پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۶۷۶۳

تعهد به دسترسی جهان به واکسن کرونا توسط کشورهای گروه ۲۰ تصویب شد

تعهد به دسترسی جهان به واکسن کرونا توسط کشورهای گروه ۲۰ تصویب شد
وزیران بهداشت کشورهای گروه ۲۰ در نشست روز دوشنبه پیمان رم را به تصویب رسانده و متعهد به دسترسی جمعیت کل جهان به واکسن های کووید -۱۹ شدند.

روبرتو اسپرانزا وزیر بهداشت ایتالیا در پایان نشست ۲ روزه رم در کنفرانس مطبوعاتی گفت: پیمان رم به اتفاق آرا توسط همه کشورهای گروه ۲۰ تصویب شد.

اسپرانزا افزود: تصمیم گرفته شد که سیستم‌های بهداشتی را تقویت کنیم و اولین نکته در این زمینه  سرمایه گذاری در سیستم‌های بهداشتی است. ما می‌خواهیم از چارچوب جهانی دفاع کنیم - شما حق دارید بدون توجه به طبقه و نژاد تحت درمان قرار بگیرید.

وی گفت که بزرگترین اقتصادهای جهان متعهد شده‌اند واکسن های کووید -۱۹ را به آسیب پذیرترین کشورها برسانند. ما می خواهیم شرایطی ایجاد کنیم که امکان تولید (واکسن) در سایر نقاط جهان را فراهم کنیم.

وزیر بهداشت ایتالیا همچنین خواستار اتخاذ رویکرد واحد در حوزه سلامت شد و گفت: ما می‌خواهیم در مورد رویکرد واحد سلامت سرمایه گذاری کنیم و به انسان‌ها، حیوانات و محیط زیست به عنوان یک اکوسیستم واحد برای پاسخگویی به فوریت‌های بهداشتی امروز و فردا نگاه کنیم.

استلا کیریاکیدس کمیسر بهداشت اروپا نیز مقاومت آنتی بیوتیکی را همه گیری خاموش توصیف کرد و گفت که این موضوع باید در توافق بین‌المللی در زمینه آماده سازی و پاسخ گنجانده شود.

گروه ۲۰، متشکل از وزیران اقتصاد (دارایی) و مسوولان بانک‌های مرکزی بیست اقتصاد برتر جهان است. این گروه متشکل از قدرتمندترین کشورهای جهان در زمینه اقتصاد است که در مجموع ۸۵ درصد کل اقتصاد جهانی و دو سوم جمعیت جهان را دربردارند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!