جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۶۱۸۷
سلیمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

آقای عبدالملکی آیا شما قدرت کافی برای تغییرات گسترده دارید

آقای عبدالملکی آیا شما قدرت کافی برای تغییرات گسترده دارید
نماینده مردم سمیرم در مخالفت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه متولی بیش از ۴۰۰ شرکت مهم در اقتصاد ملی است و مشکل اصلی در این حوزه اختصاص مدیران غیرمتخصص و اتخاذ سیاست‌های خاص و فاقد صلاحیت در ترکیب هیئت رئیسه است که منجر به حیف و میل منابع و فسا شده است، آقای عبدالملکی آیا شما قدرت کافی برای تغییرات گسترده دارید آیا قول می‌دهید حیاط خلوت برای دوستان و همفکران‌تان نشود.

 علی اصغر سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با حجت‌الله عبدالملکی گفت: وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه‌ای با معضلات زیاد است اداره آن احتیاج به تیم بسیار قوی، فنی، کارکشته و با تجربه دارد و جناب آقای عبدالملکی که از بدنه این وزارتخانه نیستند، چگونه می‌تواند در کوتاه‌مدت تیم مدیریتی قوی شناسایی کنند.

نماینده سمیرم ادامه داد: این وزارتخانه متولی صندوق‌های بازنشستگی در کشور است و بحران صندوق‌های بازنشستگی که عدم تعادل بین منابع و وزارتخانه‌ها دارد که اگر با طرح‌های کارشناسی و دقیق از گسترش آن جلوگیری نشود، عوارض غیرقابل جبرانی دارد.  جناب آقای دکتر باید بتوانید از حقوق بازنشستگان صیانت کنید آیا به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعتقاد دارید.

وی یادآور شد:  این وزارتخانه متولی بیش از ۴۰۰ شرکت مهم در اقتصاد ملی است و مشکل اصلی در این حوزه اختصاص مدیران غیرمتخصص و اتخاذ سیاست‌های خاص و فاقد صلاحیت در ترکیب هیئت رئیسه است که منجر به حیف و میل منابع و فسا شده است، آقای عبدالملکی آیا شما قدرت کافی برای تغییرات گسترده دارید آیا قول می‌دهید حیاط خلوت برای دوستان و همفکران‌تان نشود.

سلیمی افزود: جامعه هدف وزارت کار اقشار آسیب‌پذیر را تشکیل می‌دهد و آیا شما می‌توانید  مشکلات این قشر را برطرف کنید؟ دولت‌های قبلی هم برنامه جامع و کامل ارائه دادند اما در عمل دیدیم عملی نشد، آیا جنابعالی به برنامه خود اعتقاد دارید؟ خانواده بهزیستی احتیاج به کمک بیشتری دارد و این خدمات حداقل‌های آنها را پوشش نمی‌دهد چه برنامه‌ای دارید؟ برای عدالت در بخش درمان چه می‌کنید؟ آیا افراد که حق بیمه پرداخت می‌کنند نباید خدمات دریافت کنند؟ برای طلاق و بزهکاری چه برنامه دارید؟ برای زنان سرپرست خانوار چه می‌کنید؟

وی تاکید کرد: حوزه تعاون در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مغفول مانده است برای‌شان چه می‌کنید؟ با توجه به ریزش ۲ میلیون شغل برای احیای آن چه کردید؟ برای واکسیناسیون کارگران چه برنامه‌ای دارید؟ آیا صرفاً با این شاخص می‌توان وزارتخانه را اداره کرد؟ آیا خودتان را دارای صلاحیت کافی می‌دانید؟

منبع: ایلنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!