جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۴۷۵۶۴

تولید هر کیلوگرم برنج ۴۰ هزار تومان هزینه دارد/ نجفی اسپیلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: در حال حاضر برنج از کشاورزان در بازار شمال ۴۳ تا ۴۴ هزار تومان خریداری می‌شود در حالی که قیمت تمام شده تولید آن حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار توما

تولید هر کیلوگرم برنج ۴۰ هزار تومان هزینه دارد/ نجفی اسپیلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: در حال حاضر برنج از کشاورزان در بازار شمال ۴۳ تا ۴۴ هزار تومان خریداری می‌شود در حالی که قیمت تمام شده تولید آن حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار توما
نجفی اسپیلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: در حال حاضر برنج از کشاورزان در بازار شمال ۴۳ تا ۴۴ هزار تومان خریداری می‌شود در حالی که قیمت تمام شده تولید آن حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: در حال حاضر برنج از کشاورزان در بازار شمال ۴۳ تا ۴۴ هزار تومان خریداری می‌شود در حالی که قیمت تمام شده تولید آن حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان است.

ابراهیم نجفی اسپیلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص دلایل افزایش قیمت برنج در بازار، گفت: سالانه در استان گیلان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک برنج برداشت می‌شود و این استان با زیر کشت برنج بردن ۲۳۸ هزار هکتار ۳۰ درصد از نیاز کشور به این محصول را تولید می‌کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر برنج از کشاورزان در بازار شمال ۴۳ تا ۴۴ هزار تومان خریداری می‌شود در حالی که قیمت تمام شده تولید آن حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان است، ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی استان گیلان هزینه تمام شده برنج برای کشاورزان بسیار بالا است و این مشکل در استان‌هایی مانند گلستان و مازندران نیز وجود دارد.

کشاورزان گیلانی تک محصولی هستند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل حذف ارز دولتی کود شیمیایی، قیمت آن ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد، ادامه داد: در استان گیلان به دلیل عدم انجام زهکشی کشاورزان تک محصولی هستند و باید با کشت تنها یک محصول هزینه‌های امرار معاش یکساله خود را تامین کنند، از سوی دیگر سد منجیل نیز پاسخگوی نیاز آب مصرفی کشاورزان استان گیلان نیست.

نجفی اسپیلی با بیان اینکه در استان گیلان آب‌بندان‌های بسیار وسیعی وجود دارد که بخشی از آن‌ها زیر مجموعه آب منطقه‌ای و برخی دیگر وزارت جهاد کشاورزی هستند که با احیاء آن‌ها ۵۰ تا ۶۰ درصد از نیاز آب مصرفی کشاورزان استان تامین می‌شود، تصریح کرد: می‌توان با فروش خاک برداشت شده به منظور احیاء آب‌بندان‌های زیر نظر آب منطقه‌ای درآمد بسیار خوبی داشته باشد و هزینه‌های عملیات اجرای آن را تامین کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با احیاء آب‌بندان‌ها سطح زیر کشت برنج افزایش پیدا می‌کند، در حال حاضر بسیاری از کشاورزان به دلیل کمبود آب کشت برنج را متوقف کرده‌اند، عنوان کرد: بر اساس قانون بودجه سال جاری باید آب‌‍بندان‌ها با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی احیاء شوند.

تنها ۸ هزار هکتار از اراضی آستانه اشرفیه تجهیز شده‌اند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، افزود: در شهرستان آستانه اشرفیه یک هزار ۸۰۰ هکتار آب‌بندان و حدود ۲۳ هزار هکتار نیز اراضی کشاورزی وجود دارد که ۱۸ هزار هکتار آن قابلیت تجهیز و زهکشی دارد، اما تنها ۸ هزار هکتار آن به دلیل کمبود منابع تجهیز شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت در گذشته برای واردات برنج ارز دولتی اختصاص می‌داد، اما درحال حاضر به منظور حمایت از کشاورزان داخلی این اقدام را متوقف کرده است، افزود: اختلاف قیمت بسیار زیادی بین برنج داخلی و خارجی وجود ندارد.

منبع: انتخاب
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!