جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۹۲
ویلاهای قشم به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار می‌شود

ویلاهایی که هرگز پای روحانی به آن باز نشد!

ویلاهایی که هرگز پای روحانی به آن باز نشد!
پل خلیج فارس، که قرار است جزیره قشم را به ساحل بندرعباس وصل کند، تاریخی ۶۰ساله در پشت سر دارد و ماجرای آغاز به ساخت آن برمی‌گردد به سال ۱۳۵۰. اما این داستان، با قطع و وصل شدن‌های فراوان، حالا با عبارتی گره خورده که «سعید محمد» بر سرزبان‌ها انداخت؛ «ویلاهای لاکچری نهاد ریاست جمهوری» که رییس پیشین قرارگاه خاتم‌الانبیا می‌گوید قرار است فروخته شود و پولش به عنوان پیش‌پرداخت به پیمانکار پل - که قرارگاه خاتم‌الانبیاست- داده شود.
نویسنده :
آذر فخری

طبعا وقتی پای فروش و معامله اموال دولتی، آن‌هم مازاد به میان می‌آید، اولین پرسشی که مطرح می‌شود این است که این اموال- در اینجا ویلاهای لاکچری نهاد ریاست جمهوری- چگونه در اختیار این نهاد قرار گرفته است، گرچه به گفته روابط عمومی سازمان عمرانی منطقه آزاد قشم، هم زمین متعلق به سازمان عمران قشم است و هم ساخت وساز این ویلاهای لاکچری توسط سازمان عمران قشم انجام گرفته است! بنابراین معلوم نیست چرا و چگونه به نهاد ریاست جمهوری منتسب شده‌اند.

 

ویلاهای ناتمامی که قرار است فروخته شوند!

 

به گفته روابط عمومی سازمان عمران قشم، ساخت وساز این ویلاها از سال ۹۶ آغاز شده و هنوز پایان نیافته است. گرچه از نظرعمرانی، پایان یافته محسوب می‌شوند، اما هنوز از نظر محوطه‌سازی و تجهیز، هیچ اقدامی در مورد آن‌ها صورت نگرفته است، به گفته بخش خبری سازمان عمران کیش، این ویلاها، اساسا نه از نظر ساخت وساز تمام شده محسوب می‌شوند و نه عملا تا به امروز «کلید» خورده‌اند و هرگز کسی از هیچ نهادی در این ویلاها ساکن نشده است. یعنی بر خلاف آنچه در پی انتشار فیلم سعید محمد بر سر زبان‌ها افتاد، هرگز پای حسن روحانی و هیچ‌کدام از اعضای دولتش به این ویلاها باز نشده است.

 

ویلاها، منتسب هستند، نه متعلق!

 

همچنان که اشاره شد، هم زمین این ویلاها به سازمان عمران قشم تعلق دارد و هم ساخت و ساز توسط این سازمان انجام گرفته و البته سعید محمد به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز در سخنانش از اصطلاح «ویلاهای منتسب» استفاده کرده است، همین نکته، شبهه برانگیز است، این ویلاهای ناتمام و کلید نخورده، متعلق به سازمان عمران قشم است، حال چرا به نهاد ریاست‌جمهوری منسوب شده است؟! البته نحوه فروش این ویلاها هم جای تامل دارد. 

 

قرارگاه خاتم‌الانبیاء و ساخت پل خلیج فارس

 

پیمانکار داخلی که ساخت وساز این مگاپروژه را برعهده بگرفته، قرارگاه خاتم الانبیاست، که معمولا در چنین پروژه‌های بزرگ و مهمی حضور فعال دارد. محل بودجه‌ای که برای این پروژه عظیم در نظر گرفته شده، ابتدا تهاتر نفت است و سپس پول حاصل از فروش این ۵ ویلای لاکچری ناتمام و کلید نخورده. اما هنوز در مورد نحوه فروش این ویلاها خبری منتشر نشده که آیا این ۵ ویلا به مزایده گذاشته خواهد شد یا نه. البته از آنجا که سخن از «تهاتر» می‌رود و قرار است قرارگاه خاتم‌الانبیا با تهاتر نفت، به این پروژه بپردازد، ظن این می‌رود که در مورد ویلاها نیز «تهاتر» صورت بگیرد و این ۵ ویلای ناتمام که از اساس متعلق به سازمان عمران جزیره قشم است، در اختیار قرارگاه خاتم الانبیا قرار گیرد.

   

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!