شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۴۶۹۲۱

حدود ۱۲ هزار راننده تاکسی مشکل بیمه دارند

حدود ۱۲ هزار راننده تاکسی مشکل بیمه دارند
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نوسازی یک سال و نیمه کل ناوگان تاکسیرانی را در گرو تامین ۵ هزار میلیارد تومان منابع عنوان کرد.

«سید مناف هاشمی» معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در واکنش به اینکه شهرداری وعده نوسازی ده هزار تاکسی را داده است، در حالی که اعضای شورای شهر این عدد را کم می‌دانند و معتقدند طی یک فرایند یک سال و نیمه امکان نوسازی همه تاکسی‌های شهر تهران وجود دارد، اظهار کرد: اگر ۵ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار ما قرار دهند، حتما این کار را انجام می‌دهیم. 

او با اشاره به هزینه برآورد شده برای نوسازی تاکسی‌ها گفت: ۹۰۰ تا هزار میلیارد تومان برای نوسازی این تعداد تاکسی برآورد هزینه کردیم. برای تامین اعتبار از ۵ منبع اعتبارات دولت، محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها، کمک‌های شهرداری و درآمد حاصل از طرح ترافیک و همچنین رانندگانی که نیاز به وام ندارند و به صورت مستقل خواهان معرفی برای تعویض خودروی فرسوده هستند، کمک گرفتیم. 

هاشمی با تاکید بر اینکه با این ۵ راهکار در حال طی مسیر و تامین اعتبار هستیم، اضافه کرد: حتی منابع حاصل از بهینه‌سازی مصرف سوخت را نیز در نظر گرفتیم و پیش بینی ما این است که با این منابع ده هزار دستگاه را نوسازی کنیم و این رقم حدود سه تا چهار برابر سال‌های قبل است، چرا که به طور متوسط سالانه دو هزار دستگاه تاکسی نوسازی می‌شود و نمی‌توانیم ادعا کنیم که این رقم را یکباره به بیشتر از ده هزار مورد می‌رسانیم. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: سقف پیش بینی ما نوسازی ده هزار دستگاه است که امیدواریم به این رقم برسیم. در ۵ ماهه نخست سال جاری به دلیل تعطیلی ایران خودرو و گرانی قیمت‌ها رسیدن به سقف ۵۰ درصد نوسازی عمل نشده است و تاکنون دو هزار و دویست دستگاه تاکسی نوسازی شده است. در هفت ماه باقیمانده امیدوارم به تعهدات خود برسیم. 

او درباره بیمه رانندگان تاکسی گفت: آخرین تفاهماتی که با سازمان تامین اجتماعی و نائب رئیس مجلس داشتیم، مشکل بیمه رانندگان تاکسی انجام شده و اکنون سه هزار نفر از رانندگانی که بیمه نداشتند با فراخوان همکاران ما در تاکسیرانی در حال سپری کردن مراحل دریافت بیمه هستند. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: همکاران راننده ما که بیمه آن‌ها مشکل دارد تعداد زیادی نیستند و بین ده تا دوازده هزار نفر هستند. آن‌هایی که مشکل بیمه دارند و قبلا به هر دلیلی در لیست بیمه نبودند و  چندین سال نیز در نوبت بودند به لیست بیمه اضافه می‌کنیم.

منبع: ایلنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!