جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۰۲۲۶
نماینده زاهدان در گفت و گو با فراز:

مصوبه‌های مجلس برای سیستان به این زودی‌ها آب نمی‌شود!

مصوبه‌های مجلس برای سیستان به این زودی‌ها آب نمی‌شود!
این آبی که بسیاری ذوق زده شدند و مصاحبه کردند که ما باعث شدیم آب بیاید وجود واقعی نداشت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: در حال حاضر که آمریکایی‌ها ظاهرا از افغانستان رفته‌اند دولت، وزارت امور خارجه و وزارت نیروی ما به هر قیمتی که شده باید مشکل آب را حل کنند.

 

 

حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز مشکل آبی مردم مرزی در سیستان و بلوچستان حل نشده است و نتیجه اعتراضات به این مسئله به کجا رسیده است؟ به خبرنگار فراز گفت: واقعیت این است که در مجلس نهم و در مجلس دهم  دو بار از وزیر امور خارجه در مورد حق آبه سیستان سؤال کردیم و متاسفانه به جایی نرسید. این آبی که بسیاری ذوق زده شدند و مصاحبه کردند که ما باعث شدیم آب بیاید وجود واقعی هم نداشت، درست است که آن سد کمال خان باز شده بود ولی آبی را برای سیستان رها نکرده بودند.

 

او افزود: وزیر دولت طالبان و جمهوری اسلامی یک سری جلسات را در این ارتباط برگزار کردند و وزیر خارجه دولت طالبان به تهران آمد و در مورد حق آبه سیستان هم گفتگویی صورت گرفت. آنها امیدوار بودند که اتفاقی رخ دهد ولی متاسفانه اتفاقی نیفتاد.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: در نهایت هم بحث انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان که از زمان دولت آقای احمدی نژاد مطرح بود، در دولت آقای روحانی هم ادامه پیدا کرد و حتی در پایان دولت آقای روحانی هم از طریق ویدیو کنفرانس وزیر صمت با حضور روحانی که رئیس جمهور وقت بود کلنگ آن زده شد.

 

او بیان کرد: در حال حاضر هم که مجددا  این طرح در مجلس تصویب شد ولی این مصوبه‌ها و طرح‌ها که برای مردم سیستان و بلوچستان، به این زودی‌ها آب نمی شود. آن چاه‌های ژرفی هم که روی آن کار می کنند باید به تعداد زیادی باشد تا  حداقل بتوانند آب آشامیدنی مردم را تامین کنند، آن هم هنوز به حد نصابی که نیاز است نرسیده است.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا شما در حال پیگیری این مسئله هستید یا اینکه یک بحثی مطرح می شود و به فراموشی سپرده می شود؟ افزود: شاهد بودیم مردم در مرز میلک، یک تظاهرات آرام برگزار کردند و یک سری مطالباتی از افغانستان داشتند. این مسئله به سیاست خارجی ما  و توافقات بر می‌گردد، بالاخره این حق آبه قانونی است و تصویب شده است در نتیجه دولت افغانستان باید آن را به ایران بدهد. تاکنون گفته می‌شد آمریکایی‌ها در آنجا اجازه نمی‌دهند حقابه ایران داده شود. الان هم که ظاهرا آمریکایی‌ها از افغانستان رفته‌اند دولت، وزارت امور خارجه و وزارت نیروی ما به هر قیمتی که شده باید مشکل آب را حل کنند چون نه فقط برای سیستان که متاسفانه شهر زاهدان هم به نوعی به این آب وابسته است. البته دولت و استاندار پیگیری می‌کنند تا ببینیم به کجا می رسد.

 

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان یکی از نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با وزیر خارجه، این مسئله را پیگیری می کنید ؟ آیا کمیسیون امنیت در این باره با وزیر خارجه جلسه ای برای پیگیری این موضوع برگزار کرده یا درخواستی داشته است؟ گفت: نماینده‌های زابل خواستار این پیگیری هستند اما متاسفانه به دلیل مسائل کرونا و سفر وزیر امور خارجه و رئیس جمهور به روسیه، یک وقفه‌ای رخ داد، الان هم متاسفانه کمیسیون به دلیل کرونا تعطیل است. به هر حال مسئله آب سیستان و بلوچستان، موضوعی نیست که از چشم دولتمردان پنهان باشد.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!