جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۷۶۹۰
بزرگترین شرکت بازرگانی نفت جهان؛

اوپک پلاس عامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت نفت می‌شود

اوپک پلاس عامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت نفت می‌شود
گروه بازرگانی ویتول پیش بینی کرد سیاست تولید اوپک پلاس عامل اصلی تاثیرگذار بر قیمتهای نفت در ماههای آینده خواهد بود.

بزرگترین شرکت بازرگانی نفت جهان احتمال اندکی برای بازگشت نفت ایران به بازار جهانی در سال میلادی جاری می بیند و بر این باور است که تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا هم به حد کافی سرمایه گذاری نکرده اند تا تولیدشان را به سرعت افزایش دهند.

مایک مولر، مدیر منطقه آسیای شرکت ویتول در وبینار شرکت گلف اینتلیجنس گفت: کنترل قیمت نفت به میزان زیادی در دستان اوپک پلاس است. در آمریکا شمار دکلهای حفاری برای بالا بردن تولید به نحوی که تقاضای بیشتر برای نفت را تامین کند، کافی نیست.

اوپک و متحدانش در قالب گروه اوپک پلاس که متشکل از ۲۳ کشور است، روز دوشنبه دیدار می کنند. در پی صعود نفت برنت به ۸۰ دلار در هر بشکه در هفته گذشته که از سال ۲۰۱۸ به این طرف بی سابقه بود، بعضی از معامله گران و مقامات کاخ سفید از اوپک پلاس خواستند افزایش تولید سریعتر از میزانی که برنامه ریزی کرده است را اعلام کند.

این گروه در حال احیای تدریجی تولیدی است که سال گذشته در اوج پاندمی محدود کرده بود. وزیران اوپک پلاس در ژوییه توافق کردند در چند ماه آینده هر ماه به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز تولیدشان را افزایش دهند.

کمبود گاز طبیعی در اروپا به محدودیت عرضه در بازار نفت اضافه کرده و شرکتها مجبور شده اند برای تولید نیرو به استفاده از نفت روی بیاورند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، به گفته مولر، بعضی از اعضای اوپک پلاس اظهار کرده اند که نگرانند عبور نفت از مرز ۸۰ دلار در هر بشکه به تقاضا ضربه بزند. آنها می خواهند پیش از ورود نفت ایران یا آمریکا، درآمد خوبی از نفت کسب کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!