چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۶۲۵۱
یزدی‌خواه در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

زلفی‌گل از شرح صدر برخوردار نیست

زلفی‌گل از شرح صدر برخوردار نیست
نماینده تهران در مجلس گفت: مدیر در هر مجموعه‌ای شرح صدر باید داشته باشد ایشان کمتر از این موضوع برخوردار است. ما در موضوع فتنه خواستار موضع شفاف ایشان هستیم.

سید علی یزدی‌خواه در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در صحن علنی مجلس، اظهار کرد: بعضی از وزارتخانه‌ها مأموریتشان ماموریت حال فعلی کشور است؛ مانند صمت و بهداشت. بعضی از وزراتخانه‌ها آینده‌ساز هستند مانند وزرای آموزش و پرورش و علوم که سهم فرهنگ کشور را برعهده دارند. وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نه آموزش و نه برنامه خوب داشت. درباره وزارت علوم نیز محدوده عمل آقای زلفی‌گل، دانشگاه همدان بوده که حدود ۵ هزار نفر دانشجو داشتند، الآن نمی‌توانند وزارت علوم را اداره کنند. ایشان چگونه بدون تجربه قبلی در این حوزه قصد وزرات دارد؟

نماینده تهران در مجلس افزود: ایشان قطعاً اگر انتخاب شوند یک کار سنگین در پیش رو دارند. در برنامه ایشان افقی در خصوص مراجعه‌ به آموزش عالی ندیدیم. دنیای غرب به هیچ یک از فرزندان شما اجازه تحصیل در غرب را نمی‌دهد اما ما همه مقالات و موضوعاتمان در اختیار اندیشه‌های غربی است. در حوزه کنکور و معضلات آن که نظام آموزشی ما را ذهن گیر کرده است، ایشان برنامه روشنی ندارند.

وی گفت: موضوعات اصلی من بحث‌های سیاسی است. ایشان انگیزه‌ای برای متقاعده کردن نخبگان کشور در داخل کشور را ندارند. تفکر ایشان مانند وزیر خارجه دولت بی‌تدبیر است؛ ایشان اعتقادی به شعارهای انقلاب ندارد. 

یزدی خواه ادامه داد: مدیر در هر مجموعه‌ای شرح صدر باید داشته باشد ایشان کمتر از این موضوع برخوردار است. ما در موضوع فتنه خواستار موضع شفاف ایشان هستیم. آقای زلفی‌گل سال ۸۴ وقتی دولت اول احمد‌ نژاد تشکیل شد از معاونت استعفا دادند. البته علاقه ویژه‌ای به آقای خاتمی دارد؛ سیاست‌های نظام را باید اعلام کند و باید بگوید که من هیچ مناسبتی با سران فتنه ندارم. همین که خبر منتشر شد که ایشان وزیر پیشنهادی است، شور و شعف در جبهه منحرفین و غرب‌گرایان و اصلاح‌طلبان ایجاد شد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: اگر بحران کوی دانشگاه در سال ۷۸ یا ۸۸ مجدداً ایجاد شود، می‌تواند مدیریت کند؟ اشرف بروجردی و علی افشاری از ایشان حمایت کرده است. ما وزیری قاطع، متفکر از نوع آزاد می‌خواهیم. 

وی با بیان اینکه رشد علمی کشور در این هشت سال به قهقرا رفت، گفت: آقای زلفی‌گل ۶۰۰ مقاله علمی دارد. این وزارتخانه، وزارتخانه کلیدی ما و سرنوشت آینده ماست، در هر وزارتخانه‌ای مماشات کنیم، بر این دو وزارتخانه نباید مماشات کنیم.

منبع: ایلنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!