پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۳۵۶۲
گزارش فراز از آنچه تاکنون در انتخابات ۲۸ خرداد گذشته است:

رای گیری ادامه دارد ...

رای گیری ادامه دارد ...
چهرهای اصلاح‌طلب و اصولگرا در پای صندوق رای حضور پیدا کردند و در جمع خبرنگاران بر حضور شهروندان در انتخابات تاکید کردند.

به‌گزارش خبرنگار فراز، انتخابات  ۲۸ خرداد در حالی به ساعات میانی خود رسیده است که شهروندان و مسوولان برای شرکت در مشخص شدن سرنوشت کرسی‌های باقی مانده مجلس شورای اسلامی، انتخاب اعضای شورای شهر و روستا، انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخاب رییس جمهور آینده در پای صندوق‌های اخذ رای حضور پیدا کردند که این رای‌گیری طبق گفته مسوولان ستاد انتخابات کشور تا نیمه‌های شب ادامه خواهد داشت. در ادامه می‌توانید گفته‌های تعدادی از شخصیت‌های سیاسی کشور که پس از رای دادن در جمع خبرنگاران صحبت کرده‌اند را بخوانید:

 

مردم علی‌رغم گلایه‌ها، حضورشان را نشان دهند

رییس بنیاد امید ایرانیان ابراز امیدواری کرد که مردم علیرغم گلایه‌ها و مشکلات، حضور خود را پای صندوق رای نشان دهند.

محمد رضا عارف پس از انداختن رای خود به صندوق رای حسینیه جماران در جمع خبرنگاران گفت: نظام ما نظام جمهوری اسلامی ایران است و جمهوریت با مردم معنا دارد و مردم یعنی انتخابات و انتخابات یعنی صندوق رای. خوشبختانه مردم علیرغم گلایه‌هایی که دارند پای صندوق رای حاضر می‌شوند.

وی افزود: نگرانی‌هایی که بخشی از جامعه دارند این است که برخی علاقه‌مند هستند نظام و جمهوریت را به سمت یکدستی ببرند که امیدوارم با حضور جبهه مردم آن‌ها حرف آخر را بزنند و انتخابات در راستای منویات مردم و امام برگزار شود.

عارف ادامه داد: مردم صاحب انتخاب هستند و در چهارچوب قانون اساسی باید سیاست‌های انتخابات پیاده شود و مردم از طریق رای در صندوق حرف خود را بزنند، اما این دفعه به دلیل گلایه‌هایی از گذشته احساس‌شان این است که بخشی از جامعه نماینده‌ای در صندوق ندارند. امیدوارم این موضوع در فضای بعد از انتخابات مورد بررسی قرار گیرد و پرونده این قبیل شکست‌ها بسته شود تا مردم با نگاه مثبتی پای صندوق رای حاضر شوند.

رییس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی از اصلاح طلبان قصد شرکت در این دوره از انتخابات را ندارند، گفت: چرا مسئله را جناحی کنید، برخی از اصلاح طلبان غلط است، یک جریان اصلی انقلابی اعم از اصولگرایان و اصلاح طلبان گلایه‌هایی دارند و دغدغه دارند، طبیعتاً بخش‌هایی از جامعه نمایندگانی از خود نمی‌بینند.

وی همچنین گفت: به طور مثال در جریان انتخابات یک نهاد اجماع ساز به راه می‌افتد و نه نفری که توسط این نهاد معرفی می‌شود ردصلاحیت می‌شوند که در این صورت نمی‌توان انتظار حضور حداکثری را شاهد بود، امیدواریم مردم علیرغم گلایه‌ها و مشکلات حضور خود را پای صندوق رای نشان دهند.

عارف در خصوص عملکرد شورای نگهبان قبل از انتخابات گفت: واقعا از نهاد‌های نظارتی که در راس آن‌ها شورای نگهبان قرار دارد گله داریم، این اتفاقات اولین بار نبود. امیدواریم با تذکرات داده شده و فرمایشات رهبری این رفتار‌ها آخرین بار باشد و به مر قانون عمل شود و اجازه دهند افرادی که شرایط حداکثری دارند خود را در معرض رای مردم قرار دهند.

 

همتی: اگر رای نیاورم باز هم در خدمت مردم خواهم بود

عبدالناصر همتی، کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از اینکه رای خود را به صندوق انداخت، گفت: اگر رای نیاورم باز هم در خدمت مردم و پیگیر شعارهایم خواهم بود.

عبدالناصر همتی پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: ما به انزوای خارجی پایان خواهیم داد، مردم حق دارند با رفاه و با آرامش زندگی کنند. معیشت مردم مسئله اول من است، ان شاءالله کاری خواهیم کرد حضور مردم در صحنه بیش از پیش باشد.

وی افزود: اگر هم رای نیاورم باز هم در خدمت مردم و پیگیر شعارهایم خواهم بود. هر کسی که رییس جمهور شود باید توسعه و رفاه کشور را به طبقات بالاتر برساند.

 

استاندار تهران: میزان مشارکت مردم در ساعات اولیه نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر بوده است

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در جمع خبرنگاران حاضر در استانداری با اشاره به وجود برخی اختلالات فنی در امر حضور و احراز هویت عوامل اجرایی و نظارتی اظهار کرد: این موارد در همان ساعت اولیه رفع شد و در حال حاضر کار رأی‌گیری با وجود اشکال برخی دستگاه‌ها بی‌هیچ‌وجه متوقف نشد و الان هم این مشکل برطرف شده و همه شعب مشغول رأی‌گیری از مردم هستند.

وی افزود: امیدواریم که در همین ساعات اولیه حضور مردم را بیشتر در پای صندوقهای رأی داشته باشیم و مردم هم حضور در پای صندوقهای رأی را به ساعات آخر نیندازند.

استاندار تهران تصریح کرد: وجود مورد یا مشکل امنیتی را در هیچ کجا شاهد نبودیم.

بندپی ادامه داد: آمار آرای ماخوذه هنوز به طور دقیق مشخص نیست، اما میزان حضور مردم نسبت به ادوار گذشته در این ساعات بیشتر شده است.

وی یادآور شد: هنوز از زمینه میزان استفاده از تعرفه‌ها آمار دقیقی نداریم، اما در هیچ شعبه‌ای هم گزارشی از کمبود یا نبود تعرفه نداریم.

 

رئیسی: برای حل مشکلات مردم شب و روز نمی‌شناسم

سید ابراهیم رئیسی گفت: حرف‌هایی که در انتخابات زدم برای رفع مشکلات مردم بود و برای انجام این کار شب و روز نمی‌شناسم و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا در نقش یک طلبه خدمتگزار مردم باشم.

سید ابراهیم رئیسی با حضور در مسجد جامع شهر ری رای خود را به صندوق انداخت و پس از مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ با بیان این‌که روز بسیار مبارکی برای تصمیم‌گیری ملت ایران است و از تمام دست اندرکاران انتخابات کمال تشکر را دارم گفت: ان شاءالله امروز به دست مردم اجرای عدالت رقم بخورد. توصیه من به عنوان یک کاندیدا این است که رای مردم حق الناس است و باید از آن مراقبت کرد و حتی یک رای هم نباید برخلاف آنچه مردم تصمیم گرفته‌اند باشد.

وی افزود: بعضی از بخش‌های کشور نیازمند تعرفه هستند و از همکاران وزارت کشور و شعب اخذ رأی تقاضا می‌کنم در این راستا تلاش کنند.

رئیسی با بیان اینکه امیدوارم امانتداری نسبت به رای مردم انجام شود اظهار کرد: ان شاءالله خداوند کمک کند و دولتی رقم بخورد که برای مردم و در جهت رفع گرفتاری آن‌ها باشد.

رئیسی گفت: من تصمیم گرفتم در اولین ساعات رای خود را به صندوق بیندازم و از هر کسی که مشکلی دارد و ناامید است خواهش می‌کنم که رای دهد و از همه مردم و جوانان با هر گویش و هر اقلیم و با هر نگاه سیاسی می‌خواهم پای صندوق بیایند و رای خود را بیندازند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ناراحتی مردم حق است و به دلیل برخی از کاستی‌ها بوده، اما اگر دلیل شرکت نکردن باشد اشتباه است. مردم از صندوق رای ناراحت نباشند و در انتخابات شرکت کنند. من از همه می‌خواهم در انتخابات شرکت کنند تا به نفع مردم و در جهت تغییر در وضعیت آن‌ها اقدامات صورت گیرد.

رئیسی در پاسخ به این سوال که قول شما به مردم چیست بیان کرد: حرف‌هایی که در انتخابات زدم برای رفع مشکلات مردم بود و برای انجام این کار شب و روز نمی‌شناسم و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا در نقش یک طلبه خدمتگزار مردم باشم.

وی در پایان گفت: تنها ایرانی بودن کافیست تا حقوق شهروندی تضمین شود. مردم حق دارند و دولت مکلف است به مردم خدمت کند. من مردم را صاحب حق میدانم و برای دولت وظیفه قائل و حق را برای مردم و تکلیف را برای دولت میدانم و با تمام وجود در خدمت مردم خواهم بود تا مردم احساس کنند در زندگی آن‌ها تغییر ایجاد شده است.

 

رضایی: از همه مردم تقاضا می‌کنم در انتخابات شرکت کنند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، تاکید کرد: حضور مردم در انتخابات باعث تقویت اقتدار و امنیت ایران خواهد شد و مردم با حضور در صحنه به ساختن آینده کشور رای می‌دهند.

محسن رضایی با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در انتخابات مشارکت کرد و سپس با حضور در جمع خبرنگاران، بیان کرد: ملت شریف ایران، ملت امام حسین، از همه کسانی که تصمیم گرفتید رای دهید و رای دادید و رای خواهید داد صمیمانه سپاسگزارم، اما صحبت با کسانی است که با صندوق رای قهر کردند. شما حق دارید ولی مسوولیت ما در شرایط کنونی بسیار مهم است.

وی در ادامه اظهار کرد: از همه شما تقاضا می‌کنم بیایید رای دهید و به شما قول می‌دهم ما به فضل الهی اقتصاد و معیشت شما را حل می‌کنیم. به شایعات توجه نکنید. ما محکم در صحنه هستیم و به فضل الهی از امسال تحولات بزرگی در اداره کشور شروع خواهد شد. از همه مردم عزیز تقاضا می‌کنم بیایید پای صندوق رای. اداره زندگی شما برای ما مهم است. حضور شما در انتخابات باعث تقویت اقتدار و امنیت ایران خواهد شد و شما با حضور در صحنه به آینده فرزندان و خودتان رای می‌دهید و نقش موثری در ساختن این کشور دارد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در ادامه تصریح کرد: من محسن رضایی به عنوان سرباز وطن دست تک تک شما را می‌بوسم که حماسه بزرگ تاریخی می‌آفرینید. قول من به مردم سربازی است، از جنس سلیمانی و باکری‌ها است. قول من این است که به تمام حرف‌هایی که زدم عمل خواهم کرد. مطمئن باشید من بیشتر از آن عمل خواهم کرد. مسئله یارانه ۴۵۰ هزار تومان، مسئله حقوق خانم‌های خانه دار که در رنج هستند، مسئله مسکن با زمین ارزان از سوی دولت و وام‌های ۵۰ ساله، کسب و کار‌های خانگی حداقل مسائلی است که من دنبال خواهم کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: معتقدم ما باید اقتصاد را از خانه شروع کنیم تا به تولید ثروت برسیم به همه قول‌هایی که دادم عمل خواهم کرد. مردم ایران هر تصمیمی که بگیرند بنده دست آنان را خواهم بوسید و به عنوان سرباز وطن تا آخرین قطره خون از ملت ایران و نظام اسلامی دفاع می‌کنم.

وی افزود: در صورتی که ملت به من اعتماد کنند بنده از همه توانایی‌های کشور چه اصولگرا و چه اصلاح طلب، برادران اهل سنت، اقوام ایرانی استفاده خواهم کرد. باید بسیج عظیمی به وجود بیاوریم تا تحولات بزرگ رقم بزنیم. کشور را نمی‌توان با قطار کوچک جلو برد. قطار حرکت باید بزرگ شود تا همه ملت ایران در آن جای گرفته و بتوانیم این عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم. بنده از همه کسانی که دست در وضعیت کنونی نداشته و عامل اصلی وضعیت کنونی نیستند حتما استفاده خواهم کرد.

وی در پایان افزود: این دروغ بزرگی است که برای تامین منابع یارانه ۴۵۰ هزارتومانی بنزین را ۱۰ هزارتومان خواهم کرد. قیمت بنزین و گازوئیل در دولت من به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد. برای دادن یارانه‌ها و حقوق خانم‌های خانه دار از منابعی غیر از فراورده‌های نفتی استفاده خواهم کرد. قیمت ارز را تثبیت خواهیم کرد. مسئله برجام باید به سرعت حل شود. ما از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خواهیم خواست در اسرع وقت به تعهدات خود برگردند و تغییری در ساز وکار قبلی ندهند تا بتوانیم تعامل بهتری در روابط بین الملل داشته باشیم.

 

جلیلی: هر رای یک موشک نقطه زن است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر رای مردم یک موشک نقطه زن است که تهدیدها و تحریم‌ها و بدخواهی‌های دشمنان را هدف قرار خواهد داد.

سعید جلیلی پس از دادن رای در صندوق مسجد فاطمیه محله خزانه شهید بخارایی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز رای گیری روز پایان نیست؛ روز آغاز جهاد بزرگ برای جهش ایران است. منتخب مردم، رئیس همه جمهور خواهد بود.

وی ادامه داد: گام اول برای جهش کشور حضور جمهور پای صندوقهاست. مشارکت بالای مردم، پیشران پیشرفت و جهش خواهد بود. امروز روز دورخیز برای‌خیز بلند ملت ایران برای «جهش ایران» است. هرچه رای گیری باشکوه تر، دورخیز بلندتر و در نتیجه، جهش بلندتر و دورنما زیباتر خواهد بود.

جلیلی تاکید کرد: هر رای مردم یک موشک نقطه زن است که تهدیدها و تحریم‌ها و بدخواهی‌های دشمنان را هدف قرار خواهد داد. هر رای باعث افزایش قدرت و پیشرفت بیشتر کشور خواهد شد.

 

قالیباف: انتخابات فرصت بزرگی برای مردم است تا چهره مدیریت کشور را تغییر دهند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صندوق‌های رأی بزرگترین و مهمترین سرمایه سیاسی و اجتماعی کشور هستند، ایجاد ثبات اقتصادی در کشور را در گرو انتخاب مدیریتی صحیح و کارآمد برای کشور دانست.

محمدباقر قالیباف صبح امروز (جمعه ۲۸ خرداد) با حضور در مسجد ابوذر تهران آرای خود را برای انتخاب رئیس جمهور آینده، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، اعضای مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی به صندوق‌های مربوطه انداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات ثمره مردم سالاری دینی در کشور ما است و مردم ما با مجاهدت و تلاش خود توانستند جمهوریت و اسلامیت نظام را حفظ کنند.

وی ادامه داد: صندوق‌های رأی بزرگترین و مهمترین سرمایه سیاسی و اجتماعی کشور هستند، همانند شوراهای شهر که در سطح محلی و رئیس جمهور در سطح ریاست قوه مجریه برای مردم انجام وظیفه می‌کنند.

قالیباف تصریح کرد: انتخابات فرصت بزرگی برای مردم است تا چهره مدیریت کشور را نسبت به نقدهایی که دارند، تغییر دهند. بنابراین این وظیفه برعهده آن‌هاست که انتخاب و بررسی دقیقی در این مورد انجام دهند، چرا که به هرحال می‌خواهند ۴ سال اداره کشور را در سطح ملی و محلی به نمایندگان خود واگذار کنند.

رئیس قوه مقننه کشورمان اظهار کرد: وظیفه ما است به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همانطور که قانون به ما اختیار داده است، خواسته‌های مردم و برنامه‌ای که دولت آینده دارد و همچنین نظارت بر عملکرد شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها را پیگیری کرده و خواسته‌های مردم را در این زمینه به طور جدی نظارت و دنبال کنیم تا احساس نکنند وعده‌هایی که داده شده، اجرا نمی‌شود.

وی گفت: ان شاءالله دولت آینده بتواند با همکاری دو قوه دیگر به گونه‌ای تلاش کند که رضایت مردم عزیزمان را با اولویت حل مسائل اقصادی تامین کند، لذا راه چاره این نیست که با صندوق‌های رأی قهر کنیم، بلکه باید پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کرده و با یک انتخاب خوب و پیگیری، دست به دست هم دهیم تا بتوانیم یک تحولی در حوزه مدیریتی ایجاد کنیم.

قالیباف یادآور شد: ریشه اصلی مشکلات کنونی ما ناکارآمدی در عرصه مدیریتی است، نه کمبود امکانات و اعتبارات. ضمن اینکه کشور از ظرفیت‌های بالایی برخوردار بوده، بنابراین با یک تلاش خوب و مدیریت صحیح می‌توانیم در یک برنامه پنجساله، ثبات اقتصادی را به کشور بازگردانیم.

 

آخوندی: علی رغم همه چالش‌ها مسئله من یکپارچگی ایران است

عباس آخوندی گفت: علی رغم همه چالش‌ها مسئله من ایران و یکپارچگی ایران است. علی رغم همه مشکلات تصمیم به حضور در انتخابات گرفتم.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در حسینه جماران اظهار کرد: شخصا سه انتخابات سراسری در ایران برگزار کرده ام. انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی و دوره دوم ریاست جمهوری آیت الله خامنه‌ای و انتخابات خبرگان رهبری را برگزار کردم و با پدیده انتخابات آشنا هستم.

وی ادامه داد: این دوره جزو دوره‌های نادری است که با حواشی زیادی مواجه شد. در دوره‌های قبل یک صدم این چالش‌ها را نداشتیم.

آخوندی گفت: علی رغم همه چالش‌ها مسئله من ایران و یکپارچگی ایران است. علی رغم همه مشکلات تصمیم به حضور در انتخابات گرفتم.

آخوندی ادامه داد: ما یک رای داریم و باید از آن حفاظت کنیم. انتخابات یک صحنه انتخاب واقعی است و باید حرفی بزنیم که در این دوره موثر باشد و برای دوره‌های بعدی نیز تاثیر گذار باشد.

وزیر اسبق راه و شهرسازی ادامه داد: انتخابات شورای شهر همیشه تحت الشعاع سایر انتخابات قرار می‌گیرد. باید از حقوق سیاسی خودمان و مردم دفاع کنیم.

آخوندی افزود: اگر این ادعاها مطرح شد که هیات‌های نظارت فراقانونی عمل کردن نباید با صندوق رای قهر کرد. باید از رای خود حفاظت کنیم و باید این رای دادن را ادامه بدهیم. باید در آینده این آگاهی در سطح کشور ایجاد شود که نظارت عمومی و نظارت دستگاه‌های نظارتی نباید در این حد باشد و باید کاهش پیدا کند.

وی افزود: باید رییس جمهور تمام مداخله‌های نهادهای دیگر را از اقتصاد خارج کند.

 

انتقاد قاضی‌زاده هاشمی از روند اخذ رای در برخی شعب

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از روند اخذ رای در برخی شعب انتقاد کرد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «برای ادای وظیفه شرعی و ملی، بهترین مکان سرزمینم، حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) را انتخاب کردم و از ساعت ۹ تا ۱۳ دوشادوش مردم رفتیم تا به صندوق رسیدیم.

ضمن تشکر از مردم شریف ایران برای حضور گسترده درانتخابات، متاسفانه طبق گزارش‌ها روند اخذ رای در برخی از شعب، ازجمله همین شعبه با تاخیر زیاد شروع می‌شود.

علاوه بر این وزارت کشور باید با افزایش تعداد صندوق‌ها موجب تسریع در اخذ رأی می‌شد

بی‌تدبیری در آخرین لحظات دولت هم تمام نمی‌شود!

 

دعوت محسن هاشمی از مردم برای حضور در انتخابات

رییس شورای شهر تهران آرای خود را به صندوق انداخت و از مردم نیز برای حضور موثر در انتخابات دعوت کرد.

پیش از ظهر امروز محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در مسجد اقدسیه آرای خود را به صندوق انداخت.

هاشمی که تحت تاثیر حادثه چند روز پیش دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه دست شده بود، مردم را به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر دعوت کرد و گفت: از همه مردم می‌خواهم که انتخابات را جدی گرفته و حضور مؤثری در آن داشته باشند.

 

مطهری: مشارکت بالا در انتخابات به رفع سریع‌تر تحریم‌ها کمک می‌کند

علی مطهری گفت: مشارکت به رفع هرچه سریع‌تر تحریم‌ها و احیای برجام کمک می‌کند.

علی مطهری ضمن حضور در حوزه اخذ رای حسینیه ارشاد تهران در خصوص چرایی اهمیت مشارکت در انتخابات گفت: مشارکت مردم به هر میزان بالاتر باشد پیام خوبی برای جهانیان دارد، چه به غربی‌ها و چه همسایگان و چه شرقی ها.

وی افزود: این مشارکت به رفع هرچه سریع‌تر تحریم‌ها و احیای برجام کمک می‌کند. همچنین هر مقدار مشارکت بالاتر باشد انتخاب مردم به فرد اصلح نزدیک‌تر و این انتخاب واقعی‌تر می‌شود. معتقدم مردم هر چه بیشتر در انتخابات شرکت کنند به نفع کشور است.

 

آملی لاریجانی: راه حل مشکلات قهر کردن با صندوق رأی نیست

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز خوشبختانه ملت ما یک حضور جدیدی را در پای صندوق‌های رای برای رقم زدن به سرنوشت خواهند داشت.

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از انداختن رای خود در صندوق رای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز خوشبختانه ملت ما یک حضور جدیدی را در پای صندوق‌های رای برای رقم زدن به سرنوشت خواهند داشت.

آملی لاریجانی ادامه داد: در جمهوری اسلامی تقریباً همه نهادهای اساسی نظام بر اساس انتخابات شکل می‌گیرد لذا بسیار مهم است که مردم برای تعیین سرنوشت خود در مورد این نهادها و شخصی که می‌خواهد متصدی در این نهادها شود پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: حضور پرشور مردم موجب افزایش اقتدار نظام امنیت ملی کشور و همچنین مقابله با نقشه‌های دشمن‌ها خواهد شد، بنابراین همه ما وظیفه داریم عقلا و شرعا حضور پیدا کنیم برای اینکه آنچه را که خیر کشور است و موجب اقتدار کشور می‌شود و امنیت ملی و مقابله با نقشه‌های دشمنان را رقم می‌زند را انجام دهیم. البته مردم گلایه‌های مختلف دارند و مشکلاتی در کشور وجود داشته و دارد و گلایه‌های زیادی هم ممکن است وجود داشته باشد که خیلی از آن‌ها ممکن است حق باشد اما راه حل مشکلات و رفع گلایه‌ها قهر کردن با صندوق‌های نیست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنیم و به اشخاصی که مورد نظر ما است که نزدیک به خواسته‌های ما است را انتخاب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند آنچه را که خیر است را برای این ملت و کشور حمایت کند.

آملی لاریجانی ادامه داد: ما مطمئن هستیم مردم عزیز ما که همیشه فهیم بودند برای این مورد هم پای صندوق‌های رای حضور پیدا خواهند کرد و با درایت تمام آنچه را که خیر ایشان هست انجام خواهند داد و سعادت کشور را تضمین خواهند کرد.

وی در پایان از همه دست اندرکاران انتخابات که برای انتخابات روز‌ها و ماه‌ها تلاش کردند و از خبرنگاران و صدا و سیما که برای انعکاس این حادثه مهم کشوری وقت گذاشتند، تشکر کرد.

 

وزیر کشور: از ساعت ۷ تاکنون رای گیری به هیچ وجه متوقف نشده است

وزیر کشور با تاکید بر اینکه رای گیری در هیچ شعبه‌ای از ساعت ۷ صبح تا الان هیچگاه متوقف نشده و نمی‌شود گفت: در سراسر کشور ۷۰ هزار شعبه داریم و ممکن است این شعب با مشکلاتی نظیر قطع برق و ایجاد مشکل برای دستگاه‌ها مواجه شوند اما به هیچ وجه فرآیند رای گیری متوقف نمی‌شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور در پاسخ به پرسشی درباره تأخیر در آغاز فرآیند رای گیری در برخی شعب اخذ رای با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در فرآیند رای گیری وجود ندارد، اظهار کرد: در سراسر کشور ۷۰ هزار شعبه داریم و ممکن است این شعب با مشکلاتی نظیر قطع برق و ایجاد مشکل برای دستگاه‌ها مواجه شوند اما به هیچ وجه فرآیند رای گیری متوقف نمی‌شود در صورت بروز مشکلی، بلافاصله رای گیری را بصورت آفلاین انجام و سپس وارد سیستم می‌شود. رای گیری در شعب راس ساعت ۷ آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه رای گیری در هیچ شعبه‌ای از ساعت ۷ صبح تا الان هیچگاه متوقف نشده و نمی‌شود، درباره تدابیر اتخاذ شده برای اخذ رای از بیماران کرونایی گفت: در بیمارستان‌ها که همیشه صندوق رای وجود دارد، برای بیماران کرونایی که در قرنطینه هستند نیز اگر اطلاع دهند، برایشان صندوق ارسال می‌شود.

 

جهانگیری: امیدوارم مردم هم مشارکت خوبی داشته باشند

معاون اول رئیس جمهور گفت: امیدوارم مردم هم مشارکت خوبی داشته باشند و کسی را از بین کاندیداها انتخاب کنند که بتواند زمینه پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم در داخل و فضای بین الملل به وجود بیاورد.

اسحاق جهانگیری پس از انداختن رای خود در صندوق‌های اخذ رای در جمع خبرنگاران مستقر در وزارت کشور اظهار کرد: انتخابات با توجه به شرایط کرونایی که باید سلامت مردم در اولویت باشد، در حال برگزاری است. طبق گزارش‌های وزارت کشور، انتخابات در امنیت و آرامش و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و مردم هم طبق روال در پای صندوق‌های رای حضور دارند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا افزود: در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهوری انتخاب می‌شود که طبق قانون اساسی دومین شخصیت کشور، مسئول قوه مجریه و رئیس دولت است. رئیس جمهور طبق قانون اساسی مسئولیت‌های مختلفی هم برای توسعه کشور هم برای مسائل سیاست خارجی بر عهده دارد. امروز مردم دست به انتخاب کسی می‌زنند تا مهمترین امور زندگی خود و کشورشان را از حیث اجرایی در چارچوب قانون اساسی به او واگذار کنند تا رییس جمهور بتواند کشور را در چارچوب قانون اساسی و قوانین کشور اداره کند.

جهانگیری با اشاره به مسئولیت‌های سنگین شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: خصوصاً پس از تصویب مصوبه وظایف شورا در دوره‌های مختلف خصوصا در دولت یازدهم و دوازدهم، بخشی از اختیارات به شوراها واگذار شد که مدیریت محلی به صورت متمرکز در اختیار شهرداران و شوراهای اسلامی شهر باشد و از این رو در کنار انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان برگزار می‌شود. بخشی از مسائل شهر و روستا بر عهده این شورا است. مردم با انتخاب شهرداران و دهیاران می‌توانند مسائل شهر و روستای خود را ساماندهی کنند بنابراین این دو انتخابات که هر ۴ سال یکبار همزمان برگزار می‌شود، جزو مهمترین انتخابات کشور است.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: از طرفی حساسیتی راجع به انتخابات جمهوری اسلامی به ویژه در ارتباط با رئیس جمهور وجود دارد. ما در شرایطی هستیم که با دنیا در حال مذاکرات جدی لغو تحریم‌ها و حل مسائل کشور در فضای بین‌المللی هستیم. مسائل داخلی کشور با مسائل بین‌المللی بسیار مرتبط است و یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی، رویکرد برون نگری است. اقتصاد کشور باید به صورت جدی با اقتصاد جهانی مرتبط باشد تا داد وستد کند، پول، بازار، فناوری و کالا بگیرد.

وی در پایان گفت: وقتی یک اقتصاد زنده رشد دارد که بتواند با دنیا کار کند به همین دلیل مسائل سیاست خارجه تاثیر تعیین کننده‌ای در مسائل اقتصادی کشور دارد و رئیس جمهور با انتخاب وزیر امور خارجه و انتخاب سیاست‌هایی که برای پیش بینی امور انجام می‌دهد، مسئول اصلی این بخش است. امیدوارم مردم هم مشارکت خوبی داشته باشند و هم کسی را از بین کاندیداها انتخاب کنند که بتواند زمینه پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم در داخل و فضای بین الملل به وجود بیاورد.

 

وزیر خارجه: صندوق آرا بهترین جا برای تعیین سرنوشت و آینده فرزندان و مسیر کشور است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هر کسی که در این انتخابات توسط مردم انتخاب شود برای همه ما محترم است و انشاءالله موفق خواهد بود.

محمدجواد ظریف بعد از شرکت در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در ترکیه در اظهاراتی گفت: حق تعیین سرنوشت یکی از مهمترین حقوقی است که مردم ما با انقلاب به دست آوردند و جمهوریت یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

وی با دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات افزود: ممکن است ناراحتی‌هایی به خاطر مشکلات و کمبودها وجود داشته باشد که من به سهم خودم به خاطر این مشکلات از مردم عذرخواهی می‌کنم ولی معتقدم که لازم است مردم در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند و صندوق آرا بهترین جا برای تعیین سرنوشت و آینده فرزندان و مسیر کشور است و امیدوارم در این کار تمام هم وطنان با علاقه شرکت کنند، مردم ما همواره اشتباه پیشگویان سیاسی را ثابت کرده‌اند و این بار نیز ثابت شود.

ظریف همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات وزارت خارجه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور تصریح کرد: ما تلاش کرده‌ایم که در هر جا که امکان داشته شعبه اخذ رأی داشته باشیم و این زمینه را فراهم کنیم که ایرانیان خارج از کشور بتوانند در انتخابات حضور داشته باشند و با مشارکت فعال خود سرنوشت و آینده خود را رقم بزنند چرا که این حق مردم است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به‌عدم همکاری دولت کانادا در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور علیرغم پیگیری‌های وزارت خارجه تصریح کرد: دولت کانادا باید پاسخگوی این عملکرد خود باشد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: هر کسی که در این انتخابات توسط مردم انتخاب شود برای همه ما محترم است و انشاءالله موفق خواهد شد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!