سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۷۴۱۶
در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد؛

امیرعبداللهیان با وزیر همکاری آفریقای جنوبی دیدار کرد

امیرعبداللهیان با وزیر همکاری آفریقای جنوبی دیدار کرد
وزیر خارجه کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با وزیر همکاری و روابط بین‌الملل آفریقای جنوبی در نشستی به گفت‌وگو در خصوص روابط دوجانبه پرداخت.

در ادامه دیدارهای روز جمعه «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، وی با «نالدی پاندور» وزیر همکاری و روابط بین‌الملل آفریقای جنوبی در نشستی به گفت‌وگو در خصوص روابط دوجانبه پرداخت.

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تشکر از پیام‌های تبریک رییس‌جمهور و دولت آفریقای جنوبی به رییس‌جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، روابط میان دو کشور را بسیار خوب توصیف کرده و تصریح کرد که هیچ مشکلی در روابط میان ایران و آفریقای جنوبی وجود ندارد.

امیرعبداللهیان با اشاره سابقه حمایت دو کشور از یکدیگر در مجامع بین‌المللی، برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و آفریقای جنوبی اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی را سیاستی عملگرایانه خواند و گفت ایران به مذاکرات برجام بازمی‌گردد، اما اقتصاد خود را به این مذاکرات گره نمی‌زند و در صورتی که طرف‌های مقابل به اجرای تعهدات خود بازگردند، ایران نیز چنین خواهد کرد.

در این دیدار، وزیر خارجه آفریقای جنوبی نیز ضمن تبریک انتصاب امیرعبداللهیان، بر علاقمندی کشورش به همکاری و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

نالدی پاندور با بیان اینکه همکاری‌های بسیار خوبی در حوزه‌های علمی و فناوری میان دو کشور شکل گرفته، گفت که در سفرش به ایران شاهد پیشرفت‌های بسیار خوب ایران در زمینه‌های مختلف به خصوص حوزه‌های علنی و فناوری بوده است. وی فعالیت‌های معدنی و حوزه گردشگری را از دیگر زمینه‌های گسترش همکاری میان دو کشور برشمرد.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی با بیان اینکه عمیقا آرزومند به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای است، گفت این کشور خواهان رفع تحریم‌ها علیه ایران است.

وی در پایان تصریح کرد که آفریقای جنوبی خواستار همکاری‌های گسترده‌تر دوجانبه و همچنین تماس‌های میان مردم دو کشور و همکاری دوجانبه در مجامع بین‌المللی است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!