سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ 16 April 2024
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۷۴۲۶

وزیر علوم: بازگشایی دانشگاه‌ها تدریجی خواهد بود

وزیر علوم: بازگشایی دانشگاه‌ها تدریجی خواهد بود
وزیر علوم با بیان اینکه بازگشایی حضوری در دانشگاه‌ها به صورت تدریجی خواهد بود درباره سهمیه فرزندان اعضای هیات‌علمی توضیحاتی ارائه کرد.

 محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه شریف در مقبره شهدای گمنام اظهار داشت: امیدواریم روح شهدا ناظر بر فعالیت دانشگاه‌ها باشد. ادب حکم می‌کند یاد و خاطره شهدای سلامت کشور را گرانی بداریم عزیزانی که جان خود را در راه سلامت شهروندان تقدیم کردند و به خانواده‌های آنان تسلیت می‌گوییم. همچنین هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و از خدلوند می‌خواهیم کمک کند رهروی راه شهیدان باشیم. آغاز سال تحصیلی را خدمت جامعه دانشگاهی، علمی کشور تبریک می‌گویم.

وی افزود: سال تحصیلی جدید را در کنار شهدای گمنام دانشگاه شریف آغاز کردیم. امیدوارم بتوانیم از طریق علم و دانش دین خود به میهن را ادا کنیم. در این شرایط کرونا امیدواریم از این تجربه برای دوران پسا کرونا استفاده کنیم.

زلفی گل بیان کرد: در حال حاضر شیوه حضور دانشجویان ما در دانشگاه‌ها تلفیقی است. دانشجویان کارشناسی ارشد که در مرحله پایان نامه رسیدند امکانات خوابگاهی و کارگاهی دارند و حضوری خواهند بود. دانشجویان کارشناسی و ورودی‌های کارشناسی ارشد و دکتری که فعالیت آموزشی دارند فعلا در فضای مجازی خواهند بود.

وی درباره مصوبات کنکور اظهار داشت: شورای عالی انقلای فرهنگی مصوباتی دارد که باید اجرا شود اما با کار کارشناسان و همکاران کمیسیون آموزش مجلس سعی می‌کنیم ساماندهی آموزش عالی را پیگیری کنیم طوری که مشکلی برای رشد تحصیلی در مناطق محروم ایجاد نشود.

وزیر علوم بیان کرد: ما در خصوص کنکور دو قانون داریم که یک مورد را مجلس و یک مورد را شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده است ما سعی می‌کنیم برنامه ریزی کنیم و بر اساس قوانینی که وجود دارد آن را اجرا کنیم.

زلفی گل با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها گفت: بازگشایی دانشگاه‌ها فعلا تلفیقی است. اما دانشجویانی که هنوز به پایان نامه و رساله نرسیده‌اند فعلا مجازی ست و مابقی جزییات بازگشایی دانشگاه‌ها به شکل حضوری تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.

وی درباره سهمیه فرزندان هیات علمی گفت: سالهای گذشته این سهمیه مشخص شده و طبق آن هر هیات علمی می‌تواند فرزند خودش را در محل زندگی خودش منتقل کند و باید یک درصد قابل توجهی نسبت به نفر ماقبل آخر رتبه داشته باشد.

وزیر علوم در خصوص واکسیناسیون دانشگاهیان گفت: خدا روشکر می‌کنیم با ورود واکسن در کشور شرایطی ایجاد شده که واکسیناسیون اکثر اعضای هیات علمی ما انجام شده و واکسیناسون هم با سرعت در حال انجام است و امیدواریم با زدن دز دوم برای دانشجویان به شکل حضوری در خدمت دانشجویان باشیم. دانشگاه با حضور دانشجو معنا و مفهوم پیدا می‌کند. مسئولین هم سعی کنند شرایطی را فراهم کنند که امکانات لازم برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری که به صورت آموزشی هستند فراهم شود.

وی افزود: می‌دانیم که تعداد صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها رو به افزایش است زیرا جمعیت دانشجویی رو به کاهش است اما حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزاز نفر دانشجو خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سیاست جدیدی برای تغییر و تحولات در سال تحصیلی دارید؟ گفت: وقتی یک دولت جدید مستقر می‌شود زیرا مردم به آن سیاست‌ها رای دادند. ما هم در وزارت علوم ضمن صیانت از دستاوردهای علمی کشور سعس می‌کنیم کمبودها و چالش‌هایی که در وزارت علوم داشته بر طرف کنیم.

منبع: ایلنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!