جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۴۷۵۷

دعوای شهرداری و ارتش بر سر چیست؟

روز سه شنبه پروژه ۳۵متری افتخاری در خیابان پورابتهاج به طول ۲۴۰۰ متر افتتاح شد. پروژه‌ای که قرار است با بهره‌برداری از آن بار ترافیک منطقه به بزرگراه امام علی و همچنین خیابان‌های مجاور ریخته ‌شود. ۳ کیلومتر طول دارد و می‌تواند محلات شمال شرق منطقه یک را به بزرگراه امام علی متصل کند. این پروژه یک روز بعد از قیچی شدن روبان توسط شهردار تهران با ریخته شدن ده‌ها کامیون خاک و نخاله توسط ارتش مسدود شد!

 

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار فراز ضمن تکذیب وجود قراری برای پادگان شدن آن منطقه گفت: «آنجا معبر عمومی است و اتوبان شده است. به خاطر یکسری اختلافات میان مجموعه‌ ارتش و شهرداری بر سر یک موضوع مالی این کار ناشایست انجام شده و در پروژه‌ای که شهردار تهران افتتاح کرده است خاک ریخته شده است. شهرداری در این مورد مراحل قانونی و طرح شکایت را مطرح کرده است. این منبع آگاه ادامه داد: «زمین‌ها متعلق به ارتش بوده و به شهرداری فروخته شده است ولی یکسری مباحث مالی وجود دارد که انشاالله در حال حل شدن است.»

 

همچنین الهام فخاری عضو شورای شهر تهران هم در همین پیوند به خبرنگار فراز می‌گوید: «خبر را از طریق رسانه‌ها شنیده‌ایم و از شهردار در مورد آن توضیح خواسته‌ایم. یکسری توافقاتی میان شهرداری و ارتش بوده که ظاهرا نسبت به برخی بندهای توافق، بحثی وجود داشته است.»

 

حناچی: نخاله‌ ریخته شده در بزرگراه، دوباره جمع آوری خواهد شد

 

شهردار تهران امروز درباره علت مسدود شدن بزرگراه ۳۵ متری شهید مسعود افتخاری، توضیح داد: بازگشایی این بزرگراه یک شبه اتفاق نمی‌افتد بلکه توافقات مقدماتی دارد. زمانی که یک بزرگراه آماده بهره برداری است و ساکنان دارآباد و اتوبان ارتش به جهت شبکه‌های ارتباطی گرفتار هستند، شهرداری باید تلاش کند تا هرچه سریع‌تر پروژه را بهره برداری برساند.

 

شهردار تهران گفت: مدیریت شهری به بخش‌هایی که تعهد دارد، پایبند خواهد بود. اگر نخاله‌ای در مسیر بزرگراه ریخته شده، دوباره جمع آوری خواهد شد. کسی که این کار را کرده، اقدام تک سلیقه‌ای را انجام داده چرا که هیچ چیزی مانع خدمت مردم و بهره برداری مناسب از فضاهای طراحی شده را نمی شود.

 

۸ میلیارد تومان خسارت 

 

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر نیز درباره اقدام ارتش در خصوص مسدود کردن این پروژه به فارس گفت: قطعا هیچ مرجعی این کار را تایید نمی‌کند. خالی کردن چندین کامیون نخاله در مسیر پروژه شهید افتخاری 8 میلیارد تومان خسارت به اموال عمومی زده است. بخش‌هایی از پروژه تخریب و گفته می‌شد که علائم و تابلوها هم کنده شده است و خسارت به اموال عمومی وارد شده است. 

علیخانی گفت: ما به شهرداری توصیه کرده‌ایم که موضوع را از جنبه حقوقی پیگیری کنند. یک گره‌های ترافیکی با افتتاح این پروژه برطرف می‌شد، حال این پروژه با چندین کامیون خاک و نخاله مسدود شده است و ما امیدواریم که نهادهای بالادستی در این زمینه ورود کنند. 

او گفت: معارضین برطرف و پروژه تحویل شهرداری داده شده بود و بعد از افتتاح، چندین کامیون شن و ماسه در محل ریختند و خط‌کشی و آسفالت را از بین برده‌اند و به معبر عمومی و خیابان خسارت وارد کرده‌اند. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تأکید کرد: حتی اگر افرادی مدعی هستند که از شهرداری طلبکار هستند، راهش بستن معبر عمومی نیست.

 

پروژه ۳۵ متری افتخاری سال‌ها بلاتکلیف مانده بود و حالا گویا به محل مناقشه‌ای میان ارتش و شهرداری تبدیل شده است. 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!