پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۴۶۴۰۵

رکورد جدید افزایش قیمت نفت

رکورد جدید افزایش قیمت نفت
قیمت نفت روز جمعه در پی تعطیلی تولید در خلیج مکزیکو در آستانه وقوع یک توفند قدرتمند، دو درصد صعود کرد و بزرگترین رشد هفتگی در بیش از یک سال اخیر را رقم زد.

بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۶۳ سنت معادل ۲.۳ درصد افزایش، در ۷۲ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۳۲ سنت معادل دو درصد افزایش، در ۶۸ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه بسته شد. این بالاترین قیمت نهایی نفت برنت از دوم اوت و بالاترین قیمت نهایی وست تگزاس اینترمدیت از ۱۲ اوت بوده است.

نفت برنت برای کل هفته ۱۱ درصد و وست تگزاس اینترمدیت بیش از ۱۰ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد هفتگی هر دو شاخص از ژوئن سال ۲۰۲۰ به این طرف بود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA گفت: معامله گران انرژی با انتظار برای اختلال تولید در خلیج مکزیکو و پیش بینی مقاومت اوپک پلاس برای افزایش بیشتر تولید با توجه به متاثر شدن تقاضا از موج جدید شیوع کرونای دلتا، قیمتهای نفت را بالاتر می برند.

طبق گزارش دفتر ایمنی و اجرای محیط زیست آمریکا، تولیدکنندگان نفت روز جمعه ۵۹ درصد از ظرفیت تولید نفت و ۴۹ درصد از ظرفیت تولید گاز طبیعی خلیج مکزیکو را در آستانه نزدیک شدن طوفان قدرتمند آیدا تعطیل کردند.

باب یاوگر، مدیر معاملات انرژی در میزوهو گفت: از نظر تاریخی قیمتهای نفت با نزدیک شدن توفندها صعود می کنند در حالی که پالایشگاهها در زمان طوفان فعالیتشان را تعطیل کرده و نیازی به نفت ندارند.

قیمت نفت فراساحلی و گریدهای نفت منطقه گلف کاست به دلیل وقوع توفند افزایش پیدا کرده است. نفت مارس که قیمت پایه گرید نفتی ترش در گلف کاست شناخته می شود، حدود یک دلار و ۴۵ سنت پایین بهای معاملات آتی معامله می شود و از روز سه شنبه حدود یک دلار افزایش داشته است.

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته پنج حلقه افزایش یافت و به ۴۱۰ حلقه رسید که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ بود. شرکتهای حفاری در اوت ۲۵ حلقه به دکلهای حفاری اضافه کردند که بیشترین رشد ماهانه دکلها از ژانویه بود و برای نخستین بار از ژوییه سال ۲۰۱۷، دکلهای نفتی برای دوازدهمین ماه متوالی رشد کردند.

عامل دیگری که از قیمتهای نفت پشتیبانی کرد، افت دلار آمریکا به پایینترین حد یک هفته اخیر در برابر سبدی از ارزهای رقیب در واکنش به سخنرانی جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا بود. دلار ضعیفتر نفت را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می کند.

پاول در این سخنرانی ادامه روند احیای اقتصادی آمریکا را تایید کرد و توضیح داد هیچ شتابی برای تحکیم سیاست پولی وجود ندارد و شرح داد چرا وی افزایش تورم را موقتی می داند و هیچ سیگنالی درباره برنامه بانک مرکزی برای آغاز تعدیل خرید ماهانه اوراق قرضه ارائه نکرد.

بر اساس گزارش رویترز، وزیران اوپک و متحدانش شامل روسیه اول سپتامبر (۱۰ شهریور) برای مذاکره درباره سیاست تولید و افزایش تولید ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز در چند ماه آینده دیدار می کنند.

منبع: ایسنا

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!