جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۷۶۵۹

بیش از ۶۲ هزار زائر اربعین از مرز مهران به کشور وارد شدند

بیش از ۶۲ هزار زائر اربعین از مرز مهران به کشور وارد شدند
فرماندار مهران گفت: ۶۲ هزار و ۲۶۳ زائر عتبات عالیات از ۲۸ شهریور تاکنون از طریق مرز مهران وارد کشور شده اند.

مجید کاکی اظهار داشت: همچنین از بامداد شب گذشته تاکنون ۲ هزار نفر زائر از عراق وارد پایانه مرزی مهران شده اند.

وی با قدردانی از همه دستگاه های انتظامی، امنیتی، نیروهای مسلح، خدمات رسان، امدادرسان، دانشگاه علوم پزشکی، خادمان اباعبدالله (ع) مستقر در  پایانه، امام جمعه شهر ایلام و امام جمعه مهران، استاندار، رییس قرارگاه اربعین مهران و صاحبان مواکب و اصحاب رسانه، مردم شهرستان مهران و دست اندرکاران برگزاری کنگره اربعین در پایانه مرزی مهران افزود: با تلاش همه دستگاه ها تمهیدات امنیتی، انتظامی و بهداشتی در پایانه مرزی مهران تا زمان خروج همه زائران از پایانه مرزی مهران ادامه دارد.

فرماندار تاکید کرد: اوج ورود زائران به کشور از طریق مرز مهران روز جمعه بود و بخش عمده ای از زائران بازگشتی به کشور در این روز از طریق مرز مهران وارد کشور شده اند.

کاکی یادآور شد: تمهیدات امنیتی، انتظامی و بهداشتی و ارائه خدمات امدادی در پایانه مرزی مهران تا زمان خروج همه زائران از پایانه مرزی مهران همچنان برقرار است و با تلاش و کار جهادی همه دستگاه ها و مدیریت برنامه ریزی دقیق قرارگاه اربعین هیچ مشکلی و کمبودی در پایانه وجود ندارد.

وی ادامه داد: تمامی زائران طبق برنامه بریزی های انجام شده پس از عبور گیت ها و ورود به پایانه با مراجعه به پایانه اتوبوس راهی محل سکونت خود می شوند.

فرماندار مهران اضافه کرد: طی بازدیدهای انجام شده، هم اکنون آب نیز به میزان کافی برای زائران در پایانه موجود است و تدابیر اتخاده شده و هماهنگی همه کمیته های قرارگاه عملیاتی اربعین مهران تاکنون هیچ مشکلی برای بازگشت زائران به کشور و انتقال آنان به مبدا وجود ندارد.

کاکی گفت: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مستقر در پایانه با تب سنجی و رپید تست تمامی زائران ورودی به کشور تست کرونا خواهد گرفت و افرادیکه تست آنان مثبت باشد، علاوه بر ارائه آموزش لازم، از طریق وسایل نقلیه مجزا راهی محل سکونت خود می شوند و از طریق سامانه به دانشگاه علوم پزشکی مبدا مثبت بودن نتایج آن شخص ارسال می شد.

 شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است

بر اساس موافقت مسوولان عراقی امسال تنها ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می‌گردند.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!