پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۴۶۲۴۷

احتمال تداوم مشکل تامین برق در فصل زمستان

احتمال تداوم مشکل تامین برق در فصل زمستان
مدیرعامل گروه مپنا اظهار داشت: ما اکنون با مشکل تامین سوخت مواجه هستیم. علیرغم اینکه در کشور سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در تبدیل انرژی و زیرساخت‌ها صورت گرفته اما همچنان با کمبود مواجه هستیم زیرا این کالا را در مقیاس خود ارزشگذاری نکرده‌ایم و همچنان اسراف می‌کنیم.

 عباس علی‌آبادی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در کشور ما هنوز در مورد ارزش انرژی متفق‌القول نیستیم، اظهار داشت: برخی ارزش انرژی را می‌دانند ولی آن را ارزشمند نمی‌دانند و این موضوع موجب شده که مشکلاتی برای کشور رقم بخورد.

وی با بیان اینکه ممتازترین انرژی در کشور به لحاظ ارزش برق است، افزود: انرژی برق همانند نفت نیست که امکان ذخیره داشته باشد و در این رابطه محدودیت وجود دارد اما اخیرا با فناوری‌هایی در مقیاس محدود امکان ذخیره‌سازی فراهم شده است.

مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه هر چقدر مصرف انرژی بیشتر باشد، شاخص توسعه ‌یافتگی به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: این بدان معناست که شدت انرژی باید معقول باشد. هر چقدر بهره‌وری افزایش یابد از انرژی بیشتری بهره خواهیم برد.

علی‌آبادی با اشاره به محدودیت اقتصادی استفاده از انرژی تاکید کرد: زمانی از انرژی استفاده مطلوب کرده‌ایم که صنعتی ایجاد کرده باشیم که به اندازه کافی جذاب باشد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم ذخیره انرژی در مقیاس خانگی و صنعتی گفت: توصیه من به مردم این است که خودمان را آماده کنیم مقدار معینی انرژی را به صورت ذخیره در منزل داشته باشیم و برای زمانی که با کاهش انرژی مواجه می‌شویم، آمادگی داشته باشیم.

مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه باید روی افزایش بهره‌وری تمرکز کنیم، یادآور شد: باید راندمان را برای جلوگیری از تلفات افزایش دهیم اما اکنون متاسفانه تلفات فنی و غیرفنی در حوزه انرژی زیاد است.

علی‌آبادی با بیان اینکه احتمال دارد در زمستان و تابستان سال جاری با مشکل تامین برق مواجه شویم، بیان داشت: ما اکنون با مشکل تامین سوخت مواجه هستیم. علیرغم اینکه در کشور سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در تبدیل انرژی و زیرساخت‌ها صورت گرفته اما همچنان با کمبود مواجه هستیم زیرا این کالا را در مقیاس خود ارزشگذاری نکرده‌ایم و همچنان اسراف می‌کنیم.

وی تاکید کرد: باید اقدامات اساسی برای جلوگیری از اسراف انجام دهیم در غیر این صورت با مشکلات وسیع‌تری مواجه خواهیم شد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!