جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۷۳۵۱

تعجب عضو شورا از اعلام بدهی ۸۰ هزار میلیاردی شهرداری توسط زاکانی

تعجب عضو شورا از اعلام بدهی ۸۰ هزار میلیاردی شهرداری توسط زاکانی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره رقم جدید بدهی شهرداری که اخیرا توسط شهردار اعلام شد، گفت: حتی ۶۵ هزار میلیارد هم رقم واقعی نیست و تعجب کردم وقتی آقای زاکانی رقم بدهی را ۸۰ هزار میلیارد تومان اعلام کردند.

"ناصر امانی" عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که شهردار تهران از وزیر رفاه چهار ماه مهلت خواستند تا دیون متقابل شهرداری و تامین اجتماعی بررسی و تسویه شود، با توجه به‌عدم تحقق بودجه شهرداری، در این مهلت قرار است چه اتفاقی در راستای درآمدزایی رخ دهد؟ گفت: تامین اجتماعی از شهرداری مطالباتی دارد که به استناد آن‌ها اقدام به بستن حساب‌های شهرداری می‌کند و تعامل خود با شهرداری را به حداقل می‌رساند. 

او ادامه داد: آقای زاکانی نامه‌ای نوشتند و مهلت چهار ماهه‌ای خواستند که فعلا دست به هیچ اقدامی نزنند و در یک کارگروه مشترک حساب‌های بین شهرداری و تامین اجتماعی را بررسی کنند، چرا که شهرداری نیز متقابلا مطالباتی از تامین اجتماعی دارد. اگر مطالبات دو طرفه است، آن‌ها را تهاتر کنند و موضوع خاتمه پیدا کند و اگر یک طرف طلبکار و یا بدهکار شد قطعی شود و برای آن یک ساز وکاری پیدا کنند که نیاز نباشد از اهرم‌هایی همچون برداشت از حساب و یا پلمپ ساختمان‌ها اتفاق بیفتد. 

امانی با ابراز امیدواری از حل شدن مشکل بین شهرداری و تامین اجتماعی گفت: حوزه مالی و اقتصادی شهرداری و معاونان مالی سازمان تامین اجتماعی حساب‌ها را بررسی خواهند کرد و به یک جمع‌بندی رسیدند که مورد توافق دو طرف باشد و آن را اجرا خواهند کرد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به رابطه خوب شهردار با رئیس جمهور در این مدت اتفاق ویژه‌ای به نفع شهر در پی حضور آقای زاکانی در جلسه هیات دولت رخ داده است، گفت: اولین قدم همین بود. وزیر تعاون بلافاصله با درخواست ایشان موافقت کرد و امیدواریم کارگروه تشکیل شود. قدم‌های بعدی نیز باید برداشته شود. 

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شهردار بدهی شهرداری را ۸۰ هزار میلیارد اعلام کرد، در صورتی که شهردار وقت تهران رقم بدهی را ۶۵ هزار میلیارد اعلام کرده بودند، این اختلاف ارقام ناشی از چیست؟ اظهار کرد: اسنادی که معاونت مالی و اقتصادی در اختیار کمیسیون بودجه شورای شهر گذاشته است، حاکی از بدهی ۶۵ میلیاردی است که البته این رقم را هم قبول ندارم و معتقدم خیلی کمتر از این رقم است. 

امانی افزود: بدهی به پیمانکاران به شهرداری وقتی دقیق رسیدگی می‌شود ۲۰ تا ۳۰ درصد حباب است و کاهش پیدا می‌کند. بدهی به سازمان‌ها و نهادها نیز امری متقابل است و هم آن‌ها بدهی دارند و هم ما بدهی داریم و باید از طریق تهاتر حل شود و نباید آن را جزو بدهی حساب کنیم. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با ذکر مثالی ادامه داد: برای مثال بدهی شهرداری به زمین شهری را در نظر بگیرید. بلدیه از روز اول تاسیس تاکنون با سازمان زمین شهری تهاتر دارد و اینها نیز جزو بدهی شهرداری حساب شده است. در دوره قبل می‌خواستند بدهی را بالا ببرند و بگویند آقای قالیباف آنقدر بدهی بالا آورده است و هرچه توانستند در رقم بدهی آب بستند.

او افزود: اما واقعیت این نیست. آقای امامی معاون وقت نیز آخرین بار رقم بدهی را ۳۰ هزار میلیارد اعلام کرد و همه بدهی‌ نیز وام است که برای پروژه‌های شهری گرفته شده است. حتی ۶۵ هزار میلیارد هم رقم واقعی نیست و تعجب کردم وقتی آقای زاکانی رقم بدهی را ۸۰ هزار میلیارد تومان اعلام کردند. نمی‌دانم این مابه التفاوت ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی اسمی که معاونت مالی شهرداری به ما گفته است چیست و باید از معاون مالی بپرسم و ببینم آیا موضوع جدیدی کشف شده است که اعلام شده شهرداری ۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!