پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۳۴۹

ورود هفدهمین محموله واکسن کرونا به کشور

ورود هفدهمین محموله واکسن کرونا به کشور
هفدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی دو میلیون و ۲۲۰ هزار دُز واکسن، امروز پنجشنبه؛ چهارم شهریورماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تحویل داده شد.

 رئیس این جمعیت از ورود هفدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده توسط هلال‌احمر حاوی دو میلیون و ۲۲۰ هزار دُز واکسن به کشور خبر داد و گفت: در مجموع این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۲۰ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است.

کریم همتی با تاکید براینکه جمعیت هلال‌احمر روند واردات هفته‌ای دوبار واکسن کرونا را همچنان ادامه می‌دهد، افزود: هلال‌احمر واکسن‌های کرونا را از کشور چین به ایران وارد می‌کند و محموله دریافتی در فرودگاه امام خمینی(ره) تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌شود.

او گفت: در مجموع تاکنون ۱۷ محموله شامل ۲۰ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن کرونا توسط ۱۹ پرواز به کشور منتقل شده است.

همتی با تقدیر از تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر افزایش سرعت واکسیناسیون هموطنان گفت: طبق وعده‌ای که داده بودیم میزان واردات واکسن را در شهریور به دوبرابر افزایش دادیم که این امر با تمهید و رهنمودهای ویژه رئیس جمهور محقق شد و تلاش می‌کنیم این روند ادامه داشته باشد.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با بیماری منحوس کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون جامعه است، افزود: تسریع در واردات واکسن، تشکیل قرارگاه مرکزی کرونا و مشارکت در امر واکسیناسیون، برپایی بیمارستان‌های صحرایی در استان‌های مختلف کشور، اجرای طرح‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری، کنترل بهداشتی مسافران ورودی در ۱۶ مرز زمینی، دریایی و هوایی کشور، تجهیز و توسعه بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی هلال‌احمر برای کمک به بیماران نیازمند کرونایی، افزایش ساعات کاری و خدمات داروخانه‌های هلال‌احمر در تهران و همچنین توسعه تولید سرنگ با توجه به نیاز کنونی کشور از جمله اقدامات هلال‌احمر برای کمک به کنترل بیماری کرونا و نجات جان هموطنان در بحران ناشی از این بیماری است.

به گزارش ایرنا، تا روز گذشته (‌۳ شهریورماه ) مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۳۷۷ نفر رسید و مجموع جانباختگان کرونا نیز ۱۰۴ هزار ۲۲ نفر رسید، تاکنون ۴ میلیون و ۲۰ هزار و ۸۴۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

تا کنون ۱۷ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۷۸۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۸۳۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۴ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۶۱۹ دُز رسید.

تا روز گذشته سوم شهریورماه با تزریق ۷۶۴ هزار و ۱۸۵ دز واکسن کرونا در کشور، رکورد واکسیناسیون روزانه را دوباره شکسته شد. 

منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!