جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۰۳

وزیر نفت کویت: احتمال بازبینی اوپک پلاس در افزایش تولید نفت

وزیر نفت کویت: احتمال بازبینی اوپک پلاس در افزایش تولید نفت
وزیر نفت کویت اعلام کرد افزایش تولید نفت که ماه گذشته مورد موافقت اعضای اوپک پلاس قرار گرفته بود ممکن است در نشست روز چهارشنبه وزیران این گروه مورد بازبینی قرار گیرد.

 محمد عبدالطیف الفارس در حاشیه یک کنفرانس دولتی در شهر کویت به رویترز گفت: بازارها راکد شده اند. از آنجا که چهارمین موج شیوع کووید ۱۹ در بعضی مناطق آغاز شده است، باید محتاط باشیم و افزایش تولیدی که برنامه ریزی کرده ایم را بازبینی کنیم.

وی در ادامه افزود: اقتصادهای کشورهای شرق آسیا و چین تحت تاثیر شیوع کووید ۱۹ قرار گرفته اند و باید جانب احتیاط رعایت شود.

دولت آمریکا از اوپک و متحدانش خواسته است برای مقابله با افزایش قیمتهای بنزین که تهدیدی برای روند احیای اقتصاد جهانی است، تولید نفتشان را افزایش دهند. این در حالی است که اداره اطلاعات انرژی آمریکا، آژانس بین المللی انرژی و خود اوپک برآوردشان از میزان تقاضا برای نفت اوپک در سال میلادی جاری و آینده را بازبینی کرده و کاهش داده اند.

وزیر نفت کویت درباره درخواست آمریکا گفت: اعضای اوپک پلاس دیدگاههای مختلفی درباره این موضوع داشتند. دیدارهایی میان کشورهای عضو اوپک به خصوص اعضای شورای همکاری خلیج فارس برگزار شده و دیدگاههای مختلفی برای رسیدگی به این موضوع وجود داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک پلاس از ماه مه سال گذشته محدودیت عرضه به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی را در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران کووید ۱۹ آغاز کرد و به مرور با بهبود تقاضا، تولید فریز شده را احیا کرده است. اعضای گروه اوپک پلاس در ژوییه موافقت کردند تولیدشان را از اوت تا دسامبر ماهانه مجموعا ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند تا محدودیت فعلی عرضه به میزان ۵.۸ میلیون بشکه در روز به طور کامل خاتمه پیدا کند.

منبع: ایسنا

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!