پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۶۷۰۲

زاکانی: اقدامات دوره شهرداری قالیباف ، اقداماتی ماندگار بود

زاکانی: اقدامات دوره شهرداری قالیباف ، اقداماتی ماندگار بود
شهردار تهران با بیان اینکه ما تعهد ویژه‌ای در برابر شهروندان و دقت خاصی در آبادانی و تحول روح و جسم پایتخت داریم، تاکید کرد: شرایط را به سمتی می‌بریم که از تهران الگویی برای جهان اسلام بسازیم.

علیرضا زاکانی روز یکشنبه در نهمین جلسه اعضای شورای شهر تهران اعلام کرد: خودمان را متعهد به شهرداری می دانیم و امیدواریم هر سه ضلع تعهد، تمشیت و اهداف انقلاب را با مدد گرفتن از مردم پیش ببریم.

وی با بیان اینکه ۹۰ هزار نفر ارتباط کاری با شهرداری تهران دارند، افزود: ۵۸ هزار نفر کارکنان مستقیم این نهاد است و باقی کسانی هستند که از طریق شرکت های مرتبط و خدمات رسان با ما همکاری دارند.

شهردار تهران اظهارداشت: ما مفتخریم که خادمی مردم را می کنیم لذا باید نیم نگاهی به شهروندان و توجهی به شهر و دقتی به خانه و خانواده شهرداری داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مشارکت با همگان و دقت در این مسیر برای اجرای برنامه ها، برای ما مقصود و هدف بود.

زاکانی ادامه داد: سعی کرده ام از همه دانش، تجربه و داشته های معاونان شهرداری استفاده کنم و لذا با همه آنان جلسه داشتم.

شهردار تهران اظهار داشت: ما با شهروندانی مواجه هستیم که از ما نارحتند، خدمات ما را در خور شان خود نمی دانند و دقت های لازم برای انتقال نیازهای اساسی به آنها انجام نگرفته است و لذا شهروندان مسیر دیگری می روند و شهرداری مسیر دیگر را می رود.

وی ادامه داد: همچنین با شهری مواجهیم که به روح و کالبد آن توجه نشده است و در مسیری نبوده که رشد متوازنی داشته باشد و هویتی دینی و ایرانی ما در آن مشهود نیست.

شهردار تهران اضافه کرد: در این مسیر ضرورت دارد که تمام نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری مردم را خوب بشناسیم و برای همه آنها پاسخ معتبر داشته باشیم.

زاکانی با بیان اینکه در سطح شهر با بافت فرسوده کلان و وسیع مواجه هستیم، گفت: فاصله طبقاتی در سطح شهر این امکان را فراهم نکرده است که شهروندان بتوانند به شکل برابر از خدمات شهری برخوردار باشند.

شهردار تهران افزود: امروز تلاشمان بر این است که شهروند و شهر را در یک پیکر واحد ببینیم و نقش شهرداری را به عنوان جزء سوم به طریقی قرار دهیم که از یک سازمان خدمات به سمت یک سازمان خدمت رسان اجتماعی برویم.

زاکانی اظهار داشت: شهر را در مسیری قرار می دهیم که شهروندان راضی باشند و شهر نیز در مسیر رشد و شکوفایی قرار گیرد.

شهردار تهران نقش شورای شهر برای ایجاد تحول و برنامه ریزی در شهر را ضروری ارزیابی و اضافه کرد: ارتباط تمام اجزای شورا با شهردار باید یک امر ضروری باشد؛ در غیر این صورت ما را از افق ارزشمند مد نظر دور نگه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: همه تلاش ما این است که شهری به مثابه مدرسه داشته باشیم که غیر از توجه و نوع نگاه به انسان و تغییر در او، مسیر دیگری را طی نکند.

گام‌های شهرداری تهران در آیینه مدیریت جدید

زاکانی خط یک تلاش در شهرداری پایتخت را برخورداری از یک سند قابل اتکا برای شهر تهران خواند که در برش های کوچک آن برنامه های عملیاتی آن خوب برداشته شود.

وی گام دوم خود را ایجاد هم آفرینی و مشخص سازی گام های سند توسعه شهری خواند که بتوان نظارت پذیری و قضاوت دیگران را برای خود پذیرفت.

شهردار تهران با تاکید بر لزوم استفاده از همه تجارب خوب گذشته اعلام کرد: باید از عیوب و نواقص عبرت گرفت اما نگاهمان را به آینده داشته باشیم.

زاکانی خاطر نشان کرد: این شهر ۶۶ هزار میلیارد تومان بدهی تا پایان سال ۹۹ دارد و تا امروز باید ۱۲ هزار میلیارد تومان سود بانکی و در حدود ۲.۵ برابر آن را باید به کارکنان خود بدهیم.

شهردار تهران گفت: به نظرم با تمام مشکلاتی که امروز کرونا به شهر تحمیل می کند، وضعیت این نیست که فعالیت ها قفل شده باشد و لذا ناظر به آینده، دست به دست هم باید پیش برویم.

وی بر هم آشفتگی مشکلات تهران را خارج از توان شهرداری برشمرد و خواستار اجرای مسئولیت دیگر نهادها و دستگاه ها در برابر شهرداری پایتخت شد.

زاکانی افزود: اینکه نهادها بتوانند سهم خود را از این تحول بردارند باید مشخص باشد لذا خط دوم تلاش ما همبستگی حاکمیتی و حکومتی با شهرداری است و دیگران را به کمک بطلبیم که همراه شورا و شهردار باشند.

شهردار تهران به میدان آوردن و جلب مشارکت مردم را خط سوم برنامه های شهرداری اعلام کرد و یادآورشد: نیم نگاهی که به شهروندان داشتیم می بینیم که نیاز به بازسازی سرمایه های اجتماعی دارند و راه جلب مشارکت مردم مشاهده خدمت رسانی صادقانه مسئولان در عرصه های مختلف است.

وی با بیان اینکه بزرگترین ظرفیت نخبگی در تهران است، خواستار استفاده از این ظرفیت در شهرداری شد و خاطرنشان کرد: همه ظرفیت های نخبگی باید در خدمت کل کشور و همه قوا باشد و زمینه آن را شهرداری می تواند فراهم کند.

زاکانی موضوع مردم با محوریت نخبگی را خط سوم نگاه و تلاش شهرداری دانست و ادامه داد: باید با یک برنامه ریزی در سطح محلات این نخبگی را به کار بگیریم و رقابتی در میان محلات ایجاد کنیم.

شهردار تهران گفت: ضرورت دارد که افکار عمومی را در معرض اطلاعات و اخبار قرار دهیم و خودمان را شفاف کنیم تا اعتماد عمومی شکل بگیرد.

وی افزود: اقدامات را در مقطع کوتاه یک ساله و ۲.۵ ساله برای فعالیت های میان مدت و دوره چهار ساله را برای انجام کارهای اساسی در دوره بلند مدت، برنامه ریزی کرده ایم.

زاکانی اقدامات دوره شهرداری قالیباف را دوره ای با اقدامات ماندگار ارزیابی کرد و خواستار ادامه همین مسیر توسعه در شهر تهران شد.

وی توقع شهرداری برای توسعه خطوط مترو را پرداخت ال.سی ۶۰۰ دستگاه واگن برشمرد و اعلام کرد: اکنون کمبود منابع داریم و از طرفی هم ضرورت دارد که اقداماتمان را گسترده تر کنیم.

شهردار تهران بر لزوم راه اندازی پنج قرارگاه توسعه خدمات، مسائل اجتماعی، فرهنگ و تبلیغ، تفریح و نشاط و بسیج همه امکانات برای تغییر چهره شهر و سرعت بخشی به اجرای کارها تاکید کرد.

زاکانی با تاکید بر اینکه همه معاونت ها و سازمان ها باید در این قرارگاه ها حضور داشته باشند، مسائل اجتماعی شهر تهران را فراتر از توان شهرداری خواند و خواستار ورود همه دستگاه های دارای مسئولیت در زمینه حل معصلات اجتماعی شد.

وی عرصه دیگر پایتخت را فرهنگ و تبلیغ برشمرد و تاکید کرد: ظاهر شهر باید به شهروندان آرامش دهد و متوجه باشیم که بحث فرهنگ و تبلیع یک مساله جدی است و باید همه امکانات را باید بسیج کنیم تا آلام مردم را تسکین دهیم.

زاکانی در حاشیه جلسه امروز نیز در واکنش به ابهامات قانونی در خصوص نحوع شهردار شدنش گفت:  بنده به لحاظ کاملا قانونی شهردار تهران هستم.

او با بیان اینکه انتقاد باید منصفانه باشد افزود: نباید با موضوعات مربوط به سرنوشت مردم سیاسی رفتار کنیم.برخی به دنبال برهم زدن آرامش در شهر تهران هستند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!