سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۴۵۲۶۳
دو وزیر روحانی می‌مانند

سه وزیر رییسی قطعی شد

سه وزیر رییسی قطعی شد
منابع آگاه در گفتگو با «فراز» از قطعی شدن گزینه‌های سه وزارت‌خانه کابینه ابراهیم رییسی خبر دادند.

به گفته منابع آگاه، گفتگوها و رایزنی‌های ابراهیم رییسی با گزینه‌های مورد نظر برای تصدی وزارت‌خانه‌های «راه و شهرسازی»، «دفاع» و «کشور» کابینه سیزدهم نهایی شده است. بر همین اساس، ابراهیم رییسی با «محمد اسلامی» و «امیر حاتمی»، وزیران «راه و شهرسازی» و «دفاع» کابینه دوم حسن روحانی برای ماندن در دولت سیزدهم به توافق رسیده است. همچنین تصدی وزارت کشور توسط سردار احمد وحیدی قطعی شده است.

 

دوره چهار ساله ریاست جمهوری ابراهیم رییسی از تاریخ حکم تنفیذ آغاز می‌شود. برگزاری مراسم تنفیذ در بیت رهبری مقدمه تحلیف ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی است که به طور معمول به فاصله کوتاهی (یک تا دو روز) از این مراسم انجام می‌شود.

طبق گفته سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی پس از برگزاری مراسم تنفیذ، مراسم تحلیف رئیسی روز پنجشنبه ۱۴ مرداد در سالگرد صدور فرمان مشروطیت در بهارستان برگزار خواهد شد.

 

وزیران روحانی که وزیر رییسی می‌شوند

 

«محمد جواد اسلامی ورنامخواستی» در دولت دوم حسن روحانی و پس از عباس آخوندی ویزر راه و سهرسازی شد. او زاده ۱۳۳۵ و استاندار سابق استان مازندران است. او دانش‌آموخته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه دیترویت ایالت میشیگان آمریکاست. او از سال ۱۳۹۷ به این سو عهده‌دار سمت وزارت بوده است.

 

سرتیپ امیر حاتمی دیگر وزیر دولت روحانی است که قرار است در دولت رییسی نیز به کار خود ادامه بدهد. او که بر خلاف اغلب وزیران دفاع پیشین جمهوری اسلامی، ارتشی است در فاصله سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ قائم‌مقام وزیر دفاع بود. او در فاصله سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۴ معاونت اطلاعات ارتش را برعهده داشت، از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ به‌عنوان معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروخهای مسلح فعالیت می‌کرد و از ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ نیز جانشین معاونت ارکان و امور مشترک ستاد کل بود. امیر حاتمی در سال ۹۶ وزیر دفاع شد.

 

وزیر دفاع سابق احمدی‌نژاد، وزیر کشور رییسی

 

سرتیپ پاسدار احمد وحیدی فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او که در سال ۱۳۳۷ در شهر شیراز زاده شد. دارای مدرک کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت و دکتری مطالعات استراتژیک از دانشگاه امام صادق است.

 احمد وحیدی د رسال ۱۳۸۸ به کابینه دوم محمود احمدی‌نژاد پیوست و عهده‌دار سمت وزارت دفاع شد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!