه‌های جدید برای فروش ارائه می‌شوند و ممکن است حتی فروشگاه‌های مواد غذایی‌ای را پیدا کنید که غذای هفته گذشته را برای فروش گذاشته‌اند.

 

خارج از فصل خرید کنید. اگر می‌خواهید کباب‌پز، مبلمان پاسیو و یا ماشین چمن‌زنی بخرید، پیش از شروع فصل سرما اقدام به انجام این کار کنید. مثلاً در ماه نوامبر، زمانی که هوا هنوز سرد است اما مردم اغلب‌شان وسایل زمستانی خود را خریداری کرده‌اند. گال می‌گوید: «خرده‌فروشان پوشاک، جهت آماده شدن برای موجودی‌های تازه‌ی فصلِ پیشِ‌رو، تخفیف‌های شدیدی روی اجناس‌شان می‌گذارند... تجهیزات فصلی نظیر ژاکت و شلوار اسکی و اسنوبورد و چوب اسکی.»

 

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

 

منبع خبر : سی‌ان‌بی‌سی
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!