پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۴
کد خبر: ۵۱۸۲۰
فاجعه دست از سر ایران بر نمی‌دارد؟

در فیروزآباد چه اتفاقی رخ داد

در فیروزآباد چه اتفاقی رخ داد
در آخرین ساعت‌های روز گذشته و نخستین ساعت‌های بامداد امروز، خبرهایی از شهر فیروزآباد در استان فارس در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که با توجه به وجود پیش‌زمینه حادثه‌های فاجعه‌بار اخیر، موجی از نگرانی را در میان مردم برانگیخت. اصل خبر این بود: کارخانه تولید کربنات سدیم نشت کرده است؛ کارخانه‌ای که در نوع خود بزرگترین خاورمیانه است و همین دو سال پیش در سال ۹۹ افتتاح شده بود.

نشت مواد شیمایی خطرناک به حدی جدی بود که جاده فیروآیاد به شیراز و نیز جاده این شهر به جم برای مدتی بسته شد. از تعداد مصدومان حادثه نیز آمار ضد و نقیضی مخابره شد؛ خبرگزاری اصول‌گرای فارس نوشت ۱۱۲ نفر، ایسنا ۱۱۹ و در نهایت خبرگزاری دولتی ایرنا ۱۳۰ نفر. هرچند در شبکه‌های اجتماعی و منابع غیر رسمی آمار صدمه‌ددیگان بیش از این‌ها اعلام شده است.

 

ایرنا در همین پیوند گزارش داد:‌ «نخستین خبرها از این حادثه را مسافران و رانندگان در حال عبور از جاده با انتشار تصاویر دود از محل این کارخانه در شبکه های اجتماعی اعلام کردند. حضور تعداد زیادی آمبولانس و خودروهای آتش نشانی در محل کارخانه، خبر از رویدادی خاص دراین کارخانه می داد، حادثه ای که با مصدومیت شماری از کارکنان این کارخانه همراه شد.  در این میان، مسئولان استانی نیز به منظور نظارت بر عملیات امداد از شیراز راهی محل حادثه شدند و تا پایان این عملیات، در محل حضور داشتند.» به گفته این خبرگزاری، مصدومان حادثه به بیمارستان حضرت قائم (عج) منتقل شد‌‌ه‌اند.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!