پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۴۷۳۷
فراز گزارش می‌دهد:

اعتراض بازنشتگان هفت‌تپه به عدم دریافت مطالبات/کارفرما جوابی نمی‌دهد

اعتراض بازنشتگان هفت‌تپه به عدم دریافت مطالبات/کارفرما جوابی نمی‌دهد
باتوجه به اینکه ۹۰ نفر از کارگران هفت‌تپه سال گذشته بازنشسته شده‌اند هنوز نتوانسته‌اند سنوات خود را از کارفرما دریافت کنند.

کارگران در ایران هر روز با مشکلات جدیدی روبه‌‌رو می‌شوند. چه زمانی که به‌عنوان یک کارگر به سرکار می‌روند و با مشکلاتی چون دستمزد پایین، عدم امنیت شغلی، تاخیر در پرداخت، بیمه، پرداخت سنوات و ... دست و پنجه نرم می‌کنند و چه در زمانی که باید مطالبات بازنشستگی خود را از کارفرما دریافت کنند.

 

کارگران روز دوشنبه نیشکرهفت‌تپه همواره در طول سال‌های گذشته برای دریافت مطالبات خود دست به اعتراض و تجمع می‌زدند و حالا که به بازنشستگی رسیده‌اند و دست از کار کردن کشیده‌اند هم گویا این تجمعات و اعتراض‌هایشان به پایان نرسیده است و برای دریافت مطالبات خود به روال سابق اعتراض‌ها را ادامه می‌دهند.

 

باتوجه به اینکه مدتی است کارگران این واحد تولیدی  به‌دلیل ۲ ماه حقوق عقب افتاده خود اعتراضاتی را آغاز کرده‌اند از سوی دیگر بازنشستگان هفت‌تپه هم آستین‌ها را بالا زده‌اند تا بتوانند سنوات عقب مانده خود را از کارفرما دریافت کنند.

 

یکی از کارگران بازنشسته نیشکرهفت‌تپه به خبرنگار فراز می‌گوید: «حدود ۹۰ نفر از کارگران نیشکر هفت‌تپه سال گذشته بازنشسته شده‌اند ولی هنوز نتوانسته‌ایم مطالبات خود را از کارفرما دریافت کنیم. باتوجه به محاسبات انجام شده مطالبات ما جهت دریافت سنوات به ۹ میلیارد تومان می‌رسد. باتوجه به درخواست‌های مکرر از مدیریت کنونی شرکت بابت پرداخت این مطالبات هنوز جواب قانع کننده‌ای به ما داده نشده است. باتوجه به شرایط کنونی شرکت و مسایل امنیتی که وجود دارد تصمیم گرفتیم که تجمعی برگزار نکنیم. به‌همین دلیل بیانه‌ای را خطاب به ریاست اداره کار شوش تنظیم کرده‌ایم تا شاید رایزنی آنها باعث پاسخگویی کارفرما بشود.»

بیانیه به شرح زیر است:  

 

بنام خدا

به: ریاست محترم اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان شوش دانیال(ع)

از : بازنشستگان سال۹۹ شرکت نیشکرهفت‌تپه

موضوع : دریافت سنوات شغلی

احتراما به استحضارمی‌رساند این‌جانبان بازنشستگان سال۹۹ پس از سال‌ها تلاش و کوشش صادقانه در این شرکت در مشاغل سخت و زیان‌آور در دوران دولتی و خصوصی، که سال‌یان زیادی از دوران خدمت را با بی‌حقوقی، تاخیر و پایین بودن دستمزد و مزایا مواجعه بودیم و این امر باعث ضربات جبران ناپذیراقتصادی و روحی بر پیکره خانوادهایمان وارد نموده است. از طریق مشاغل سخت و زیان‌آور در سال ۱۳۹۹ به درجه بازنشستگی نائل آمدیم.

لذا به‌دلیل تورم افسار گسیخته و روزانه اقتصادی و مشکلات مالی این‌جانبان و اینکه اکثر ما از قشر ضعیف کارگر از نظر مالی هستیم و به‌طبع شرایط موجود انتظار داشتیم که به مانند بازنشستگان سال ۹۸ که تا مهرماه تمام سنوات شغلی خود را دریافت کردند، ما بازنشستگان سال گذشته نیز تقاضای این موضوع را از مدیریت شرکت داشتیم که متاسفانه مدیریت محترم شرکت علارغم مراجعه زیاد وتماس تلفنی با آنها تاکنون هیچ‌گونه پاسخی به این خواست قانونی ما نداده است.

لذا به‌دین‌وسیله با توجه به شرایط حساس کنونی شرکت و کشور این‌جانبان به‌جای تجمع و مختل کردن امنیت از شما مقام محترم تقاضای رسیدگی و مجاب کردن مدیریت شرکت به پرداخت سنوات شغلی خود را داریم استدعامندیم دراین خصوص ما را یاری نمائید.

با احترام

بازنشستگان سال ۹۹ شرکت نیشکرهفت‌تپه

۱۴۰۰/۴/۲۱

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!