پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۶۶۴۸

تاثیر گزارش اشتغال آمریکا بر گران شدن نفت

تاثیر گزارش اشتغال آمریکا بر گران شدن نفت
قیمت نفت در پی گزارش اشتغال ضعیفتر از حد مطلوب آمریکا که احیای اقتصادی ناهموار و بالطبع آن تقاضای ضعیفتر برای سوخت در پی افزایش ابتلا به کووید ۱۹ را نشان داد، در معاملات روز جمعه کاهش پیدا کرد.

بهای معاملات نفت برنت با ۴۲ سنت معادل ۰.۵۸ درصد افزایش، در ۷۲ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۰ سنت معادل یک درصد کاهش، در ۶۹ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه بسته شد.

نفت برنت برای کل هفته تقریبا تغییر چندانی نداشت و ۰.۱ درصد کاهش نشان داد اما نفت آمریکا ۰.۸ درصد رشد هفتگی داشت.

جان کیلداف، از شرکای شرکت اگین کپیتال در نیویورک گفت: قیمتها در پی انتشار گزارش اشتغال که تحت تاثیر شیوع کرونای دلتا قرار گرفته بود، کاهش پیدا کردند. این یک واقعیت آزمایی بود که ویروس کرونا همچنان روی تقاضا تاثیر می گذارد.

گزارش اشتغال غیرکشاورزی بسیار ضعیفتر از انتظارات بود و نشان داد اقتصاد آمریکا در اوت تنها ۲۳۵ هزار شغل جدید ایجاد کرده است. اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند ماه گذشته ۷۲۸ هزار شغل در آمریکا اضافه شده است.

در این بین، عاملی که مانع سقوط بیشتر قیمتها شد، محدود ماندن تولید نفت آمریکا در پی وقوع توفند آیدا و کاهش تولید منطقه خلیج مکزیکو بود. تولید نفت و گاز در خلیج مکزیکو پس از عبور توفند آیدا همچنان متوقف مانده و طبق آمار رسمی، تولید ۱.۷ میلیون بشکه معادل ۹۳ درصد از تولید روزانه معلق شده است.

باب یاوگر، مدیر معاملات انرژی در شرکت میزوهو گفت: انتظار دارم تولید نفت در هفته جاری احیا شود در حالی که فعالیت پالایشگاهها در هفته آینده ازسرگرفته می شود. تاخیر ازسرگیری فعالیت پالایشگاه ممکن است باعث افزایش عرضه نفت شده و روی قیمتها تاثیر کاهشی بگذارد.

بعضی از تحلیلگران پس از این که اوپک پلاس به برنامه خود برای افزایش تولید ماهانه به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در چند ماه آینده پایبند ماند، می گویند فضا برای افزایش بیشتر قیمتها وجود دارد. آمریکا از این اقدام استقبال و اعلام کرد این سازمان صادرکننده نفت را برای انجام اقدامات بیشتر برای حمایت از احیای اقتصادی تحت فشار خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خدمات نفتی بیکرهیوز اعلام کرد شرکتهای انرژی آمریکایی هفته گذشته برای نخستین بار در پنج هفته اخیر شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی را کاهش دادند. شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا با ۱۶ حلقه کاهش، به ۳۹۴ حلقه رسید که بزرگترین کاهش هفتگی از ژوئن سال گذشته بود. شمار دکلهای حفاری گاز طبیعی با پنج حلقه افزایش، به ۱۰۲ حلقه رسید که بزرگترین رشد هفتگی از ماه مه بود.

منبع: ایسنا

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!