شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۲۴۶۸

ردپای مجری زن شبکه‌ «من‌وتو» در پرونده فساد سایپا

ردپای مجری زن شبکه‌ «من‌وتو» در پرونده فساد سایپا
نخستین جلسه دادگاه پرونده فساد تعدادی از مدیران سایپا روز گذشته درحالی برگزار شد که براساس کیفرخواست پرونده از حساب‌های وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی، به‌عنوان متهمان ردیف اول و دوم، بیش از ۱۸میلیارد تومان به حساب یک زن واریز شده که «بنا بر تحقیقات انج

نخستین جلسه دادگاه پرونده فساد تعدادی از مدیران سایپا روز گذشته درحالی برگزار شد که براساس کیفرخواست پرونده از حساب‌های وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی، به‌عنوان متهمان ردیف اول و دوم، بیش از ۱۸میلیارد تومان به حساب یک زن واریز شده که «بنا بر تحقیقات انجام شده مجری شبکه من‌وتو و مرجان‌ تی‌وی» بوده که در سال۹۴ از کشور خارج شده است.

پس از افشای نام سه نماینده مجلس در لیست متهمان پرونده فساد شرکت خودروسازی سایپا حالا حضور یکی از مجریان زن که در رسانه‌های خارج از کشور فعال است، ابهامات بیشتری درباره این پرونده به‌وجود آمده چراکه در کیفرخواست این پرونده جزییات بیشتری درباره این ادعا بیان نشده است.

متهم فراری در آن سوی آب‌ها

آنطور که نماینده دادستان در دادگاه اعلام کرده این مجری زن در شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای فارسی‌زبان فعالیت دارد. یکی از این شبکه‎‌ها «من و تو» است که مرکز آن در لندن قرار دارد. شرکت مادر این شبکه، شبکه تلویزیونی مرجان نام دارد که متعلق به کیوان عباسی و مرجان عباسی است که بنا به گفته حسینی این متهم فراری در هر 2شبکه مشغول به کار اجراست.

در این پرونده که ۲۶ متهم دارد اتهاماتی از جمله «ثبت سفارش‌های صوری و غیرواقعی و انجام معاملات ارزی در سطح کلان»، «اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی از طریق تحصیل ۱۶۷هزار و ۸۳۴دستگاه خودرو با انحصار و بهره‌مندی از رانت»، «اخلال در نظام اقتصادی از طریق فعالیت شرکت هرمی به مبلغ ۲۶۳میلیارد ریال» و «پولشویی به میزان سه‌هزار و 200میلیارد تومان با ۲۶۰حساب بانکی» به ثبت رسیده است.

تبانی متهمان با مدیران

در این میان وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی، زن و شوهر و متهمان اصلی پرونده سایپا هستند، شغل آنها آزاد اعلام شده که با مدیرعامل و معاون بازاریابی و فروش و همچنین مدیر اداره برنامه‌ریزی فروش سایپا در قسمت اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی تبانی داشته‌اند.

وحید بهزادی فرزند ابوطالب، متولد سال ۱۳۶۰ خود را موبایل‌فروش معرفی کرده است. او متهم به مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی است. مشارکت در ساخت و تولید ۶هزار و ۷۰۰دستگاه خودرو به ارزش ۱۱۹میلیارد و ۷۷۹میلیون ریال و کسب منفعت، مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی از طریق فعالیت در شرکت هرمی و عضوگیری به مبلغ ۶۳میلیارد ریال و مشارکت در عملیات پولشویی به نحو سازمان‌یافته به میزان سه هزار و ۲۰۰میلیارد تومان از جمله اتهام‌های اوست. نجوا لاشیدایی فرزند علی نیز همچون همسرش به مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی متهم است.

امضای مدیرعامل پای برگه قرارداد

طبق کیفرخواست قرائت شده در این جلسه دادگاه، یکی از این دلایل اخلال، فروش سبدی محصولات سایپا عنوان شد که این دو متهم از طریق نمایندگی شیراز برخلاف مقررات قانونی اقدام به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت و تولید خودروها با آورده 30میلیارد تومان کرده‌اند که جمالی، مدیرعامل سابق سایپا آن را امضا کرده است.

به گفته دادستان، شرکت سایپا علاوه‌بر مشارکت یک فرد حقیقی در تولید 6700دستگاه خودرو تنها با پیش پرداخت پنج میلیون تومان خودروها را تحویل داده که این مورد اعتراض سایر نمایندگی‌ها را به‌دنبال داشته است.

در جلسه روز گذشته کیفرخواست طولانی این پرونده‌ توسط دادستان خوانده و بررسی شد که در پایان قاضی زرگر به‌عنوان رییس دادگاه از حاضران برای حوصله‌شان تشکر کرد.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!