جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۴۶۹۹۵

خطیب‌زاده : سهمیه ایران در اربعین ۶۰ هزار نفر شد

خطیب‌زاده : سهمیه ایران در اربعین ۶۰ هزار نفر شد
سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سفر وزیر امور خارجه به هند و دیدار با وزیر امور خارجه عربستان گفت: سفری در دستور کار بود که به دلیل چندین موضوع مرتبط به هم مانند اجلاس شانگهای به تعویق افتاد و همچنین چندین جلسه مهم و فوری در این هفته برنامه‌ریزی شد که امکان انجام سفر نبود و این سفر زمان‌بندی جدید خواهد داشت.

 سعید خطیب‌زاده در نشست خبری صبح امروز خود ضمن تبریک روز ملی سینما به همه سینماگران و هنرمندان ایران‌زمین و آنهایی که دل در گرو هنر دارند، گفت: ایران یکی از پرچم‌داران سینمای جهان بوده است. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی پس از مرور گاه‌شمار وزارت امور خارجه در هفته گذشته، در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش سهمیه ویزای اربعین در سفر نخست وزیر عراق به تهران گفت: سفر آقای الکاظمی به تهران در چهارچوب روابط بسیار خوب ایران و عراق صورت گرفت که هیات بلندپایه‌ای را به همراه داشتند و تمرکز روی موضوعات و پروژه‌های تجاری مانند راه‌آهن بصره- شلمچه و مسائل انرژی بود و در خصوص دو موضوع خاص تسهیل صدور روادید و مساله اربعین تبادل‌نظر شد و توافق اولیه ۳۰ هزار ویزا بود. پیش از این سفر بر عدد ۶۰ هزار توافق شد و در این سفر توافق شد بر روی عدد ۶۰ هزار هم گفت‌وگو شود تا هر میزان که امکان دارد افزایش ورود محقق شود. در خصوص لغو روادید هم خبری منتشر شد که ما لغو روادید را برای اتباع عراقی تصویب کردیم که منوط به اقدام متقابل است که در این سفر در خصوص سفر هوایی محقق شد. 

وی همچنین در خصوص سفر وزیر امور خارجه به هند و دیدار با وزیر امور خارجه عربستان گفت: سفری در دستور کار بود که به دلیل چندین موضوع مرتبط بهم مانند اجلاس شانگهای به تعویق افتاد و همچنین چندین جلسه مهم و فوری در این هفته برنامه‌ریزی شد که امکان انجام سفر نبود و این سفر زمان‌بندی جدید خواهد داشت. 

منبع: ایلنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!