چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۴۶۸۷۷

معاون رییس جمهوری: برنامه ما رفع سیاست‌زدگی از حوزه زنان است

معاون رییس جمهوری: برنامه ما رفع سیاست‌زدگی از حوزه زنان است
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده عنوان کرد:برنامه ما حرکت به سمت معاونتی دور از سیاست‌زدگی است تا به این وسیله محرومیت زدایی از قشر زنان در همه عرصه‌های اقتصادی، علمی، پژوهشی و اجتماعی به وجود آید.

 دکتر انسیه خزعلی روز پنجشنبه در نشست با فعالان سیاسی و اجتماعی حوزه زنان و خانواده که در دفتر معاونت برگزار شد، با تاکید بر اینکه اهداف معاونت در کنار همکاری فعالان سیاسی و اجتماعی دست یافتنی است، اظهار داشت: سیاست زدگی و تشریفاتی بودن معاونت یعنی اینکه صرفا عنوان شود برای زنان، دفتری تشکیل شده، دو مساله و آسیبی است که در مورد معاونت امور زنان را مطرح بوده است.

وی توضیح داد: یعنی هرگز این معاونت قدرت لازم را برای اجرا و نظارت نداشته هر چند معاونت ستادی و برنامه ریز و سیاستگذار در امور زنان است.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه برنامه ما این است به سمت معاونتی دور از سیاست زدگی اما معاونتی که فرهنگی و اجتماعی باشد حرکت کنیم، تصریح کرد: تا به این وسیله مشکلات زنان مرتفع و محرومیت زدایی در همه عرصه های اقتصادی، علمی، پژوهشی و اجتماعی از قشر زنان به وجود آید.

وی تاکید کرد: معاونت تلاش می کند به سمت عدالت فراگیر در سراسر ایران قدم بردارد و در بحث بین الملل هم زن ایرانی را بشناساند و اجماع هایی را حول محور بین الملل داشته باشد.

خزعلی با بیان اینکه در بخش دوم یعنی تشریفاتی بودن هم معاونت تلاش دارد قدرت اجرایی و بازوی اجرایی خوبی را در وزارت خانه ها و استانداری ها فعال کند و سیاستگذاری ها را به مرحله اجرا برساند، اظهار داشت: ضمن اینکه نظارت بر کیفیت اجرا هم داشته باشد که امیدواریم در این راه موفق باشیم.

معاون رییس جمهوری از همه فعالان سیاسی و اجتماعی استمداد ارایه طرح و راهکارهایی در جهت برنامه های معاونت کرد و گفت: مطرح کردن اولویت ها و ارایه راهکار می تواند مسایل را عینی تر و حل آن ها را تسهیل کند. همچنین وجوه و محورهای مشترکی که بین بانوان وجود دارد مدنظر قرار دهید تا هم افزایی خوبی بین همه سازمان های فعال در حوزه زنان برقرار شود.

خزعلی تاکید کرد: باید بتوان فارغ از هرگونه نگاه جناحی و وابستگی حرکت و گام خوبی برای زنان برداریم. امیدوارم در جلسات بعدی بتوانیم گزارش های خوبی ارایه دهیم و قدم کوچکی در اعتلای زنان و آنچه شایسته آن هستند برداریم.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!