پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۴۶۱۸۴
علیزاده در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نمایندگان از عبدالملکی جوان حمایت کنند

نمایندگان از عبدالملکی جوان حمایت کنند
نماینده دهلران گفت: با توجه به تسلط و اشراف آقای عبدالملکی و همچنین برنامه‌هایی که ارائه دادند و بیان راهکارهای عملی خود برای حل این چالش‌ها، من فکر می‌کنم ایشان توانایی اداره‌ این وزارتخانه را داشته باشند.

 بهزاد علیزاده در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای روح الامینی و خانم چنارانی به عنوان مخالفان وزیر پیشنهادی کار به موضوع خاصی در مورد برنامه‌ها اشاره نکردند. این وزارت‌خانه از وزارتخانه‌های بزرگ است و برنامه‌های زیادی دارد که نمایندگان مخالف در واقع به انتظارات خود از وزیر پیشنهادی پرداختند. باید توجه داشته باشیم که برخی از مشکلات به دولت قبل برمی‌گردد که در مورد آنها وزیر پیشنهادی نباید جوابگو باشد و بخش دیگر به انتظارات از ایشان است.

وی ادامه داد: من از آقای رئیسی تشکر می‌کنم که کابینه ایشان دو عنصر جوانی و تجربه را برای انتخاب وزرا رعایت کردند. وزرای ایشان هم انقلابی و فسادستیز هستند و هم تخصص لازم را در زمینه‌ مورد نیاز دارند. البته شاید عده‌ای به کابینه نقد داشته باشند اما در مجموع کابینه از وزن لازم برای اداره کشور برخوردار است.

علیزاده در خصوص وزارت تعاون گفت: این وزارتخانه از بزرگترین و مهم‌ترین و پیچیده‌ترین وزارت‌خانه‌ها است که قطعا چالش‌های بزرگی پیشرو دارد و برای حل آن نیاز به برنامه است که ایشان برنامه دارند. این وزارتخانه ترکیبی از سه وزارت‌خانه است و اگر این مجموعه بتواند هماهنگ عمل کند، می‌تواند به خوبی اداره شود.

علیزاده با اشاره به برخی از چالش‌ها در حوزه اشتغال، تعاون، رفاه و تامین اجتماعی گفت: از جمله‌ این مسائل و چالش‌ها می‌توان به کاهش قدرت خرید مردم، عدم تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور، اتکا به بودجه‌ سازمان تامین اجتماعی در حوزه‌ بهزیستی، تبعیض بین صندوق‌های مختلف بازنشستگی، نارضایتی در بخش درمان و بیمه‌ها، افزایش بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد.

وی ادامه داد:  با توجه به تسلط و اشراف آقای عبدالملکی و همچنین برنامه‌هایی که ارائه دادند و بیان راهکارهای عملی خود برای حل این چالش‌ها، من فکر می‌کنم ایشان توانایی اداره‌ این وزارتخانه را داشته باشند.

این نماینده مجلس در ادامه به برخی از برنامه‌های ارائه شده اشاره کرد و گفت: برخی از برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی کار عبارتند از: بهبود فضای کسب و کار و حمایت از بنگاه‌ها، توسعه کارآفرینی، اصلاح قانون کار با نظارت طرفین، حمایت از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، اجرای نظام طبقه‌بندی مشاغل، تخصص‌گرایی و شایسته‌سالاری در انتصاب مدیران، شفافیت کامل  دخل و خرج صندوق‌ها.

علیزاده در ادامه گفت: البته ما به عنوان نماینده موافق شما توقعاتی نیز داریم. در صورتی که شما رای بیاورید یکی از توقعات از شما در خصوص انتصابات است. ما انتظار داریم در انتصابات مربوط به  مدیران بخش‌های مهم وزارتخانه و هیئت مدیره‌ صندوق‌های وابسته دقت لازم را داشته باشید تا حیات خلوت عده‌ای نشوند. انتظار داریم شما نظارت کافی بر مجموعه‌ تحت کنترل و عملکرد آنها و نظلارت بر دخل و خرج صندوق‎های وابسته داشته باشید.

وی افزود: انتظار دیگر ما از شما این است که به استان‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته توجه بفرمایید و در صورت کسب رای به برنامه‌هایتان عمل کنید و گزارش مفصل از آن ارائه دهید.

علیزاده در پایان از نمایندگان مجلس خواست تا از عبدالملکی جوان حمایت کنند و اظهار امیدواری کرد که حضور ایشان در وزارت کار منشاء خیر شود.

منبع: ایلنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!