سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ 23 April 2024
شنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۴۸۱۷۴
دیدار استاندار تهران از کارخانه رون نباتی مارگارین؛

قول تخصیص ارز 4200 تومانی در جهت رونق شرکت مارگارین

پنجشنبه 7 آبان‌ماه، محسن منصوری استاندار تهران، طی سفر یک روزه خود به شهر ری، از شرکت کارخانه تولید روغن نباتی مارگارین بازدید کرد. شرکت روغن نباتی مارگارین نخستین و بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده روغن نباتی دولتی است که از سال ۱۳۳۲ شروع به کار کرده و اینک ۷۰۰ تا ۸۰۰ نیرو دارد. این شرکت، برای بسیاری از ما ایراینان، یادآور محصولاتی است با کیفیت مطلوب، که طعم غذاهای بی‌نظیر ایرانی را لذیذتر می‎کنند.اما این شرکت مدتی است به‎واسطه تحریم‌ها، دچار مشکلاتی از جمله ارز ترجیحی برای واردات مواد خام بوده است.
نویسنده :
آذر فخری

 

استاندار تهران طی بازدید از شرکت روغن مارگارین شهر ری، در گفت‌وگویی با خبرنگار «فراز» گفت که شهر ری ضمن این‎که یکی از پرظرفیت‎‌ترین نقاط در بین شهرستان‌های تهران است، هم‌چنین یکی از قطب‌های مولد در حوزه فرهنگی و اجتماعی می‌باشد و تهران از این نظر به شهر ری متکی است و در این دیدار هدف ما آشنایی با مشکلات حوزه تولید و صنعت، بررسی این مشکلات و تلاش در جهت حل آن‌هاست در جهت افزایش ظرفیت و بهره‌وری این مجموعه است. اطلاع دارید که تحریم‌ها و مشکلات و محدودیت‌هایی که دشمن در بخش مالی و تبادل ارزی، علیه ما ایجاد کرده، طبیعتا در حوزه تولید هم موجب ایجاد مشکلاتی شده است. ما معتقدیم ظرفیت‌ها، توان و امکانات داخلی ما به مراتب بیشتر از توان این تحریم‌هاست. حدود 90 درصد ارزش حجم ریالی محصولات در همین کارخانه مارگارین که امروز ما در آن حضور داریم، قبلا از طریق واردات تهیه می‌شد. با آغاز تحریم‌ها، مسئولان این کارخانه بر آن شدند که از محصولات جایگزین استفاده کنند. در زمینه تبادلات مالی هم خوشبختانه  به روش‎هایی رسیده‌اند و قراردادهای بین‌المللی منعقد شده که این روند را تسریع کرده است. در بخش تولید، دولت در پی از بین بردن و اصلاح رانت‌های ایجاد شده است. یکی از بحث‌های امروز ما با رئیس‌جمهور مسئله اصلاح ارز 4200 تومانی و ارز ترجیحی  است، که قرار است با تدابیر و برنامه‌های خاصی، به این مسئله رسیدگی شود. تا به رونق تولید کمک شود. از اولویت‌های دولت آقای رئیسی توجه ویژه به حوزه تولید و اشتغال است که امیدواریم به آن هدف‌گذاری برای رشدی که در این برنامه‌ها در نظر گرفته شده، به زودی برسیم.»

 طی این بازدید، حسن خلخالی مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت مارگارین، مشکلات این کارخانه را با استاندار تهران مطرح کرد و قرار شد در رابطه با تخصیص ارز 4200 تومانی به این شرکت برای تهیه روغن خام از شرکت‌های بازرگانی، تمهیداتی اندیشیده شده و تسهیلاتی در این زمینه در اختیار شرکت روغن نباتی مارگارین قرار گیرد. خلخالی در این دیدارهم‌چنین به استاندار تهران، محسن منصوری توضیح داد که شرکت مارگارین با وجود تمام مشکلات ناشی از تحریم، امسال سوده ده بوده است. در ضمن بازدید استاندار تهران از بخش تازه تاسیس فرکشن و هیدروژناسیون شرکت مارگارین، خلخالی  توضیح داد که این‌که پروژه که ساخت آن از مدتی پیش آغاز شده بود، امسال به پایان رسیده که با آغاز به کار آن، برای ۵۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد شد. نکته مهم این است که با بهره‌برداری از این طرح علاوه بر صرفه‌جویی ارزی ۱۰ میلیون دلاری در سال، ظرفیت تولید روزانه روغن هیدروژنه ۴۰۰ تُن و روغن وینترایز شده ۳۰۰ تُن افزایش خواهد یافت.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!