جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۷۵۹۵

فرماندار مهران: ۱۹هزار زائر اربعین از طریق مرز مهران وارد کشور شدند

فرماندار مهران: ۱۹هزار زائر اربعین از طریق مرز مهران وارد کشور شدند
فرماندار مهران گفت: ۱۹ هزار زائر عتبات عالیات از روز سه شنبه ۶ مهرماه تاکنون از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.

مجید کاکی روز پنجشنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران اظهار داشت: تمامی تمهیدات  انتظامی و بهداشتی در این پایانه تا زمان خروج کامل همه زائران از مرز اتخاذ شده است و در این راستا هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: با تدابیر اتخاده شده از سوی ستاد هماهنگی اربعین و قرارگاه عملیاتی ویژه اربعین مهران تا این لحظه هیچ مشکلی برای بازگشت زائران به کشور و انتقال آنان به استان های مبدا وجود ندارد.

فرماندار مهران اعلام کرد: پیک ورود زائران به کشور از طریق مرز مهران روز جمعه است و براساس پیش بینی ها عمده زائران اربعین حسینی روز جمعه وارد کشور می شوند.

 کاکی ادامه داد: نشست قرارگاه ویژه ستاد اربعین بصورت روزانه با حضور استاندار و دستگاه های اجرایی هر روز ساعت ۱۶ در مرز مهران برگزار می شود و برنامه ریزی و راهکاری لازم برای سهولت انتقال زائران برگشتی به مقصد و خدمات دهی به آنان اتخاذ می شود.

وی بیان داشت: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مستقر در پایانه از تمامی زائران ورودی به کشور تست کرونا خواهد گرفت و افرادی که تست آنان مثبت باشد بصورت مجزا از سایر زائران راهی محل سکونت خود می شوند.

فرماندار مهران یادآور شد: ۲۴ موکب با اشتیاق فراوان در حال پذیرایی از زائران هستند و ۲ بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه اضطراری در پایانه مرزی مهران راه اندازی شده و آماده خدمت. رسانی به زائران است.

 شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است

بر اساس موافقت مسئولان عراقی امسال تنها ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می‌گردند.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!