شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۶۷۳۲

نماینده مجلس: سپردن دو مسئولیت به یک فرد مشکلاتی ایجاد می‌کند

نماینده مجلس: سپردن دو مسئولیت به یک فرد مشکلاتی ایجاد می‌کند
نایب اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سپردن مسئولیت دو نهاد بزرگ مثل ستاد فرمان اجرایی و مجمع تشخیص به دو فردی که در دولت هم حضور دارند، برخلاف قوانین است و موجب می‌شود کارها به خوبی انجام نشوند.

انور حبیب‌زاده بوکانی نماینده مجلس یازدهم درباره حضور همزمان مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در هئیت دولت و ستاد فرمان اجرایی امام، اظهار داشت:‌ همانطور که استحضار دارید آقای مخبر پیش از اینکه مسئولیت حضور در دولت را داشته باشد، به عنوان مدیریت ستاد اجرایی حضور داشتند و کارهای خوبی را نیز انجام داده و برنامه‌های خوبی برای ستاد داشتند. با شروع به کار دولت سیزدهم آقای مخبر با ابلاغ آقای رئیسی به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور انتخاب شدند.

وی افزود: با توجه به اهمیت کار معاون اولی و ستاد اجرایی فرمان امام، قطعا از نظر اینکه این دو سازمان پر اشتغال و پر کارند و هر کدام یک دستگاه عریض و طویل هستند؛ اگر کارها به یک نفر واگذار شود، دو دستگاه نمی‌توانند کارآیی لازم را داشته باشد. به ویژه اینکه انتظارات زیادی از سوی مردم و مقام معظم رهبری نسبت مدیران دولت آقای رئیسی وجود دارد که تحولی در بخش‌های مختلف دولت سیزدهم ایجاد شود که بتواند لااقل مشکلاتی که در دولت گذشته بوده است را جبران کند.

دبیر اول کمیسیون اقتصادی افزود:‌ از سویی مشکلاتی که ایجاد شده و همچنین مسئولیت دستگاه عریض و طویلی مثل ستاد اجرایی فرمان امام که خودش مشکلات عدیده‌ای را در راستای املاک و ماموریت‌هایی که در بخش‌های مختلف ستاد دارد، مزید بر این است که اگر این دو مسئولیت به یک فرد سپرده شود، قطعا مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین درباره حضور رضایی در دو جایگاه دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون اقتصادی دولت سیزدهم و نیز دوگانگی اقتصادی در دولت گفت: دولت اگر به صورت یک تشکیلات واحد اداره شود، بهتر از این است که دو تیم اقتصادی کارها را انجام دهند، واقعا باید کار را به کسانی سپرد که هم فکر اقتصادی دارند و هم بتوانند شرایط را جمع کنند.

نماینده مردم بوکان تصریح کرد: در شرایط فعلی یک فرد نمی‌تواند دو مسئولیت را در تشکیلات اداری داشته باشد و این مغایر با قوانین موجود در کشور است؛ در کنار این قضیه اگر تیم دولت به طور واحد اداره و برنامه‌ریزی خوبی روی مسائل داشته باشد، می‌توانیم نتایج خوبی را در دولت سیزدهم شاهد باشیم.

منبع: ایلنا

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!