جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۷۶۲۶

۳ هزار دانش‌آموز به خاطر کرونا تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند

۳ هزار دانش‌آموز به خاطر کرونا تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند
مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: شیوع کرونا باعث شد در حال حاضر تعداد ۳ هزار دانش‌آموز شرایط لازم را برای پیوستن به خانواده امداد داشته باشند.

ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در مورد تاثیر انجام برنامه‌هایی چون پویش شور عاطفه‌ها در مدارس و بین دانش آموزان، گفت: به طور کلی کمک کردن و کمک شدن دو بعد مادی و معنوی دارد و آموزش این نکته به دانش آموزان که تاثیرات عمیق کمک کردن جدای از وجه مادی آن احساس آرامش عاطفی و معنوی در فرد ایجاد می‌کند و گیرنده کمک نیز به جهت همایت عاطفی که از آن بهره‌مند شده است انرژی و نیرو گرفته و توانمند می‌شود موثر است.

وی ادامه داد: زمانی که گیرنده کمک این احساس دیده شدن و در نظر گرفتن شدن توسط هم نوع خود را تجربه می‌کند، در آینده می‌تواند با توانمند شدن، خود به یک فرد خیر تبدیل شود. چرا که آثار مادی و معنوی این کار نیک را درک کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به بحران به وجود آمده ناشی از بیماری کرونا چه تعداد دانش آموز نیازمند جدید به مجموعه حمایتی شما اضافه شده است، گفت: در زمان مذکور تعداد ۳ هزار دانش آموز شرایط لازم را برای پیوستن به خانواده امداد داشته‌اند که امیدواریم با توانمندسازی این افراد و خانواده‌هایشان و همچنین حل بحران کرونا این تعداد کاهش بیابد.

وی در مورد نوع کمک‌های دریافتی توسط دانش آموزان از کمیته امداد گفت: علاوه بر کمک هزینه‌های تحصیلی که به آنان تعلق می‌گیرد، در همین دوران آموزش مجازی، تعداد ۲۵۰۰ تبلیت تهیه شده و برای آموزش در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گرفته است. علاوه بر این بسته‌های نوشت‌افزار، کیف، کفش و سایر اقلام ویژه تحصیل نیز در این کمک‌ها قرار دارد.

پرینچی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند که از نوشت‌افزار و وسایل کمک آموزشی تا هزینه‌های تحصیلی و ثبت نام رایگان در برخی از مدارس و بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای و تحصیلی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

منبع: میزان
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!