جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۵۳۷۲

دور خیز زاکانی برای شهرداری تهران

دور خیز زاکانی برای شهرداری تهران
هفته گذشته منتخبان شورای اسلامی شهر تهران برای ارائه برنامه گزینه‌های شهرداری تهران قرعه کشی کردند و مصاحبه با گزینه‌های شهرداری پایتخت، از شنبه ۹ مرداد آغاز شد. مصاحبه‌هایی که بنابر خبرهای اعلام شده تا سه شنبه ۱۲ مرداد ادامه دارد.
نویسنده :
هانیه احمدی

اکنون خبر رسیده که ۳ نفر از گزینه‌ها از حضور در ادامه رقابت انصراف دادند. جمال‌الدین آبرومند قرار بود دیروز صبح در جلسه اعضایی ششمین شورای شهر تهران حضور پیدا کند و برنامه‌های خود را ارائه کند که در این جلسه حاضر نشد. همچنین دو گزینه دیگر از گزینه‌های تصدی شهرداری تهران از جمله «علی نیکزاد» که یکی از کاندیداهای مطرح شهرداری تهران بود گفته: به‌دلیل تعهد اخلاقی به‌ مردم شریف اردبیل و نمایندگی آنها در مجلس شورای اسلامی همچنین در عمل به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر خارج نشدن نمایندگان از مجلس برای مسئولیت‌های اجرایی، از کاندیداتوری برای پست شهرداری تهران منصرف شده و برنامه‌ای در این زمینه ارائه نداده است.

 

عباس علی‌آبادی نیز برنامه‌ خود را تا این لحظه به شورا ندادند و این احتمالاً به‌منزله انصراف این افراد است. به این ترتیب ادامه کار با مازیار حسینی، محسن پیرهادی، اسماعیل احمدی مقدم، هابیل درویش، علیرضا زاکانی، مهردادبذرپاش، رستم قاسمی و معصومه آباد که برنامه ارائه داده‌اند دنبال خواهد شد. در میان اما به نظر می‌رسد تلاش‌های پشت‌پرده گسترده‌ای برای نشاندن علیرضا زاکانی - نامزد پوششی انتخابات ریاست جمهوری گذشته - بر کرسی شهرداری تهران جریان دارد.

 

در همین پیوند علیرضا زاکانی امروز (۱۰ مرداد) در جلسه با منتخبین و برنامه های زاکانی درصورت انتخاب در شهرداری ارائه داد. مهدی اقراریان سخنگوی منتخبان شورای  شهر تهران با بیان اینکه زاکانی با شعار کلانشهر تهران، الگوی جهان اسلام برنامه های خود را تقدیم شورا کرده است، به خبرنگران گفت: وی در برنامه خود به رویکردهای مدیریتی همچون، فساد ستیزی ‌و عدالت مداری پرداخته و برنامه خود را در هفت محور تخصصی ارائه کرده است. به گفته عضو منتخب شورای ششم، افزود: دریافت تمام و کمال سهم شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده و رایزنی با دولت برای جذب فاینانس مترو از جمله برنامه‌های وی بود.

 

سید محمد آقامیری دیگر عضو منتخب شورا هم در پاسخ به این پرسش خبرنگار «فراز» که شانس زاکانی برای شهرداری تهران چقدر است؟‌ می‌گوید: «چرا که نه؟ ایشان صلاحیت دارند.» او البته می‌افزاید: «هرگزینه‌‌ای که بهترین برنامه را  ارائه دهد انتخاب می‌شود.»

 

مدیریت کنونی زاکانی بر مرکز پژوهش‌های مجلس البته کم منتقد ندارد. از جمله اردشیر مطهری، نماینده گرمسار که شنبه ۹مرداد در صحن علنی مجلس پرسید: «چرا زمانی که ساختار ۵ معاونت نیاز دارد اما برای ۱۴ معاونت حکم زده شده است؟»منتقدان زاکانی مدعی هستند او نقش مهمی در رسیدن محمد باقر قالیباف به ریاست  مجلس داشته و ریاست مرکز پژوهش‌ها را به پاداش همین نقش دریافت کرده است.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!