سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
جمعه ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۷۳۹۷

گفتگو امیرعبداللهیان و گوترش درباره برجام

گفتگو امیرعبداللهیان و گوترش درباره برجام
پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل متحد اعلام کرد حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد درباره برجام با یکدیگر گفتگو کردند.

 گوترش و امیرعبداللهیان در مورد موضوعات مورد علاقه دو طرف از جمله برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و مسائل منطقه ای با یکدیگر گفتگو کردند.

گوترش در این دیدار انتصاب دکتر امیرعبداللهیان را تبریک گفت.
پیش از این نیز اعلام شد، امیرعبداللهیان در دیدار روز پنجشنبه خود در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با گوترش در خصوص همکاری‌ها با سازمان ملل و وضعیت منطقه گفتگو کرد.
گوترش با اشاره به موضع اصولی سازمان ملل در مردود شمردن خروج آمریکا از برجام، گفت همواره حامی توافق هسته‌ای بوده است.
دبیرکل سازمان ملل با یادآوری اینکه رایزنی‌ها و همکاری‌های سازمان ملل متحد با ایران در موضوعات منطقه‌ای مانند یمن همواره در جریان بوده، گفت سازمان ملل از همکاری‌های گسترده‌تر با جمهوری اسلامی استقبال می‌کند.
گوترش موضع ایران در خصوص افغانستان را موضوعی اصولی خواند و گفت معتقد است در افغانستان باید دولتی فراگیر تشکیل شود که همه گروه‌ها در دولت صدایی داشته باشند.
پیش از این، وزیر امور خارجه ایران با جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درنیویورک، دیدار و در خصوص موضوعات مختلف از جمله برجام و تحولات افغانستان گفت وگو و تبادل نظر کرد.
امیرعبداللهیان در این دیدار با تاکید بر این امر که دولت آقای دکتر رئیسی در چارچوب اصول، عملگراست و لذا بدنبال نتیجه عملی در مذاکرات است، اظهار کرد: همانطور که قبلا گفته شده است، ما با جدیت در حال بررسی سوابق مذاکراتی هستیم و دولت جدید مذاکرات را از سر خواهد گرفت.
وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد:  ملاک ما عمل طرفهای مقابل است و نه اظهار نظر آنها. دولت جدید در حال مرور و مطالعه پرونده مذاکرات انجام شده است. نه اتلاف وقت میکند، نه رفتار غیر سازنده آمریکا را می پذیرید و نه کشور را معطل وعده های توخالی سابقه‌دار خواهد کرد.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: متاسفانه رفتار و سیاست‌های دولت بایدن تاکنون در رابطه با ایران و برجام غیرسازنده بوده است. بایدن با وجود آنکه به صورت زبانی از سیاستهای ترامپ انتقاد کرده اما  در عمل در قبال ایران همان سیاست‌ها را دنبال می کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!