سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۵۲۷۶
پیگیری فراز نتیجه داد؛

کارکنان پتروشیمی کاویان به بخشی از حقوق خود رسیدند

کارکنان پتروشیمی کاویان به بخشی از حقوق خود رسیدند
کارکنان شرکت پتروشیمی کاویان در منطقه پارس جنوبی که در هفته‌های اخیر در اعتراض به کاهش حقوق و برخی مزایای خود معترض بودند حالا موفق شدند به بخشی از حقوق خود دست پیدا کنند.
نویسنده :
فریبا قلی زاده

کارکنان بخش بهره‌برداری و تولید شرکت پتروشیمی کاویان در منطقه پارس جنوبی طی یک‌سال اخیر همواره نسبت به کاهش ۳۵ الی ۴۰ درصدی حقوق خود معترض بودند. این اعتراضات اما در هفته‌های اخیر رنگ تجمع و اعتصاب غذا به خود گرفته بود. حالا اما کارکنان توانستند ۲۵ درصد از حقوق خود را بازگردانند و مدیران این شرکت وعده داده‌اند تا دو هفته دیگر تمامی حق و حقوق کارگران به روال سابق برگردد.

کارکنان معترض در این پتروشیمی خواهان همسان‌سازی حقوق‌شان با همکاران خود در دیگر پتروشیمی‌های مستقر در پارس‌جنوبی بودند. چرا که به گفته آن‌ها سنگر یکی ولی مزایا متفاوت است.

پتروشیمی کاویان زیرمجموعه هلدینگ باختر

شرکت پتروشیمی کاویان در منطقه پارس‌ جنوبی، شهرستان عسلویه واقع شده است. این شرکت وظیفه تأمین خوراک مورد نیاز سایر شرکت‌های زیرمجموعه شرکت پتروشیمی باختر را بر عهده دارد که از طریق تزریق به خط لوله اتیلن غرب کشور خوراک‌رسانی به این مجتمع‌ها انجام می‌شود. سالانه دو میلیون تن اتیلن در دو واحد الفین این شرکت تولید می‌شود. این شرکت بزرگترین واحد الفینی جهان است.

 

بحران اعتصاب کارگران نفت و گاز

کارشناسان حوزه نفتی معتقدند بحران اعتصاب کارگری قابل پیش‌بینی بوده چرا که تحریم‌های شدید صنعت نفت ایران باعث کاهش ۵۰ درصدی تولید و کاهش صادرات نفت و نیز کاهش و به صفر رسیدن سرمایه‌گذاری خارجی و عدم اجرای پروژه‌های عمرانی برای اکتشاف، استخراج و پالایش شده است.

محمود توکلی‌زاده در این باره به ایلنا گفته: «در چنین شرایطی، شرکت‌های پیمانکاری به دلیل آسیب از شرایط بحرانی صنعت نفت برای ورشکست نشدن، در هزینه‌های خود جانب احتیاط گرفته و اولین کاری که می‌کنند، تعدیل نیروی انسانی و به عقب انداختن حقوق کارگران خواهد بود. در این شرایط بحرانی، شاغلین صنعت نفت بخاطر ناتوانی در مقابل تورم لجام گسیخته و نبود گوش شنوا و غفلت کارفرما، به اعتراض صنفی متوسل و خواستار افزایش مزد و صیانت از شغل خود می‌شوند».

 

فساد در خصوصی‌سازی واحدهای صنعتی، قراردادهای موقت، نداشتن امنیت شغلی، حوادث مرگبار کار و نامتناسب بودن دستمزدها با گرانی از جمله مسائل مورد اعتراض جنبش‌های کارگری در ایران است.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
پتروشیمی کاویان
-
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
0
درکنارنفرات،بهره‌برداری،نفرات پیمانکاری تعمیراتی هن دراعتصاب بودند،برای پیمانکاری هیچ تغییری در این مدت نشده،بدترشده،امابهترنه،مطلیالب زیادی درباره‌ی حقوق نیروهای تعمیرات پیمانکاری پتروشیمی کاویان درخبرگزاری های مختلف منتشرشده آیاحقوق۷۲۰۰برای شخصی با۱۷سال سابقه وبامدرک دانشگاهی درپتروشیمی های منطقه وجود دارد درکاویان هنوزاین حقوق هاوجوددارد درکل سال فقط دو کارت هدیه به مناسبت داده شده طبقه‌بندی مشاغل اجرایی نشده,حالا اگرخبرنگاری دنبال دفاع ازحق،هست این گوی و این میدان
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!