پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۶۸۴۷

زالی: هفته آینده شاهد رشد شتابان واکسیناسیون کرونا در تهران خواهیم بود

زالی: هفته آینده شاهد رشد شتابان واکسیناسیون کرونا در تهران خواهیم بود
فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران گفت: باتوجه به تدارک مطلوب تر واکسن و واردات پرحجم تر واکسن کرونا در روزهای آتی، هفته آینده شاهد رشد شتابان واکسیناسیون در تهران خواهیم بود.

علیرضا زالی روز چهارشنبه در حاشیه راه اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران افزود: لازمه شتاب گرفتن واکسیناسیون، تامین واکسن و افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون بود که این موضوعات محقق شده است.

وی ادامه داد: تا شب گذشته واکسن های تزریق شده در استان تهران به عدد پنج میلیون و ۸۵۰ هزار رسیده است که از این تعداد یک میلیون و ۸۰۰ دزهای اول و دوم را دریافت کردند.

مراجعان سرپایی در تهران در حال کاهش است 

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به اینکه مراجعان سرپایی در تهران با شیب نسبتا ملایم در حال کاهش است، گفت: تعداد مراجعان سرپایی به کمتر از ۲۰ هزار نفر در روز کاهش یافته است.

زالی توضیح داد: در حال حاضر ۸ هزار و ۲۲۰ بیمار در استان تهران بستری هستند که از این تعداد ۱۹۰۰ بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری شده اند.

وی با اشاره به اینکه شاهد روند نزولی تعداد بیماران جدید بستری در تهران هستیم، گفت:  در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بسترهای جدید به ۱۲۰۰ بیمار رسید که از این تعداد ۱۸۰ بیمار در بخش های مراقبتی بستری شدند.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران افزود: ترخیص بیماران هم شتاب خوبی گرفته و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۰۰ بیمار از بیمارستان های استان تهران ترخیص شدند.

مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز راه اندازی شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!