پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۳۵۴۱
خانوده «سما جهانباز» درخواست کمک دارند
دختر ۲۲ساله‌ای که ۲۵ تیر‌ماه همراه با خانواده‌اش به شیراز سفر کرده بود، پس از فروش یک قطعه طلا ناپدید و تاکنون ردی از او به دست نیامده است. تلاش پلیس شیراز برای پیدا کردن این دختر که «سما» نام دارد کماکان ادامه دارد.
نویسنده :
شهریار کریمی

 

دختر ۲۲ساله‌ای که ۲۵ تیر‌ماه همراه با خانواده‌اش به شیراز سفر کرده بود، پس از فروش یک قطعه طلا ناپدید و تاکنون ردی از او به دست نیامده است. تلاش پلیس شیراز برای پیدا کردن این دختر که «سما» نام دارد کماکان ادامه دارد.

۲۵‌تیرماه دختر ۲۲ ساله اصفهانی به نام «سما جهانباز» که برای سفر به شیراز رفته بود، در خیابان معالی آباد شیراز ناپدید شد. با گذشت ۵۴ روز از ناپدید شدن این دختر همچنان خبری از او در دست نیست پرونده قضائی ناپدید شدن ۵۴ روزه دختر ۲۲ ساله اصفهانی در شیراز، تحت بررسی است و تاکنون از او هیچ رد و نشانی به دست نیامده است. طبق آخرین اخبار سه نفر در رابطه با این پرونده دستگیر شده‌اند.

خواهر بزرگتر سما‌ در گفتگو با فراز از تلاش پلیس شیراز برای پیدا کردن خواهرش خبر داد و ماجرای ناپدید شدن خواهرش را تشریح کرد. « سما متولد ۸۰، دانشجوی روانشناسی و اهل اصفهان است. ۲۵ تیر ماه سما همراه با مادر و برادرم به منزل عمه‌ام در شیراز رفتند. شبی که سما ناپدید شد او به قصد فروش یک تکه طلا از خانه عمه‌ام خارج شد و دیگر بازنگشت. آخرین با ساعت ۹ و ۵۹ دقیقه با مادرم تماس گرفت و گفت یک ربع دیگه به خانه می‌رسم اما دیگر خبری او از نشد. دوربین‌های مداربسته، تصاویر سما را تا زیر پل معالی آباد شیراز ثبت کرده، ولی پس از آن درست وقتی که او به زیر پل می‌رود تا سوار تاکسی شود، هیچ دوربینی آن اطراف نبوده تا او را نشان دهد. برای همین اصلا معلوم نیست سوار چه ماشینی شده است».

خواهر سما در ادامه صحبت‌های خود ضمن تمجید از تلاش قابل تقدیر پلیس آگاهی شیراز و همکاری با خانواده‌اش به فراز گفت: «دریکی از تصاویر دوربین مدار بسته سما وارد یک طلا‌فروشی می‌شود و در آن تصویر به نظر می‌رسد یک جوان او را تعقیب می‌کند. پلیس آگاهی شیراز ۳‌نفر را در این ارتبط دستگیر و مورد بازجویی قرار داد، ۲‌نفر از آن‌ها تبرئه و آزاد شدند و در حال حاضر فقط یک‌ نفر تحت بازجویی پلیس آگاهی شیراز قرار دارد. هیچ اطلاعی نداریم که شخص دستگیر شده همین جوان دیده شده در دوربین مدار بسته است یا شخص دیگر ».

خواهر سما در ادامه گفت: «پدرم در وضعیت روحی بدی قرار دارد و امروز به دلیل اوضاع وخیم بیماری قلبی مادرم با او به بیمارستان رفته است.»

پدر سما در یک ویدئو دردناک که در فضای مجازی منتشر شد در حالی‌که اشک می‌ریخت ماجرای گم شدن دخترش را شرح می‌داد و از هنرمندان و ورزشکاران سرشناس درخواست کرد که قضیه گم شدن دخترش را در پیج‌های خود اطلاع رسانی کنند تا بلکه از این طریق دخترش پیدا شود.

«علی کریمی»‌، «شهربانو منصوریان‌» و «فاطمه گودرزی‌» با پدر سما جهانباز همکاری کرده و تصاویر دخترش را به اشتراک گذاشته‌اندتا بلکه از این طریق بتوانند ردی از دخترشان به دست آورند.

«افشین محمدی دره شوری» معاون دادستان مرکز استان شیراز و سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز در گفتگو با ایمنا با بیان اینکه پرونده قضائی تحت نظر بازپرس شعبه ۱۳ دادسرای ویژه رسیدگی به امور جنایی و جرایم امنیتی شیراز درحال تحقیقات است، اظهار کرد: «تاکنون سه نفر در این خصوص بازداشت شده‌اند که دو نفر به دلیل ارائه دلایل مثبت بی‌گناه و با رفع ظن آزاد شده و یک نفر کماکان در بازداشت به سر می‌برد».

 وی افزود: «اقدامات پلیسی و اطلاعاتی با نظارت مقام قضائی همچنان ادامه دارد و همه دستورات لازم قضائی به ضابطین در جهت باز شدن گره این پرونده صادر شده است».

سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز با بیان اینکه اطلاعیه‌های صادر شده توسط خانواده سما جهانباز مسیران ۲۲ ساله می‌تواند کمک شایانی به مرجع انتظامی برای پیگیری پرونده کند، گفت: آنچه مسلم است همه توان پلیس و مقام قضائی معطوف به یافتن فرد گمشده است اما همکاری خانواده و مطلعان می‌تواند سرعت به نتیجه رسیدن تحقیقات را افزایش دهد.

 

حجم ویدیو: 29.71M | مدت زمان ویدیو: 00:02:44 دانلود ویدیو
برچسب ها:
ارسال نظر
نظرات بینندگان
نگران
-
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
0
کاش دست کم یک نفر از خانواده اش بره به شاهچراغ متوسل بشه و نیت کنه که تا سما پیدا نشده مرتب آنجا بره و حتماهم نذر کمک به نیازمند کنه..اربعین هم که نزدیکه...
پاسخ
مسعود
به نظر من همه متهم هستند حتی پدر یا ممکنه داستان رو برعکس کرده باشند یا کسی اونا از خونه تا بازار تعقیب کرده اتفاقی یا آشنا
وحید
تا کی خرافات? مگه شاه چراغ پوآرو تشریف داره
فرشاد
-
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
0
چرا ساعت ده شب دختر تو شهر غریب تنها گذاشتن بره طلا بفروشه ؟طلا فروشیها تا چند باز هستن مگه؟
پاسخ
یونس
-
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
0
در فیلم کاملن مشخصه که همون آقایی که داخل راهرو اومد و برگشت و نگاهش داخل همون مغازه ای هستش که سما خانم داخلشه در تعقیب ایشون بوده.مشخصه که واسه هیچ کار و خریدی نیومده و چشمش دنبال سما خامنه.همین شخصو شناسایی و بازجویی کنید.
پاسخ
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!