پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۶۸۱۲

ذخایر ارزی چین کاهش یافت

ذخایر ارزی چین کاهش یافت
آن طور که دفتر مدیریت ذخایر ارزی چین اعلام کرده، میزان ذخایر ارزی این کشور با سه میلیارد دلار کاهش نسبت به ماه قبل به سه تریلیون و ۲۳۲ میلیارد دلار رسیده است.

 پس از مدت ها تعطیلی مجددا فعالیت های تجاری و بازرگانی چین آغاز  شده است. میزان ذخایر ارزی این کشور در ماه آگوست از روند صعودی خود بازمانده است؛ آن هم در زمانی که بانک مرکزی چین در هفته های اخیر دست به تزریق گسترده نقدینگی به بازار زده است.  

آن طور که دفتر مدیریت ذخایر ارزی چین اعلام کرده، میزان ذخایر ارزی این کشور با سه میلیارد دلار کاهش نسبت به ماه قبل به سه تریلیون و ۲۳۲ میلیارد دلار رسیده است.  

چین بزرگ‌ترین دارنده ذخایر ارزی جهان است و به نظر می رسد با توجه به بازگشایی بخش بزرگی از اقتصاد این کشور، روند صعودی میزان ذخایر ارزی ادامه پیدا کند. طی ماه های اخیر چین به لطف اجرای سیاست های سخت‌گیرانه روی سرمایه از خروج منابع ارزی به خارج از این کشور تا حد زیادی جلوگیری کرده بود.  

تا پایان این ماه چین دارای ۱۱۳.۶۹ میلیارد دلار ذخایر طلا نیز بوده است که در مقایسه با ماه قبل ۶۸۰ میلیون دلار کمتر شده است.  

سخنگوی دفتر مدیریت ذخایر ارزی چین با اشاره به حفظ ثبات در محیط کلان اقتصادی چین با وجود افزایش نااطمینانی ها گفته است که دولت از طریق بهبود ساختارهای اقتصادی و تعادل‌بخشی به میزان عرضه و تقاضا در بازار ارز، به دنبال تداوم رشد نیرومند ذخایر ارزی خود در آینده است.

وی افزود: زیرساخت های اقتصاد چین بسیار نیرومند هستند و با تداوم اجرای اصلاحات مورد نیاز برای مقابله با ریسک‌ها و چالش های موجود، میزان ذخایر ارزی در سطح مطلوب باقی خواهد ماند.

چین بزرگ ترین دارنده ذخایر ارزی در جهان محسوب می شود.  در بازه زمانی ۱۹۸۰ تا ۲۰۲۱،   کمترین رقم ثبت شده مربوط به دسامبر ۱۹۸۰ با دو میلیارد و ۲۶۲ میلیون دلار و بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۲۰۱۴ با ۳ تریلیون و ۹۹۳ میلیارد دلار بوده است.

منبع: ایسنا

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!