شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۷۲۸۵
بررسی بازارهای مالی ۲۹ شهریور ۱۴۰۰

آرامش بورس، سقوط سنگین ارزهای دیجیتال

آرامش بورس، سقوط سنگین ارزهای دیجیتال
ترمز سقوط بورس امروز کشیده شد و بازار پس از چند روز ریزش، بالاخره مثبت شد و شاخص با ۷٬۲۷۸ واحد صعود به رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد رسید.

 شاخص هم‌وزن هم ۱٬۵۹۵ رشد داشت و به رقم ۴۳۲٬۶۱۱ واحد رسید. با این حال با توجه به رشد کمتر شاخص هم‌وزن نسبت به شاخص کل ، وضعیت به خصوص در سهام متوسط و کوچک چندان مناسب نبود و تعداد نمادهای مثبت تنها ۵۴ درصد نمادها بود در حالی‌که ۴۳ درصد نماد با کاهش قیمت مواجه بودند. نمادهای «فملی»، «مبین» و «فارس» بیشترین اثر را در رشد امروز شاخص شاخص داشتند و در سمت مقابل «وامید»، «وصندوق» و «کاما» سه نماد بزرگی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاردند.

 

امروز همچنین روند خروج سرمایه سهامداران حقیقی ادامه داشت و ۳۰۳ میلیارد تومان دیگر از بازارخارج شد. همچنین ارزش صف‌های خرید به رقم یک هزار و ۱۳۱ میلیارد تومان رسید و در مقابل ارزش صف‌های فروش ۲۴۱ میلیارد تومان بود که کاهش ۲ درصدی در ارزش صف‌های خرید و ۴۷ درصدی در ارزش صف‌های فروش را نسبت به دیروز به همراه داشت.

 

شاخص فرابورس نیز امروز ۱۹ واحد رشد داشت و به رقم ۲۱٬۱۶۶ واحد رسید.

 

 

 

بازار ارز

بازار ارز امروز کم نوسان بود و دلار امروز در بازار تهران و تا ساعت ۱۶ با کاهش اندک ۱۰۰ تومانی نسبت به دیروز روبرو بود و به رقم ۲۷٬۳۷۰ تومان رسید. یورو نیز ۱۵۰ تومان کاهش داشت و ۳۲٬۰۴۰ تومان خرید و فروش شد. درهم امارات نیز ۷٬۴۵۳ تومان قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز کاهش ۲۳ تومانی داشت. لیر ترکیه نیز ۳٬۱۶۰ تومان شد .

 

سکه و طلا

طلای جهانی در بازگشایی خود و در اولین روز کاری خود افزایش حدود ۴ دلار داشت تا به ۱٬۷۵۹ دلار به ازای هر اونس برسد. هر گرم طلا نیز در بازار تهران یک میلیون ۱۳۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

سکه نیز تا ساعت ۱۶ امروز در بازار تهران روند نزولی داشت، سکه امامی ۱۱ میلیون ۸۱۴ هزار تومان شد که کاهش ۱۰ هزار تومانی داشت اما سکه بهار آزادی حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت و به ۱۱ میلیون ۲۰۰ هزار تومان رسید. نیم‌سکه ۵ میلیون ۸۸۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شد که کاهش ۱۵ هزار تومانی داشت. ربع سکه ۳ میلیون ۴۹۳ هزار تومان شد و سکه یک گرمی نیز ۲ میلیون ۱۹۷ هزار تومان شد.

 

ارز دیجیتالی

بازار ارزهای دیجیتال با سقوط شدیدی در تقریبا تمامی ارزهای اصلی مواجه بود به طوریکه در بین ۱۰۰ ارز برتر بازار تمامی نمادها سرخپوش بودند. امروز و تا ساعت ۱۷ به وقت تهران بیت‌کوین با سقوط ۹.۱۲ درصدی به ۴۳٬۱۱۳ رسید . اتریوم نیز کاهش ۱۰.۳۶ درصدی ۲٬۹۹۴ دلار شد. کاردانو با ۱۳ درصد کاهش به مرز ۲ دلار رسیده است و ۲.۰۳ دلار خرید و فروش می‌شود. سولانا هم با کاهش ۱۵ درصدی ۱۳۴ دلار شد. بایننس کوین با کاهش بیش از ۱۰ درصدی به ۳۶۴ دلار رسید. ریپل به زیر یک دلار رسید و ۹۰ سنت شد. داج کوین نیز ۲۰ سنت قیمت‌گذاری شد. پولکادات هم ۱۵ درصد کاهش قیمت داشت و به ۲۸.۴ دلار رسید. بیت‌کوین‌کش ۵۴۰ دلار و لایت کوین نیز ۱۵۵ دلار شدند.

 

 ارزش کل بازار رمزارزها هم ۱۰ درصد کاهش یافت و به ۱.۹۶ تریلیون دلار رسید.

 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!