جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۴۶۸۵۰
در هشتاد ‌و یکمین روز اعتصاب سراسری

کارگران صنعت نفت طومار هزار نفری امضا کردند

کارگران صنعت نفت طومار هزار نفری امضا کردند
در هشتاد ‌و یکمین روز اعتصاب کارگران صنعت نفت ‌باتوجه به اینکه هنوز تعداد زیادی از این کارگران سرکار باز نگشته اند طوماری با امضای هزار کارگر تهیه شد.

روز چهارشنبه ۱۷ شهریور باتوجه به اینکه ۸۱ روز از اعتصاب سراسری کارگران صنعت نفت می گذرد جمعی از کارگران پروژه‌ای نفت مقابل مجلس دست به تجمع اعتراضی زدند و همچنین طوماری با بیش از هزار امضا جمع آوری کردند. 

این نامه‌ با امضای بیش از هزار کارگر پروژه‌ای به وزارت کار به شماره ثبت ۹۳۵۳۱، وزارت نفت به شماره ثبت ۲۱۹۰۸۶، نماینده مجلس رامهرمز آقای متینیان به شماره ثبت ۱۰۹۱۷۱۶، به نماینده مجلس تهران آقای روح الامینی به شماره ثبت ۱۰۹۱۷۱۰ تحویل شد.

کارگران پروژه‌ای نفت از روز ۲۹ خردادماه وارد اعتصاب سراسری شده‌اند و خواهان افزایش دستمزد بر مبنای لیست پیشنهادی کارگران، تغییر نوبت کاری به ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت، حذف شرکت‌های پیمانکاری، بهبود وضعیت محیط کار و خوابگاه‌ها و دیگر خواسته‌های خود هستند.

کارگران پروژه‌ای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در ادامه اعتصاب سراسری خود چندین تجمع و مجمع عمومی در شهرهای مختلف برگزار کرده‌اند تا از این راه اتحاد خود را منسجم تر کنند.

تاکنون تنها حدود ۳۰ شرکت پیمانکاری حاضر به قبول خواسته‌های کارگران شده‌اند و ضمن افزایش دستمزد و تغییر نوبت کاری با جوشکاران و فیترها قرارداد منعقد‌ کرده‌اند. اما هنوز بخش بیشتر کارگران پروژه‌ای در این اعتصاب حضور دارند.

متن نامه به شرح زیر است:

سلام و احترام، ما ۱۹۱۰ کارگری پروژه‌ای که این نامه را با کد ملی خود امضا نموده‌ایم و در جای جای پروژه‌های نفت و گاز و نیروگاهی و سدسازی مشغول به کاریم، خواستار اجرایی شدن موارد گفته شده زیر بر مبنای ماده ۱۳ قانون کار و ماده ۱۷ قانون خدمات مدیریت کشوری هستیم:

۱- تغییر طرح اقماری ۲۴ روز کار ۶ روز مرخصی به ۲۰ روز کار و ۱۰ روز مرخصی برای مدت زمان کافی و لازم برای حضور در کنار خانواده و فرزندان.

۲- اجرای قانون ماده ۱۳ قانون کار برای نظارت بر واریز حقوق کارگر سر هر ماه بدون تاخیر توسط پیمانکاران و واریز حق بیمه طبق عنوان شغلی و مبلغ پرداختی ماهانه هر کارگر برای داشتن سابقه بیمه سخت و زیان‌آور و حذف بیمه کارگر ساده برای کارگران فنی و استادکاران از سوی هم وزارت کار و هم شرکت نفت جهت پایان دادن به تخلف پیمانکاران.

۳- اجرای ماده ۱۷ قانون خدمات مدیریت کشوری جهت حذف پیمانکاران در امور فنی و تخصصی از پروژه‌های نفت و گاز و نیروگاهی.

۴- پرداخت مزایای قانونی توسط پیمانکاران از جمله عیدی، سنوات، هزینه رفت و برگشت به مرخصی و محل کار، حق اولاد، بن کارگری، بدی آب و هوا و سایر مزایا بطور کامل که جداگانه محاسبه و با حقوق ماهانه پرداخت شود.

۵- درخواست اتاق‌های ۴ نفره، اتوبوس‌های کولردار برای انتقال نیروها به محل کار و و خوابگاه، حذف غذاهای بی‌کیفیت و تکراری در هفته و ارتقای بهداشت خوابگاه‌ها و خدمات رفاهی.

۶- طبق قانون کار یک نسخه از قرارداد را کارفرما باید تحویل کارگر داده و قبل از آنکه تسویه حساب کامل انجام شود حق گرفتن مهر و امضا و تعهدی را از کارگر ندارد.

۷- افزایش حقوق‌ها بر مبنای لیست کمپین ۲۰ -۱۰.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!