چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۶۵۰۴

ناکارآمدی سیستم اداری خسارت‌های سنگین به فعالان خصوصی مسکن وارد می کند

ناکارآمدی سیستم اداری خسارت‌های سنگین به فعالان خصوصی مسکن وارد می کند
دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور گفت: ناکارآمدی سیستم اداری باعث ایجاد لطمات و خسارت‌های سنگین به بخش خصوصی و حوزه مسکن شده است.

فرشید پورحاجت در خصوص ساختار اداری در حوزه مسکن و مشکلات مربوط به آن، اظهار کرد: سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های دولتی خدمات‌رسان در بخش مسکن در جهت تسهیل امور و فرآیندها راه‌اندازی شده‌اند اما آنچه امروزه مشاهده می‌شود ناکارآمدی در سیستم اداری است که باعث ایجاد لطمات و خسارت‌های سنگین به بخش خصوصی و حوزه مسکن شده است.

وی افزود: سیستم ناکارآمد حال حاضر، شرایط بسیار سختی برای بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و مردم ایجاد کرده است. مردم در کوچه پس‌کوچه‌ها و دالان‌های ادارات دولتی پاس‌کاری می‌شوند در صورتی که تمامی این مشکلات، قابلیت حذف شدن و حل شدن را دارند.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور گفت: در شرایط بحرانی شیوع کرونا، دستگاه‌های دولتی نیز شرایط سختی برای مردم به وجود آورده‌اند و آن‌ها را گرفتار کرده‌اند و مردم برای دریافت استعلام اخذ مجوزها در اتاق‌های ادارات سرگردان‌اند.

وی با اشاره به اینکه شرایط کسب و کار برای بخش خصوصی، مطلوب نیست، بیان کرد: مشکلات و مشقت‌های ذکرشده در شهر اهواز نسبت به دیگر شهرهای کشور، در شرایط سخت‌تری قرار دارد و سازمان‌های اداری، ارگان‌های شبه‌خصوصی مانند سازمان آب و فاضلاب و نهادهای عمومی از قبیل شهرداری و سازمان نظام مهندسی، کار را برای بخش خصوصی دشوار کرده است.

پورحاجت گفت: استعلامی که یک اداره دولتی در دو ساعت می‌تواند انجام بدهد به چند روز تا یک هفته موکول می‌شود و مردم نیز از این بابت سرگردان می‌شوند.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی برای آغاز یک فعالیت جدید در بدترین شرایط قرار دارد و شوربختانه، گوش شنوایی در این خصوص وجود ندارد و همه به جای حل کردن این مشکلات تنها شعار می‌دهند.

رئیس انجمن انبوه‌سازان خوزستان گفت: امیدواریم شرایط موجود تغییر کند. رمقی برای بخش خصوصی در خوزستان باقی نمانده است و فعالان این بخش در حوزه مسکن به آرامی در حال تعطیل کردن بازار هستند و اگر تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته نشود، شرایط از حال حاضر نیز بدتر خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه شورای فنی و معاونت عمرانی استان خوزستان هیچ توجهی به مطالبات بخش خصوصی نداشته است و حتی پاسخگوی تماس نمایندگان این بخش نیستند زیرا توان حل مشکلات را ندارند.

منبع:ایسنا

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!