جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۸۵

واکسیناسیون حداکثری، اصلی ترین رویکرد دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان

واکسیناسیون حداکثری، اصلی ترین رویکرد دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اولویت دولت سیزدهم مقابله با کرونا و واکسیناسیون است، گفت: براساس مذاکرات به عمل آمده با سایر دستگاه‌ها در هفته‌های آینده روند واردات واکسن در کشور تسریع خواهد شد.

بهرام عین اللهی روز چهارشنبه در توئیتی نوشت: اولویت دولت سیزدهم مقابله با کرونا و واکسیناسیون است و همه در این موضوع هم صدا هستند.

وی ادامه داد: براساس مذاکرات به عمل آمده با سایر دستگاه ها در هفته های آینده روند واردات واکسن در کشور تسریع خواهد شد و برای انجام بهتر واکسیناسیون، از مردم عزیزمان می خواهیم که به کمک وزات بهداشت بیایند.

به گزارش ایرنا، واکسیناسیون حداکثری، اصلی ترین رویکرد دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان برای مقابله با کرونا است. 

وزیر بهداشت روز گذشته(سه‌ شنبه) در یک گفت وگوی تلویزیونی گفت: امیدواریم در دهه فجر سال جاری، پایان طرح واکسیناسیون کشوری را اعلام کنیم و به یک ایمنی کامل برسیم.

همچنین علیرضا رییسی معاون بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته گفت:‌ از هفته آینده پنج میلیون دز واکسن بصورت هفتگی وارد کشور می‌شود و به عبارتی دیگر در شهریور ماه ۲۰ میلیون دز و در مهر ماه ۳۰ میلیون دز واکسن به دست ما می‌رسد.

تا کنون ۱۸ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۶۱۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۸ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۹۷۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۷ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۵۸۶ دُز رسید.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور(اسفند ۹۸) تا کنون ۱۰۷ هزار و ۷۹۴ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

ایران اکنون در خیز پنجم کرونا که از ابتدای تیر ماه از جنوب آغاز شد و به مرکز کشور رسید، به سر می برد.

تلفات کرونا در کشور ۲۸ مرداد ماه از مرز یکصد هزار نفر عبور کرد و روز سه شنبه دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ، رکورد تلفات روزانه طی ۱۹ ماه گدشته شکست. 

منبع: ایرنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!