پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۴۷۹۴

جام جهانی قطر؛ جدّه و مدینه توریست گرفتند، ایران هیچ!

جام جهانی قطر؛ جدّه و مدینه توریست گرفتند، ایران هیچ!
با توجه به ضعف در زیرساخت‌هامثل کیفیت پایین هتل‌ها، ضعف در ساختار حمل و نقل و ناوگان فرسوده هوایی و با تاکید بر محدودیت در آزادی‌های اجتماعی منطقی است که نام ایران حتی پس از مسقط و مدینه نیز به عنوان مقصد توریست‌ها مطرح نباشد.

کمتر از ۴۰ روز به آغاز رقابت‌های جام جهانی باقی مانده است. در ۴ سال گذشته مسوولان کشور ادعاهای بسیاری در مورد ظرفیت‌های ایران در زمان برگزاری جام جهانی کرده‌اند. در این ۴ سال، مسوولان از ادعای میزبانی مشترک با قطر به اعلام آمادگی برای پذیرش میهمانان جام جهانی قطر رسیدند.

 

از اعلام آمادگی هتل‌ها تا روادید رایگان برای تماشاچی‌ها. حالا در آستانه جام‌جهانی مشخص شد که واقعیت، فاصله بسیاری با آرزوی مسوولان دارد. به فاصله ۳ روز از اظهارات رئیس جامعه هتلداران ایران که گفته بود تا امروز حتی یک رزرو هم برای میزبانی کیش در جام جهانی قطر نداشته‌ایم، سازمان منطقه آزاد، دلیل اصلی رزرو نشدن هتل‌های کیش را عدم صدور ویزا از طرف قطری‌ها عنوان کرده.

 

باید پرسید حتی در صورت صدور ویزا از طرف قطری، ایران چقدر زیرساخت‌های پذیرش توریست را دارد؟ حدود ۲ میلیون نفر از سراسر جهان برای تماشای رقابت‌های جام‌جهانی به قطر خواهند رفت. توریست‌هایی که از امکانات مالی خوبی برخوردار بوده و تماشای فوتبال را همراه با خوشگذارنی می‌خواهند. واقعیت این است که ایران به دلیل محدودیت‌ در آزادی‌های اجتماعی مقصد مناسبی برای توریسم بین‌المللی نیست.

 

گزارشی از یک مطالعه تحقیقی توسط شرکت اطلاعات سفر فورواردکیز نشان ۶۵درصد تماشاچی‌های جام‌جهانی عازم دبی خواهند شد. در این بین، ابوظبی با ۱۴ درصد، جده عربستان با ۸ درصد، مسقط عمان با ۶ درصد و مدینه عربستان با ۳ درصد در رتبه‌های دیگر قرار دارند. سهم ایران در این میان صفر است و دلیلش قابل درک...

 

  با توجه به ضعف در زیرساخت‌هامثل کیفیت پایین هتل‌ها، ضعف در ساختار حمل و نقل و ناوگان فرسوده هوایی و با تاکید بر محدودیت در آزادی‌های اجتماعی منطقی است که نام ایران حتی پس از مسقط و مدینه نیز به عنوان مقصد توریست‌ها مطرح نباشد.

 

حتی اگر قطر همکاری‌های لازم را نکرده باشد، باشد پرسید که چطور عربستان، عمان و امارات موفق به همکاریب با قطر شده‌اند؟ بهتر نیست که مسوولان به جای اینکه قطر را مسوول عدم جذب توریست بدانند، ریشه‌های این ناکامی را کشف و علاج کنند؟

 

حجم ویدیو: 24.59M | مدت زمان ویدیو: 00:02:56 دانلود ویدیو
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!