ژن آقازادگی مدتی است که در حال سرایت به سینماست. علی حضرتی، سید هادی رضوی و حمیدرضا عارف اسامی بودند که طی دو، سه سال اخیر نامشان در سینما پرتکرار بود. اینکه چطور امکان دارد آقازادههایی که برخی دهه سوم زندگی خود را طی میکنند بتوانند یکشبه تبدیل به تهیهکننده سینما بشوند، ماجرایی است که به احتمال زیاد نیاز به کنکاش در زد و بندهای سیاسی و پشت پرده دارد. سرمایه گذاری و تهیه کنندگی سینما، حرفهای تخصصی است و این تخصص از سوی تهیه کنندگان و مسئولان سازمان سینمایی آنقدر جدی گرفته میشود که به فیلمی با تهیه کنندگی پیمان معادی با سابقه بازیگری و کارگردانی، پروانه ساخت داده نمیشود و سعید روستایی، کارگردان سینما، مجبور میشود به سراغ شخص دیگری برای تهیه کنندگی دومین فیلم بلندش برود! با این حال، اوضاع برای آقازادهها تا حدودی متفاوت است. آن ها که پدرانشان در سینما و سیاست اسم و رسمی دارند و خواسته یا ناخواسته در ورودشان به سینما نقش داشتهاند، حتی اگر خود این فیلمسازان نقش پدران را تکذیب کنند. نکته قابل توجه آنکه تقریبا اغلب فیلم هایی که آقازادگان سینمایی ساختند بهلحاظ تجاری آثاری شکستخورده بودهاند...
پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی
بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده
دیاکو حسینی در گفتوگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد
اینفوگرافیک
هفتخوان خرید گوشیهای اپل در ایران