جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۴۹۳۱۸

باز باران، باز ترافیک!

باز باران، باز ترافیک!
طی دو سه باری که امسال در تهران باران باریده، طبق معمول هر روز بارانی دیگر در هم سال‌های اخیر؛ تهران تبدیل شده است به شهری با خیابان‌های قفل شده با ترافیک سنگین. البته این مشکل، هر سال و فقط در روزهای بارانی برای مسئولان مطرح می‌شود و حل ناشده، می‌ماند تا سال بعد و باران‌هایی که هر سال از مقدارشان کاسته می‌شود. با وجود ۴۰ درصدی بارش‌ها در ۱۴۰۰، در هر بارش اگر یک نعمت ذاتی وجود داشته باشد، چندین مشکل اساسی برای شهر هم وجود دارد؛ ترافیک سنگین و افزایش تصادفات شهری و دیر رسیدن مردم به مقصد.
نویسنده :
آذر فخری

 

باران ؛ پلیس راهور چه می‌گوید؟

همان مشکل همیشگی؛ مردم در روزهای بارانی، به علت شلوغ و پرازدحام شدن وسائط حمل و نقل عمومی، از خودورهای خود استفاده می‌کنند. به گفته پلیس راهور تهران، در روزهای بارانی شهروندان تهرانی، ترجیح می‌دهند با خودورهای خود به مقصد برسند، اما تهران است و ۸ میلیون خودوریی که در روز بارانی به خیابان‌های شهر سرازیر می‌شوند! این عدد را بگذارید در کنار موتور سیکلت‌های بی شماری که مانند مور و ملخ در حال جویدن تهران هستند؛ چه باران ببارد، چه نبارد. بنابراین، چگونه می‌توان از این ۸ میلیون خودرویی را ناگهان دریک روز بارانی، شهر را به تسخیر درمی‌آورند انتظاری جز رکورد زدن میزان ترافیک را داشت؛ آنهم ترافیکی ۱۷۰۰ کیلومتری که هم نفس شهر را می‌گیرد و هم تاثیر بارش باران را در از بین بردن آلودگی هوا بی‌اثر می‌کند.

 

باران؛ شهردار چه می‌گوید؟

به گفته شهردار تهران، در روزهای بارانی، تعداد زیادی از مردم ترجیح می‌دهند از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند. ادعایی درست در تضاد با ادعای پلیس راهور. اما البته در روزهای بارانی، ناوگان مفلوک و فرسوده حمل و نقل شهری، بار عظیمی از مسافران را متحمل می‌شود؛ آنگاه، یا اتوبوس‌های فرسوده در نیمه راه از کار می‌افتند و مسافران پیاده، در شهر سرگردان می‌شوند و یا قطارهای مترو، دیر به دیر و با فاصله زمانی زیاد به ایستگاه می‌رسند و ایستگاه‌های مترو حجم عظیمی از مسافران منتظر را در بحران کرونا، به داخل واگن‌های قطار هل میدهند. این را هم داشته باشیم که در همین روزهای بارانی، در بسیاری از ایستگاه‌های مترو،  یا پله برقی‌ها خرابند، یا سقف ایستگاه چکه می‌کند و قدم به قدم با سطل پلاستیکی قرمزی مواجه می‌شوید که زیر سوراخ سقف گذاشته‌اند تا باران، ایستگاه را با خود نبرد!

 

باران؛ از شورای شهر چه خبر؟

طبعا شهر تهران در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی دچار کمبود و مشکلات لاینحل بسیاری است.؛ به گونه‌ای که در اتفاقی نادر یک نماینده مجلس -چون نماینده‌ها اغلب از حال مردم خبر ندارند- گفته است نفت بدهیم و اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی بخریم!

اما ماجرا این است که بودجه شهرداری در برخی از اعتبارات، نسبت به سال ۱۴۰۰، نه افزایش که کاهش داشته است و این مسئله صدای اعضای شورای شهر را درآورده؛ به گفته چمران، با این بودجه تنها می‌توان دو واگن به یک قطار مترو اضافه کرد! پس باید منتظر سالی باشیم با ناوگانی فرسوده‌تر و قطارهای اورهال‌تر و البته ایستگاه‌هایی که در روزهای بارانی، آب برشان می‌دارد!

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!