شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
جمعه ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۸۸۲

رییس جمهوری وارد طبس شد

رییس جمهوری وارد طبس شد
رییس جمهوری اسلامی ایران در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد استان خراسان جنوبی شد.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (جمعه) بدو ورود به فرودگاه طبس از سوی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان ارشد استان مورد استقبال قرار گرفت.

وزیران کشور، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس دفتر رئیس جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهوری، آیت الله رئیسی را در سفر به استان خراسان جنوبی همراهی می کنند.

زیارت حرم حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع)، دیدار با مردم و بازدید از معادن پروده طبس از برنامه‌های آیت الله رئیسی در سفر به این شهرستان است و رییس جمهوری پس از آن به بیرجند مرکز استان می‌رود.  

رییس جمهوری هفته‌های گذشته نیز در سفرهای سرزده، پنجم شهریور به استان‌ خوزستان و یازدهم شهریور ماه به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد و امروز نوزدهم شهریور سومین سفر استانی را به خراسان جنوبی اختصاص داد.

خراسان جنوبی که از زمان تاسیس آن در کنار استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی بیش از ۱۶ سال می‌گذرد با وجود ظرفیت‌های متنوع از جمله در بخش‌های کشاورزی، دامداری، معادن، گردشگری و مبادلات مرزی اما همچنان استانی کم‌برخوردار از نظر برخی امکانات و زیرساخت‌هاست.

تامین آب یکی از نیازهای اساسی این منطقه مرزی است به ویژه که خشکسالی سال جاری در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به خراسان جنوبی نیز در دست اقدام است.

توسعه زیرساخت‌ها و راه‌های دوبانده، تسریع در اجرای پروژه راه‌آهن، فروش و صادرات محصولات استراتژیک کشاورزی، توسعه صنایع معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی از جمله مطالبات این استان عنوان شده است.

آیت الله رئیسی بیستم خرداد امسال در برنامه تلویزیونی گفت و گو با مردم خراسان جنوبی گفت: برنامه ما این است که به خراسان جنوبی توجه خاص شود به دلیل این که ظرفیت‌ فراوانی در این استان وجود دارد.

وی افزود: سنگ‌هایی که در نهبندان، نقاطی از بیرجند و مناطق دیگر هست می‌تواند منشاء یک تحول اقتصادی باشد که سرمایه‌گذاری جدی نیاز دارد و سرمایه‌گذاران هم حاضرند که با حمایت از آنها و پرداخت تسهیلات، اقتصاد سنگ در خراسان جنوبی اقتصاد فعالی می‌شود.

رییس جمهوری گفت: امروز می‌بینیم که استعداد و ظرفیت خراسان جنوبی فوق آن چیزی است که وجود دارد و انجام می‌شود و اقدامات خوبی می‌تواند در جهت رفع محرومیت استان انجام شود.

وی با اشاره به محصولات استراتژیک خراسان جنوبی از جمله زعفران، زرشک، عناب و انار اظهار داشت: فرآوری این محصولات می‌تواند ارزش افزوده زیادی را برای استان ایجاد کند در حالی که الان ارزش افزوده آن نصیب دیگران می‌شود و اقتصاد خراسان جنوبی می‌تواند اقتصاد مبتنی بر داشته‌های استان باشد.

آیت الله رئیسی که نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری است، مهر سال گذشته نیز به عنوان رییس قوه قضائیه به خراسان جنوبی سفر کرد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و به طول ۳۳۱ کیلومتر با کشور افغانستان هم‌ مرز است.

منبع: ابرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!